2019-09-06, 23:49
Medlem
Vad heter Karin i efternamn?
Citera
2019-09-06, 23:50
Medlem
Om nu Karin Lilja är anhållen som misstänkt anstiftare då är det väl vad Henrik Lilja själv misstänker?

Hur har Karin dömt i sina fall, i sin tid som rådman, efter massa skvaller och tyckanden i byn plus lite indicier? Verkar som dessa akademiker är som alla andra människor i grund och botten! Desperados.
Citera
2019-09-06, 23:50
Medlem
1, Eftersom skytten uppenbarligen har väntat ut Henrik, så måste ju det varit ”välplanerat”
2. Bodde barnen hos Henrik? Skytten har alltså ignorerat barnen som ska ha tagit sig till skolan. Kan de ha sett skytten när de har lämnat lägenhet tidigare på morgonen?
3. Mamman som blev efterlyst gick inte att få tag på under en timma innan hon dök upp vid brottsplatsen, känns konstigt att hon inte tagit emot samtal när detta har skett, hon måste ju fått nys om det ganska fort. Speciellt ifall polisen försökt få tag i henne.
4. Varför återvänder hon till brottsplatsen ifall hon är uppenbarligen ”rädd” för Henrik. Uppenbarligen den ”perfekta” täckmanteln i hennes huvud.
5. En desperat exfru som anlitat en värdelös ”torped” känns ganska uppenbart då det inte stått rätt till i hennes hälsa senare åren.
6. Inom en vecka så har de fångat skytten för det här vidriga aset som anlitat skytten har ingen styrka om hon varit så förstörd så hon anlitar en värdelös torped.
Hon kommer nämna vem det är.
Citera
2019-09-06, 23:51
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallra
Ola Salomonsson på Salomonsson & Jovicic är Karin Liljas ombud. Alltså Slobodans partner blir HOLes försvarare. Intressant iom att HOLe även förlorade A$AP till dessa.

Kan ses som advokatjäv...
Citera
2019-09-06, 23:52
Medlem
Tjuvhederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Hon har en dokumenterad hjärnskada som har gjort att hon har förlorat sitt arbete, sin man och nu är anklagade för anstiftad till mord.

Hon kommer få många år inom psykiatrin men inte fängelse.

Att man har en hjärnskada gör ju inte att man döms till rättspsykiatrisk vård. Det krävs ju att man har en allvarlig psykisk störning i förening med att man är en fara för sig själv och/eller andra. Med mera.
Citera
2019-09-06, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColaCuba
Vad heter Karin i efternamn?

Lija.

Livet ser mörkt för honom. Ett skott i hjärnan är hej då!
K*L blev säkert psykiskt sjuk på grund av sitt yrke och all stress. Hon var nog inte heller lycklig med advokaten. Allt bygger på en rättvisa och hämd. Det spelar ingen roll bara hon fick det gjort snabbt. Skytten var en amatör!
Citera
2019-09-06, 23:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Om nu Karin Lilja är anhållen som misstänkt anstiftare då är det väl vad Henrik Lilja själv misstänker?

Hur har Karin dömt i sina fall, i sin tid som rådman, efter massa skvaller och tyckanden i byn plus lite indicier? Verkar som dessa akademiker är som alla andra människor i grund och botten! Desperados.

Enligt uppgifterna i artikel Expressen var hon en skicklig jurist som skrev välmotiverade domar.
Citera
2019-09-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 019sann
1, Eftersom skytten uppenbarligen har väntat ut Henrik, så måste ju det varit ”välplanerat”
2. Bodde barnen hos Henrik? Skytten har alltså ignorerat barnen som ska ha tagit sig till skolan. Kan de ha sett skytten när de har lämnat lägenhet tidigare på morgonen?
3. Mamman som blev efterlyst gick inte att få tag på under en timma innan hon dök upp vid brottsplatsen, känns konstigt att hon inte tagit emot samtal när detta har skett, hon måste ju fått nys om det ganska fort. Speciellt ifall polisen försökt få tag i henne.
4. Varför återvänder hon till brottsplatsen ifall hon är uppenbarligen ”rädd” för Henrik. Uppenbarligen den ”perfekta” täckmanteln i hennes huvud.
5. En desperat exfru som anlitat en värdelös ”torped” känns ganska uppenbart då det inte stått rätt till i hennes hälsa senare åren.
6. Inom en vecka så har de fångat skytten för det här vidriga aset som anlitat skytten har ingen styrka om hon varit så förstörd så hon anlitar en värdelös torped.
Hon kommer nämna vem det är.

Barnflicka? Mormor? Farmor?
Citera
2019-09-06, 23:55
Medlem
Tjuvhederns avatar
[quote=Klarabella79|68624143]
Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal

Jag vet sen innan, genom jobbet att när det är såna här större fall så håller man totalt käft utåt, svarar inte på frågor från media, man yppar inte ett enda ord. Det enda man kan svara själv är "jag har inga andra uppgifter att lämna". Det är för att man väntar på att hela familjen ska hinna komma och ta farväl och för att sjukhusens pressansvariga ska komma på plats för att meddela media om hur det fortlöpt, och om eventuellt dödsfall. Tänk bara Anna Lindh, hon "dog" egentligen på senkvällen men dödförklarades inte förrän mogontimmarna.
Man tänker annars inga nyheter är bra nyheter, så tänker media iallafall.

Det ligger mkt i det du säger. Men det verkar gå åt rätt håll för HOL.
Skottet i huvudet åsamkade inte skador på hjärnan. Skottet i buken orsakade bla skada på levern.... vilket iofs var vad Anna Lindh dog av om jag minns rätt. Hu.
Citera
2019-09-06, 23:56
Medlem
MadameRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae

Det är väl självklart att akademiker är som folk är mest! Jag har två examina, men jag inbillar mig inte att jag är bättre än någon annan. Kunskaper och karaktär är två helt olika saker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det finns många vapen med "slät" pipa med kaliber .22 oftast äldre och utan licens.

De torde vara ideala för denna typ av verksamhet då en slät pipa inte lämnar några spår på kulan.

Stött på massor med hempul i .22, lätta att tillverka och få driftsäkra, lättillgänglig och billig ammunition och passar både till självförsvar och mord. Orkar inte läsa, var det en av de goda eller onda? Det kändes lite bra när jag läste skjuten advokat(ungefär som när krogvakten fick kulor), men sen kom jag på att det även finns bra sådana.
Senast redigerad av nilltre 2019-09-07 kl. 00:38.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Kan någon driven med lite mer möjligheter än jag, för tillfället med bara en knappt laddad mobil och nolla i uppkoppling långt ute i skogen, möjligen lägga ner lite kraft och möda på att undersöka om vi inte redan har hittat MGM/skytten i tråden?

Alltså att mordhotaren också är den hon var god man för och också är skytten?

[Enligt nedan.]

Oj!

Ska en "tvist" om en hundusling leda till skott i magen och stomipåse så har det hela urartat på ett sätt som inte ens kan kännas underhållande ens för oss hårdhudade cyniker.

Nu var BO advokat och då sjunker ju sympatierna i hans riktning som en sten, men att en ynklig konflikt om en hundusling ska vara bakgrunden känns verkligen obekvämt.

Människor är ett patetiskt släkte. Med eller utan hund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in