Vilken otroligt tragisk historia. Två framgångsrika personer där båda skaffar sig en karriär efter avslutad juristutbildning (kan tänka mig att de träffades där?). De skaffar två barn och en stor våning på Norr Mälarstrand. Men sen händer något. Jag misstänker att det kan finnas någon sanningshalt i att hon kan ha haft en hjärnblödning. Har sett på nära håll hur en person kan bli helt personlighetsförändrad av detta.
Hon har gått från ha varit en domare, småbarnsmamma, gift med en advokat och med fin våning, till en människa på total dekis. Även om hon skulle klara av att jobba är hon totalkörd för all framtid i en roll som jurist på den nivån hon var på tidigare. Fallet på den nivån blir förstås oerhört hårt jämfört med någon på en lägre position/okvalificerat arbete.
Hon har genomgått en skilsmässa som med sannolikhet varit på mannens initiativ. Hon har förlorat vårdnaden om barnen, som enligt uppgift inte ens vill träffa henne. Enligt skvaller i tråden har mannen varit otrogen med en annan advokat under deras äktenskap och som han fortfarande (även det rykten) har en relation med. Slutligen har deras gemensamma hem tilldelats mannen. Hennes föräldrar och syster är avlidna och tydligen har hon blivit deprimerad efter mammans bortgång. En lång rad av fylleuppträdanden som slutat i arresten och även i domstol - med offentliga uppgifter som följd. Jag kan bara gissa att de flesta i hennes/deras umgänge vänt henne ryggen. Hon har gått från vad som på ytan kan te sig som ett mycket lyckat liv, till samhällets botten där hon förlorat precis ALLT.
Mannen, som hon känner har svikit henne, varit otrogen, begärt skilsmässa, tagit barnen och bostaden ifrån henne, är skulden till allt. Hon anser att det är han som gjort att hon supit ned sig och förlorat allt. Det sista hon kan göra är att ta livet av honom för att få någon upprättelse.
Jag hoppas innerligt att han klarar sig utan framtida men, främst när det gäller hjärnan. Fruktansvärt för barnen som tvingats se sin mamma förändras så till den milda grad, skilsmässan, vårdnadstvister ect. Att sen förlora pappan, deras trygga punkt, antingen om han avlider eller får svåra men, där gärningsmannen är deras egen mamma - det vore ohyggligt.
Nästan lite kusligt då hon med all sannolikhet har haft en statistroll i en TV-serie från 1998 som jag tror handlade om olika rättegångsfall. Episoden hon spelar med i hette "Hon hade ju allt"....
https://www.imdb.com/title/tt5029232/fullcredits
.