2019-09-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nu ska vi se, jurist, rimligen smart har klarat avancerade studier, känd av polisen för att ha tänkt anlita en torped 2015. Gör om det 2019??? Det är ju nästan totalt osannolikt, om vi inte börjar närma oss IQ 0 här. Någon ny variant av Suicide by cop typ Prison by stupidity?
Det handlar nog mer om att "jag står över lagen. Ingen kan någonsin misstänka mig, en fd domare, hög jurist" osv osv. Hon har antagligen satt sig ovanpå och har inte fantasi att begripa att INGEN klarar sig undan misstankar. Framförallt inte om man redan varit föremål för domar etc. Tror inte hon har låg IQ på något sätt, men trott sig komma undan pga sitt f d höga ämbete. "Höjd över alla misstankar". Typ.
Citera
2019-09-07, 15:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Lite därför man blir nyfiken på när och hur hennes föräldrar dog.
Kan vara svaret, en total psykopat som inte ens klarar att räkna ut att hon blir huvudmisstänkt, hon står över den vanliga världen. Hon har bara fokus på att döda och tror hon har en osynlighetsmantel.
Citera
2019-09-07, 15:35
Medlem
Vad är straffsatsen för stämpling till mord eller mordförsök.?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag kan inte bedöma om det finns fog för idén att "det är inte ens fel att två bråkar" i det här fallet. Är det så att KL utvecklat någon form att psykiatriskt sjukdomstillstånd, så är det väldigt svårt för barn att hantera att mamma är sjuk. Men det är inte heller lätt att vara partner till en psykiatriskt svårt sjuk person. Skilsmässa kan vara ett sätt att hantera familjelivet och skydda barnen från HOL:s sida. Äe det så att KL verkligen är sjuk, som påståtts här, så är det ju inte hennes "fel" heller. Mycket talar väl för att hon inte är helt frisk eftersom hon även förlorat sitt arbete.

Barnen måste självklart uppleva detta som sorgligt och svårt. Alla barn med svårt sjuka föräldrar tar sina föräldrar i försvar, men föräldrarna kan inte hantera situationen ändå. Hög utbildning och höga inkomster skyddar inte mot svåra sjukdomar utan det är mer som Janice Joplin sjöng om att det är bättre att vara sjuk i en Mercedes Benz än i en Volkswagen. Jag har läst på en del om vad barn till missbrukare upplevt, men också barn till förståndshandikappade och även de barn vars föräldrar drabbas av svåra sjukdomar. De vuxna har då inte kraft och möjlighet att "bete sig" som förväntat.

Men det har inte framkommit att hon skulle vara svårt sjuk. Det verkar dock som att hon är alkoholiserad. Hon var gift med sina barns far många år och kanske borde han försökt hjälpa henne under tiden som de var gifta. Jag tror inte att hon blev alkoholist över en dag. Jag vet iofs inte hur hon blev behandlad av honom under deras äktenskap men hon menar själv att hon blev slagen av honom. Av domen som har publicerats i denna tråd kan man mellan raderna läsa att de var lika goda kålsupare när det gäller att festa och inte ta ansvar för barnen. Det verkar inte heller som att han spottat i glaset. Hur som helst, efter de att skilt sig och hon var körd, kunde han inte visa lite medkänsla? Hjälpa henne på något sätt för att hon skulle kunna träffa sina barn igen, istället för att söka kontaktförbud osv. Jag försöker inte på något sätt släta över det faktum att hon anstiftat mord på sina barns far- om hon har gjort det.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Konstigt förresten att hon inte ville döda dem som fattade det "felaktiga" beslutet
Om hon kommer undan även denna gång så står de på tur.
Citera
2019-09-07, 15:38
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tan-redan-2015

Den kände advokaten ansökte under flera års tid om kontaktförbud rörande den kvinnliga toppjuristen – men fick nej.
Först 2016 godkändes ett kontaktförbud.

Aftonbladet kan avslöja att beslutet föregicks av att kvinnan 2015 utreddes misstänkt för att ha försökt anstifta ett mord på advokaten.

Aftonbladet kan nu avslöja att beslutet om kontaktförbud föregicks av en förundersökning där den kvinnliga toppjuristen utreddes misstänkt för att ha försökt anlita en torped som skulle skjuta advokaten.
Enligt en källa med insyn ska det ha varit den tilltänkta torpeden som vände sig till polisen och berättade om erbjudandet.

Tillägg. En jävla tur att hon nu är anhållen. Och jag hoppas hon blir inlåst länge. Två försök till anstiftan för mord, och den andra gången höll hon på att lyckas. Rättspsyk lär inte vara nån högoddsare.

Om massmedia visst hur brett hon pratat om detta, skulle dom ramla av stolen

Jag minns den här förundersökningen. Det går inte att ta på allvar när en semi-alkad jöns pratar osammanhängande om hur KL ska ha förmått honom utföra sådant jobb.
Han är bara en i hela ledet som hon pratat med om detta, och det finns flera herrar likt denne som fått exakt densamma förfråga.

Nu har detta förvisso förverkligats, och det är såklart tragiskt. Men det har under rätt många år nu varit svammel och sus bara.
Citera
2019-09-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om massmedia visst hur brett hon pratat om detta, skulle dom ramla av stolen

Jag minns den här förundersökningen. Det går inte att ta på allvar när en semi-alkad jöns pratar osammanhängande om hur KL ska ha förmått honom utföra sådant jobb.
Han är bara en i hela ledet som hon pratat med om detta, och det finns flera herrar likt denne som fått exakt densamma förfråga.

Nu har detta förvisso förverkligats, och det är såklart tragiskt. Men det har under rätt många år nu varit svammel och sus bara.
Vad du säger är att den tidigare stämplingen har noll relevans och att det är munväder från någon/några?
Citera
2019-09-07, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vad är straffsatsen för stämpling till mord eller mordförsök.?

Helge Fossmo fick väl livstid för att han fick Sara Svensson att mörda hans fru och även skjuta grannen.
Citera
2019-09-07, 15:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Kan vara svaret, en total psykopat som inte ens klarar att räkna ut att hon blir huvudmisstänkt, hon står över den vanliga världen. Hon har bara fokus på att döda och tror hon har en osynlighetsmantel.

Eller så är hon totalt oskyldig. HOL anlitade den pratgladetorpeden för att svärta ned henne i hopp om atthon skulle skrivas bort fråmn bostaden. Därefter har det blivit många stänkare för HOL. Han får begynnande diagnos om levercirrosmen får veta att han måste ge upp kvällsvirrarna för att komma ifråga till kö för ny lever. Han anlitar en torped för att fixa levern, för att komma åt en ny lever enär dennaskada inte ska vara självförvållad. Och kontaktar även KL att masa sig dit för att reda ut något, han kanske påstår han vill gräva ned stridsyxan.
Citera
2019-09-07, 15:41
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Utan att veta med säkerhet har jag förstått det som så att det handlade om besittningsrätten. Vem som fick bo kvar i lgh när det ansöktes om skilsmässa. Och i och med detta anser hon väl ha "förlorat barnen" - och blivit orättvist behandlad..

Men spiken i kistan verkar ha varit ett domstolsbeslut den 3 september nu i år (vad jag sett i tråden)?
Då var väl detta med barnen överspelat?

Det är lite svårt att föreställa sig exakt hur denna kvinnas "nedgångenhet" såg ut,
då hon rörde sig i så välkammade kretsar.

Pappans bekanta på facebook, alla ser så välkammade och överklassiga ut. Jag menar om man har och göra med såna här primitiva konflikter (och om nu mamman KL var så nedgången) så skulle pappan och familjen ha utbyte av att ha lite mer facebook-vänner som gått Livets Hårda Skola.

För att känna samhörighet med folk som gått igenom svårigheter ( själv har man ju en blandad facebook med allt ifrån välkammade, adliga efternamn till bohemer, wt och Livets Hårda Skola.)

Jag undrar alltså hur KL:s leverne såg ut om hon gått ner sig?
Hade hon kvar några välkammade överklassvänner eller hade alla övergett henne.
Senast redigerad av dialektiker 2019-09-07 kl. 15:45.
Citera
2019-09-07, 15:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Hon kanske inte bryr sej om hon blir huvudmisstänkt. Det viktigaste kanske var att få död på HOL.
Citera
2019-09-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pestolera
Skriver det en gång till, handgemänget kan ha uppstått då vapnet klickade/hängde upp sig. Då fick BO en chans att freda sig.

Kanske var mördaren även osäker på om det var rätt person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in