2019-09-07, 00:50
Medlem
Den senaste veckan har minst 100 trådar och inlägg gjorts för att outa en och samma person av Flashbacks medlemmar, men vad gör Flashback för att få stopp på det?

Jag tycker det är otroligt otäckt och obegripligt att den/de personer som öppnar dessa trådar, och skriver i befintliga trådar, får fortsätta veva helt fritt? Det enda Flashback gjort är att stänga av kontona, men varför läggs inte en IP-ban eller liknande?

Man kan tycka att man får ta ansvar för sina handlingar, men det finns inga bevis på Flashbacks forum att den här personen är den som de påstå att h*n är. Jag tycker det börjar gå helt över styr, speciellt om den här personen nu kommer få hembesök.

Vad gör Flashback för att förhindra detta?
Citera
2019-09-07, 00:55
Bannlyst
IP-ban vetefan om de har befogenhet att göra. Man måste tänka på att flashback är ett icke svenskt företag, alltså gäller inte svenska lagar (förutom då hmf). De kommer tröttna tids nog. Så länge folk kommenterar trådarna så kommer trollen fortsätta mata.
Citera
2019-09-07, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Den senaste veckan har minst 100 trådar och inlägg gjorts för att outa en och samma person av Flashbacks medlemmar, men vad gör Flashback för att få stopp på det?

Jag tycker det är otroligt otäckt och obegripligt att den/de personer som öppnar dessa trådar, och skriver i befintliga trådar, får fortsätta veva helt fritt? Det enda Flashback gjort är att stänga av kontona, men varför läggs inte en IP-ban eller liknande?

Man kan tycka att man får ta ansvar för sina handlingar, men det finns inga bevis på Flashbacks forum att den här personen är den som de påstå att h*n är. Jag tycker det börjar gå helt över styr, speciellt om den här personen nu kommer få hembesök.

Jag undrar också hur jävla svårt det kan vara att IP-banna vederbörande. Det börjar bli tröttsamt att intressanta trådar spammas bort från förstasidan och ingen förtjänar att bli outad pga sina åsikter, speciellt inte en försvarslös tant.
Citera
2019-09-07, 00:58
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:

Du vet ju att alla på Flashback är anonyma. Utmanar du den regeln med denna trådstart? Det känns dödfött.
Citera
2019-09-07, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Du vet ju att alla på Flashback är anonyma. Utmanar du den regeln med denna trådstart? Det känns dödfött.

Läs mitt inlägg igen. Om du inte fattade andra gången, läs tills du förstår.
Citera
2019-09-07, 01:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Det enda Flashback gjort är att stänga av kontona, men varför läggs inte en IP-ban eller liknande?
Ip-ban är rätt meningslöst själv kan jag fixa nytt ip på 2 sekunder.

Citat:
Raderar det vi ser, det du kan göra är att rapportra inläggen så får moderatorerna i det aktuella forumet en notis om det.
Citera
2019-09-07, 01:12
Medlem
Strychnos avatar
Att IP-banna är det inte någon mening med att göra, dom flesta har dynamiskt IP, så det blir nytt IP-nummer efter ett tag, dessutom kör många via TOR, VPN eller proxy, vilket renderar IP-ban totalt meningslöst.
Citera
2019-09-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ip-ban är rätt meningslöst själv kan jag fixa nytt ip på 2 sekunder.

Raderar det vi ser, det du kan göra är att rapportra inläggen så får moderatorerna i det aktuella forumet en notis om det.

Du tror att man orkar fortsätta om IP-adresser bannas från Flashbacks forum? Du måste själv ha sett inläggen och vilken omfattning det handlar om. Det är under all kritik att det får fortgå under nyöppnade konton, varje dag.
Citera
2019-09-07, 01:14
Medlem
Hestapos avatar
Resurser finns troligtvis för att radera trådar omgående, varför inte detta utförs vore intressant att få svar på. Undrar hur länge outande trådstarter om Admins, moderatorer, tekniker eller Axelsson själv funnits tillgängliga?
Citera
2019-09-07, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Att IP-banna är det inte någon mening med att göra, dom flesta har dynamiskt IP, så det blir nytt IP-nummer efter ett tag, dessutom kör många via TOR, VPN eller proxy, vilket renderar IP-ban totalt meningslöst.

Vilken åtgärd ser du som rimlig när det skrivits över 100 inlägg för att outa samma medlem, med uppgifter som kanske inte ens stämmer?
Citera
2019-09-07, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Resurser finns troligtvis för att radera trådar omgående, varför inte detta görs vore intressant att få svar på. Undrar hur länge outande trådstarter om Admins, moderatorer, tekniker eller Axelsson själv funnits tillgängliga?

Denna fundering har jag också. Användaren som skrivit inläggen blir avstängd, men trådar och inlägg ligger kvar långt efter.
Citera
2019-09-07, 01:19
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Du tror att man orkar fortsätta om IP-adresser bannas från Flashbacks forum? Du måste själv ha sett inläggen och vilken omfattning det handlar om. Det är under all kritik att det får fortgå under nyöppnade konton, varje dag.
Som jag skrev så är det inte svårt att fixa ett nytt ip dom allra flesta surfare har dessutom dynamiskt ip, comhem till exempel kan tvinga fram byte av ip-adressen mer än 10 gånger under en dag för en o samma uppkoppling finns även olika tjänster speciellt framtagna för att komma runt ip-spärrar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in