2019-09-07, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men det har inte framkommit att hon skulle vara svårt sjuk. Det verkar dock som att hon är alkoholiserad. Hon var gift med sina barns far många år och kanske borde han försökt hjälpa henne under tiden som de var gifta. Jag tror inte att hon blev alkoholist över en dag. Jag vet iofs inte hur hon blev behandlad av honom under deras äktenskap men hon menar själv att hon blev slagen av honom. Av domen som har publicerats i denna tråd kan man mellan raderna läsa att de var lika goda kålsupare när det gäller att festa och inte ta ansvar för barnen. Det verkar inte heller som att han spottat i glaset. Hur som helst, efter de att skilt sig och hon var körd, kunde han inte visa lite medkänsla? Hjälpa henne på något sätt för att hon skulle kunna träffa sina barn igen, istället för att söka kontaktförbud osv. Jag försöker inte på något sätt släta över det faktum att hon anstiftat mord på sina barns far- om hon har gjort det.

Det är inte så j-la lätt att hjälpa en missbrukare bli nykter/drogfri som kanske inte vill bli hjälpt.
Citera
2019-09-07, 16:18
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
När den negativa spiralen drog igång var det självklart folk nära henne som höll i henne och försökte.
Men som jag skrev - genomskinligt manupulativ är ett särdrag som vuxit fram hos Karin version.2, och därpå har ju alla "gamla" fallit bort från henne.

Hon kan fortfarande föra sig och tala för sig till viss del, men broarna inom rättsväsendet är sedan rätt många år ganska brända trots hennes gedigna gärning.

Vad var det som gjorde att hon slutade arbeta? Misskötte hon jobbet så hon blev ombedd att säga upp sig själv eller blev hon uppsagd.
Skötte hon inte sina uppdrag eller slutade hon bara dyka upp och sjukskrev sig?
Du verkar ha lite koll eller någon annan kanske har?
Citera
2019-09-07, 16:21
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad tror du? 8 år? 6 år?
Hade han avlidit så hade det blivit livstid för KL, om hon blir fälld för anstiftan.

12-16 år alla gånger
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.kallokain
Karin är ju också född i Eskilstuna precis som Möller fast kommer från Skiftinge.

Fast denna galenskap kommer nog inte från grundvattnet i Eskilstuna så vart de kommer från har ju ingen som helst betydelse.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Absoulut klockrent inlägg. Kan tillägga att inom det Svenska rättsväsendet är feminismen mycket stark, tyvärr. Brottsoffret kan inte haft det lätt vilket helt tydligt framgår ur parets historik. Fakta.

Ja, du må kanske propagera för att man borde kvotera in fler män till juristprogrammet. Under ett par decennier har fler kvinnor än män antagits till programmet.

Fast lite märkligt är det väl att den manliga advokaten inte ville medverka i utredningen trots påstående om att exet bitit hans vän, efter polisen kallats dit på grund av bråk (var det en granne som ringde störningsjouren). Så fan vet om snorren skulle garantera bättre kvalitet i rättsväsendets handel och vandel.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-09-07 kl. 16:26.
Citera
2019-09-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hon kanske inte bryr sej om hon blir huvudmisstänkt. Det viktigaste kanske var att få död på HOL.

Precis. Typ vad hade hon kvar att förlora. Men samtidigt klamra sig fast i det enda hon fortfarande ville ha och trodde sig ha en chans till: lägenheten.

En blandning av att skita i allt till att vilja ha det som mannen också ville ha.

Mycket märkligt att älskarinnan ha orkat vara med om detta år efter år..
Citera
2019-09-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Det är inte så j-la lätt att hjälpa en missbrukare bli nykter/drogfri som kanske inte vill bli hjälpt.
Det är inte vad jag menade. Han är antagligen inte själv nykter/ drogfri. Jag menar att han kunde ändå ha hjälpt henne genom att låta bli att utmana henne med rättsprocesser osv som bara fått barnen att lida.
Citera
2019-09-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Totalt onödig kommentar, finns något intressant att berätta så spelar väl stavningen ingen roll. Du kan för övrigt själv inte stava till ordet litteratur.
Touché!
Åter till topic. Vilken sanning ligger det i att hon tidigare har anlitat en s k "hitman". En som gick till polisen och skvallrade ur skolan. Vet du? Eller nån annan?
Citera
2019-09-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Detta har jag också tänkt på. Hon liknar ju mer och mer J Möller. Inga spärrar och tror hon kan komma undan med vad som helst.

Mamman dog 2012
https://www.dn.se/familj/dodsannonser/#/?query=eivor%20lilja
Citera
2019-09-07, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Någon som vet något om KL,s föräldrar, när dog dom, var bodde dom, hur dog dom, hus, pengar ?
Hittar inga dödsannonser som passar de senaste 15 åren. Är man på HOL och KL,s nivå (jurister) så bör det väl finnas dödsannons eller ?

Mamman dog 2012
https://www.dn.se/familj/dodsannonser/#/?query=eivor%20lilja
Citera
2019-09-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
OM hon blir dömd. Fan vet. Är hon lite slipad så har hon inte lämnat spår. Då blir det svårt att bevisa att hon begått gärningen. Å andra sidan, får de fast skytten så kan han kvittra - och då är hon körd om han kan visa eventuella sms/mail eller kanske pengar via konto. Hennes konton kan visa ev kontantuttag där man ser stora uttag som kan härledas till ett dödskontrakt. Spännande detta.

Men förra gången var problemet just detta att det inte fanns något bevismaterial i skriftlig form - bara torpedens uttalande. Så varför skulle Karin den här gången ha agerat annorlunda?
Citera
2019-09-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är inte vad jag menade. Han är antagligen inte själv nykter/ drogfri. Jag menar att han kunde ändå ha hjälpt henne genom att låta bli att utmana henne med rättsprocesser osv som bara fått barnen att lida.

Så man ska överlämna barnen till en farlig missbrukare? Du är inte kook
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in