2019-09-06, 21:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Eller hur!!
- Nej, fru Åkl detta håller inte, rätten beslutar att hon skall släppas.

Hon kunde väl ha försökt i alla fall.

Ja ja, bra sås reder sig själv... Det löser sig nog till slut.

Det tror jag också, det är bara det att det blev onödigt komplicerat med denna brådska.
Citera
2019-09-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Bråttom var det och allt skulle ske med en djävla fart för att nu med facit i hand i princip krockat med en tegelmur, din checklista var ju alldeles strålande fram till den stora finalen liksom, där blev det tvärnit.

Skulle väldigt gärna sett en hedersam förlust i rätten, skulle känts bättre för mig i alla fall.

Är det fastlagt att det var Åsa Hiding som sade detta om sannolika?
Citera
2019-09-06, 21:44
Bannlyst
Citat:
Det tror jag också, det är bara det att det blev onödigt komplicerat med denna brådska.

Ja, det verkar så.

Men, vi vet inte om Fru Åkl kör nån specialare med kärringen.
Det ser uppenbarligen inte ut så, men det har vi såklart ingen aning om.

Ja ja, nu skiter jag i detta
En SKÅL för dej Reimer, och dina inlägg.
Du är grym i tråden, och det är intressant att läsa dina tankar.
Skål.!!
Citera
2019-09-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eller är det SD som drivit HD långsamt men effektivt HD till hysterins brant ...? Vem vet? HD har knappast lämnat hans sida och inte fått dryfta detta med någon under 1.5 år. Hon kanske ätits upp inifrån av tvivel men han har en hållhake på henne.

Samtidigt tror jag att ÅKs skäligen misstanke misstanke inte är ogrundad, men de senaste året har dom varit som siamesiska tvillingar.

Ja det kan vara så också förstås!
Att någon av dom har hållhake på den andre eller varann är ju uppenbart!
Men då borde SD ha berättat att han varit på BP och angett HD men att de inte kan bevisa det än, eller uppfattar jag dig fel nu?

Att de varit som siamesiska tvillingar tyder på hållhake anser jag. Deras äktenskap var över. Har en varit otrogen i 6-7 år utan dåligt samvete och fortsätter efter kontaktförbud..han brydde sig inte om HD då och inte efter mordet heller. Det uppenbart arrangerat för en vill ha kontroll helt enkelt. Förmodligen är anledningen från början paranoia att den andre ska skvallra. USAresan gick nog ut på att hjärntvätta den andre genom att stressa skrämma upp, ta kontroll, och det för att båda var på BP tänker jag. Båda vet allt om händelseförloppet och varför, men en av dom är GM, vem?

Tillägg: glömde att jag funderat på om SD utnyttjar HD svartsjuka för att bli av med båda rivalerna...och som du skrev, drev HD till ruinens brant, genom att hetsa hennes svartsjuka för att få henne att mörda LW, och därför inte stoppar henne när det sker, utan därför avviker och beger sig hemåt. Sen låtsas han bry sig om HD, styr och har kontroll på allt. Säger till HD att han ska ta på sig mordet för att hjälpa henne, men visar sig ha helt andra planer och tänker se till att HD åker dit i slutändan alla fall?
Varför såg han så självgod ut på häktesförhandlingen...jag kan bara tänka att han leker och känner sig nöjd..
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-09-06 kl. 22:03.
Citera
2019-09-06, 21:56
Medlem
Citat:

Ja, kan hålla med att det komplicerats. ÅK tvingades backa, men vi vet inte hur länge det varar. Ej heller vad dom nu tagit i beslag eller vilka äldre beslag där prioriterade resultat inväntas.

Det måste funnits en tanke bakom detta, men ÅK vill absolut risker ett avslag i rätten.
Citera
2019-09-06, 21:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan hålla med. Tror de flesta här verkar missa din poäng. Den vedertagna 'modellen' för den som sitter gripen etc (och är reell GM) och helt förnekar brottet är ju att vidgå allt det som man 'måste' erkänna: tider och platser etc som man vet att man inte kan ljuga om pga att man lämnat spår osv medan man samtidigt nekar till allt övrigt.
Och när sedan ev ny bevisning läggs fram så modifierar GM sina utsagor vartefter.
Men om nu SD kan 'kosta på sig' att helt negera alla påståenden som åkl presterar så kan/bör det ses som att åkl inte har så mkt av substans.
Så tror jag du menar. Så tänker jag./.../
Ja, precis. Det låter ju som att det nya förhöret med SD kanske inte gick riktigt som åklagaren hade förväntat sig, dvs. att han åtminstone skulle medge vissa av påståendena i gärningsbeskrivningen. Och då kanske det var därför hon tog in HD dagen efter, för att lägga fram samma gärningsbeskrivning för henne och se hur hon ställde sig till den.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-06 kl. 22:12.
Citera
2019-09-06, 22:02
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, kan hålla med att det komplicerats. ÅK tvingades backa, men vi vet inte hur länge det varar. Ej heller vad dom nu tagit i beslag eller vilka äldre beslag där prioriterade resultat inväntas.

Det måste funnits en tanke bakom detta, men ÅK vill absolut risker ett avslag i rätten.

Åklagaren måste antingen få in MGK i ekvationen eller så få ut henne helt och det är där problemet ligger enligt mig, om valet blir att försöka få ur henne helt ur ekvationen så blir ju problemet hur när det visat sig att MGM och MGK varit oerhört tighta trots skilsmässa och annat, alternativet att få in henne igen verkar ju nästan svårare nu i och med att det inte ens gjordes ett försök i rätten.

Komplicerat blev det.
Citera
2019-09-06, 22:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja det kan vara så också förstås!
Att någon av dom har hållhake på den andre eller varann är ju uppenbart!
Men då borde SD ha berättat att han varit på BP och angett HD men att de inte kan bevisa det än, eller uppfattar jag dig fel nu?

Att de varit som siamesiska tvillingar tyder på hållhake anser jag. Deras äktenskap var över. Har en varit otrogen i 6-7 år utan dåligt samvete och fortsätter efter kontaktförbud..han brydde sig inte om HD då och inte efter mordet heller. Det uppenbart arrangerat för en vill ha kontroll helt enkelt. Förmodligen är anledningen från början paranoia att den andre ska skvallra. USAresan gick nog ut på att hjärntvätta den andre genom att stressa skrämma upp, ta kontroll, och det för att båda var på BP tänker jag. Båda vet allt om händelseförloppet och varför, men en av dom är GM, vem?

Tillägg: glömde att jag funderat på om SD utnyttjar HD svartsjuka för att bli av med båda rivalerna...och som du skrev, drev HD till ruinens brant, genom att hetsa hennes svartsjuka för att få henne att mörda LW, och därför inte stoppar henne när det sker, utan därför avviker och beger sig hemåt. Sen låtsas han bry sig om HD, styr och har kontroll på allt. Säger till HD att han ska ta på sig mordet för att hjälpa henne, men visar sig ha helt andra planer och tänker se till att HD åker dit i slutändan alla fall?
Varför såg han så självgod ut på häktesförhandlingen...jag kan bara tänka att han leker och känner sig nöjd..

SD kanske ligger vaken inatt och funderar på hur döttrarna haft det och hur glada de blir när mamma kommer hem en dag tidigare än beräknat. Det är så myvket som far runt i huvet på folk som sitter häktade...
Citera
2019-09-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SD kanske ligger vaken inatt och funderar på hur döttrarna haft det och hur glada de blir när mamma kommer hem en dag tidigare än beräknat. Det är så myvket som far runt i huvet på folk som sitter häktade...

Har faktiskt mycket svårt att tro att han tänker att hans döttrar är glada att mamma kommer hem..han är nog snarare hatisk mot HD och vill vara den som är med döttrarna istället...så är nog mer troligt att det retar honom och att han grubblar på hur han ska få in HD bakom lås o bom och samtidigt få sig själv fri...
Citera
2019-09-06, 22:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Har faktiskt mycket svårt att tro att han tänker att hans döttrar är glada att mamma kommer hem..han är nog snarare hatisk mot HD och vill vara den som är med döttrarna istället...så är nog mer troligt att det retar honom och att han grubblar på hur han ska få in HD bakom lås o bom och samtidigt få sig själv fri...

Det finns saker som inte låter sig önskas...
Citera
2019-09-06, 22:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja varför använda insatsstyrka för att hämta in en person som är häktad i sin frånvaro?
Nu läste jag (tror det var Na) att de sökt honom flera ggr men inte fått tag på honom.
Det framgick inte om det bara var under måndagen de sökt honom eller om det var flera dagar. Artikeln är tydligen dessutom borta nu tyvärr, alltså bara flera ggr.
Men väljer polisen verkligen insatsstyrkan i såna lägen? Det vore ju mer logiskt att vända sig till arbetsplatsen eller tillfället barnen precis gått iväg till skolan.
Men de kanske alltid gör så när en misstänkt gör sig oanträffbar och under tiden dessutom begärs häktad på sannolika för mord?

Jag vet alltför litet om både i vilka situationer och hur man använder insatsstyrkan.
Man får väl lita på att de gjorde en avvägning och tog det bästa beslutet.

Vi vet ju inte om han gjorde sig oanträffbar? Det låter väl lite konstigt att han isf går hem och lägger sig?
Vad gäller arbetsplats kan jag tänka mig att SD kanske inte är så mycket på kontoret, utan är mest ute på uppdrag hos kunder.
En insatsstyrka vill nog ha bra kontroll över hur planlösning ser ut, vilka personer som finns i byggnaden för tillfället, ut/ingångar och kunna omringa en begränsad del av en byggnad om den är större. Man vill inte heller att andra personer kan komma till skada.
Allt är bara vilda gissningar, men jag förstår att villan erbjuder ganska mycket mer kontroll, eftersom man kan få planlösning på huset, vet vilka som är inne i byggnaden, kanske villa t o m är avlyssnad?
Barnen kanske lämnar huset efter SD på morgonen? Kanske man kollat upp deras tider också, men jag skulle tro att man ville ta honom på sängen.
Citera
2019-09-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns saker som inte låter sig önskas...

Jasså varflr skulle han inte önska att HD blir dömd för mordet och han själv blir friad?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in