2019-09-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Enligt uppgifterna i artikel Expressen var hon en skicklig jurist som skrev välmotiverade domar.

Låter bra det! Alltså hon har inte alltid varit "en psyksjuk, alkoholiserad häxa" , undrar när och framför vad som knäckt den duktiga kvinnan? En psykopat i familjen som man inte kunde leva med, inte heller vinner man i något mot en sådan människa när det blir tvister! Bara en tanke efter många liknande tragiska familjefejder som jag bevittnat.
Citera
2019-09-07, 00:32
Medlem
MrsVanity1s avatar
Stämmer det att hon blev förändrad av en stroke som jag läst i tråden ??

Jag menar högt uppsatt domare och sen allt detta....

Eller var det något annat?
Citera
2019-09-07, 00:34
Medlem
colombo555s avatar
Ingen bild på henne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Fast pipan lämnar väl inga spår på hylsan?
Vad är ett lagat 'deko vapen'?

Undrar bara.

Jo, pipan lämnar spår på hylsan, men det finns fler mekanismer i ett vapen som lämnar spår.
Deko vapen är ett riktigt vapen som blivit deaktiverat genom fysisk åverkan på pipa och andra delar.
Dessa vapen är för samlare och för ha dekorativt.
Eftersom pipan blivit förstörd så gör personen en ny pipa och nya delar till vapnet och är inte så noga med om det finns räffling eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 019sann
Utdrag från facebook, gällande hunden ester.

Vår hund Ester är stulen
Den 25 jan vart Ester stulen i butiken. Ska försöka göra historien kort.

Ester kom till oss i februari 2015. Dåvarande ägaren hade haft henne i ca 2mån och bad oss från början att vara hundvakt i 1 vecka. Efter någon vecka kom hon hem till oss och förklarade att hennes familje situation var kaos och att hon inte kunde behålla Ester. Vi fick även ägarbevis, stamtavla, veterinär besiktning och alla andra papper. Sen gick hon upp i rök.

Ester hade bott hos oss i 11 mån när hon plötsligt ringer och först bara vill träffa Ester för att se att hon har det bra. Hon får ta med sig Ester hem i några timmar på fredag för att barnen ska få träffa henne. Efter 2 dagar ändrar hon totalt beteendet. Helt plötsligt ville hon ha tillbaka alla papper för att hon behöver visa dom till veterinären för att kunna vaccinera Ester samtidigt som hon gav bort Esters gamla bädd och foder till oss. Dubbla budskap. Hon fick inte papperna.

Ester vart jätte orolig över att bli hämtad och lämnad av dom varje dag och på 4 dagar fick hon kraftig diarré, slutade leka med sina vänner och började morra åt alla som kom nära. Då satte jag ner foten. Vi hade flera långa samtal, både i telefonen, ansikte mot ansikte och via mail där jag förklarade att det här inte fungerade. Antingen får dom ta tillbaka Ester och ersätta oss för allt vi har lagt ut samt inackorderingsavgift för 11 mån eller så måste hon skriva över Ester på oss så får dom komma hit och hälsa på. Trots samtalen tog det bara 1 dag så ringde hon och frågade igen. Efter 1 vecka förstod jag att hon mådde mycket sämre än jag trodde. Hon verkade inte minnas eller förstå våra tidigare samtal. Trots att jag förklarade vid flera tillfällen att Ester mådde dåligt så ringde hon och tjatade ändå och spelade på ”känslomässiga utpressningskortet”. Enligt henne var hennes dotter självmordsbenägen och Ester var hennes ända ljusglimt. Vi bestämmer att ha ett möte alla 3, jag , hon och hennes dotter där jag skulle förklara till dottern varför dom inte kan komma och hämta Ester varje dag.

Dom kommer till butiken och dottern tar Ester och ska gå utanför för att inte höra när vi pratar. Hon säger då rakt ut att hon inte kan planera flera veckor fram men att dom måste träffa Ester just NU. Trots mina varningar att Ester mår dåligt så säger hon att det är så här det måste vara. Hon ska stå som ägare, vi ska ta hand om Ester, uppfostra henne och stå för alla kostnader och sen ska dom komma och hämta henne när det passar dom. Jag förklarar att det är orimligt för oss och att Ester är en hund, ingen leksak. När jag sen får en kund passar hon på att sticka och sen är dom borta.
3 dagar senare kastar dottern in Esters sele och koppel i butiken och sticker. Jag åker in till stan och hittar dom av en slump. Dom slänger in Ester längst in i bilen och binder fast henne i ratten. När jag försöker ta henne blir jag knäad, biten och slagen och dom är 3 personer mot mig.

Händelsen är polisanmäld men med tanke på polisens redan tunga arbetsbelastning kommer det här ta tid. Jag ringde 3 ggr när jag vart attackerad och ingen kom. Då fick jag även höra vad hon sa till polisen och vad hon antagligen har sagt till barnen. Att vi bara hade varit hundvakt i 5 mån och att hon nu hade hämtat tillbaka sin hund?? Det är bara att kolla våra foton här på facebook, första fotot vi la ut på Ester var från april.

Det här är en kvinna vars liv är totalt koas. Hon har åkt in och ut på psyket sista åren, är bostadslös (bor just nu i 3:e hand), inkomstlös och ligger i en kraftig vårdnadstvist. Hon förklarade själv 10 min innan dom tog Ester att hon inte hade möjlighet att ha henne, varken ekonomiskt, tidsmässigt eller känslomässigt. Jag tror att hon upptäckte efter någon dag att när hon hade Ester ville barnen umgås med henne.. Sen har hon ljugit för dottern och sagt att Ester är deras och att hon har ringt och hälsat på oss under hela tiden vi har ”tagit hand” om henne så jag kan förstå dotterns beteende som har blivit totalt lurad.

Dom kommer behålla henne i några månader, sen kommer dom dumpa henne igen någon annanstans. Ester är uppvuxen med oss, vi är hennes familj och vi vill nu ha hjälp att få tillbaka henne. Jag kommer inte ge mig för än hon är tillbaka hos oss.

Dela gärna.

Nej, inte dela innan du försöker ge en mer tydlig bild av:

-Är det facebook du refererar till, eller är du involverad själv?

-År "den galna kvinnan" KL?

Till att börja med....
Citera
2019-09-07, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Källa på att GM skjutit planlöst?
Jag har hört om ett skott i huvudet och 2-5 skott i bröstet.
Just sådan kombo brukar betyda att det är ett försök till avrättning. Dödstriangeln du vet..

Snarare panikartat motvärn. Efter så många hot är man troligen på sin vakt och anfall är bästa försvar. Fly = Ryggskott. Kasta sig mot förövaren = Större chans till överlevnad.
Citera
2019-09-07, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är synd om pappan också, synd att samhället inte kunde skydda honom från psykopatkvinnan.

Kvinnan blev sjukskriven från sitt jobb. Det finns en bakgrund till det hela, säger en chef.
Stor press och stress är väl kanske en faktor? Tråkigt privatliv med advokaten? Skillsmässa på gång? Kärleksbekymmer? Depression?
Troligtvis hade dom äktenskapsförord. Bostadsrätten står på mannen. I slutet av 2017 var kvinnan också misstänkt för misshandel och hemfridsbrott mot en vän som arbetade som polis.
Advokaten Ola*S har inte bokat in något förhör. Det blir väl tisdag eller onsdag då?
Citera
2019-09-07, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av miss-serendipity
Nej, men personer under 16 år syns inte i sökningar. Dessutom bor/bodde inte mamman där sedan länge men har inte tagit bort sin folkbokföring av okänd anledning. Hunden är ingen fågelhund utan en cocker spaniel.

Hade varit bra om du besvärat dig med att åtminstone skumma igenom tråden innan du spekulerade i frågor som avhandlats sedan länge...
Cocker spaniel tillhör grupp 8, stötande och apporterande fågelhund.
Citera
2019-09-07, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank
Snarare panikartat motvärn. Efter så många hot är man troligen på sin vakt och anfall är bästa försvar. Fly = Ryggskott. Kasta sig mot förövaren = Större chans till överlevnad.

Man skriver också att gärningsmannens tröja var blodig, så troligen har BO reagerat instinktivt och gett sig på gärningsmannen.
Citera
2019-09-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Mäh... Nu drar du lite för snabba och tidiga slutsatser.
Dottern är 17 år och tror säkert det finns familj som går in och stöttar medan pappan rehabiliteras och är sjukskriven. Krävs ganska mycket för att ett familjehem skall bli aktuellt pga sjukskrivning.

Vad vet man om Agnes*L då?
Har hon ingen kontakt med mamman mer?
Citera
2019-09-07, 00:41
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HuntingScank

Puffar du för "nödvärn"?

Ryggskott brukar inte vara bästa modus operandi vid nödvärn.
Citera
2019-09-07, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Kvinnan blev sjukskriven från sitt jobb. Det finns en bakgrund till det hela, säger en chef.
Stor press och stress är väl kanske en faktor? Tråkigt privatliv med advokaten? Skillsmässa på gång? Kärleksbekymmer? Depression?
Troligtvis hade dom äktenskapsförord. Bostadsrätten står på mannen. I slutet av 2017 var kvinnan också misstänkt för misshandel och hemfridsbrott mot en vän som arbetade som polis.
Advokaten Ola*S har inte bokat in något förhör. Det blir väl tisdag eller onsdag då?

Hon är troligtvis en psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in