Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Eller är det SD som drivit HD långsamt men effektivt HD till hysterins brant ...? Vem vet? HD har knappast lämnat hans sida och inte fått dryfta detta med någon under 1.5 år. Hon kanske ätits upp inifrån av tvivel men han har en hållhake på henne.
Samtidigt tror jag att ÅKs skäligen misstanke misstanke inte är ogrundad, men de senaste året har dom varit som siamesiska tvillingar.
Ja det kan vara så också förstås!
Att någon av dom har hållhake på den andre eller varann är ju uppenbart!
Men då borde SD ha berättat att han varit på BP och angett HD men att de inte kan bevisa det än, eller uppfattar jag dig fel nu?
Att de varit som siamesiska tvillingar tyder på hållhake anser jag. Deras äktenskap var över. Har en varit otrogen i 6-7 år utan dåligt samvete och fortsätter efter kontaktförbud..han brydde sig inte om HD då och inte efter mordet heller. Det uppenbart arrangerat för en vill ha kontroll helt enkelt. Förmodligen är anledningen från början paranoia att den andre ska skvallra. USAresan gick nog ut på att hjärntvätta den andre genom att stressa skrämma upp, ta kontroll, och det för att båda var på BP tänker jag. Båda vet allt om händelseförloppet och varför, men en av dom är GM, vem?
Tillägg: glömde att jag funderat på om SD utnyttjar HD svartsjuka för att bli av med båda rivalerna...och som du skrev, drev HD till ruinens brant, genom att hetsa hennes svartsjuka för att få henne att mörda LW, och därför inte stoppar henne när det sker, utan därför avviker och beger sig hemåt. Sen låtsas han bry sig om HD, styr och har kontroll på allt. Säger till HD att han ska ta på sig mordet för att hjälpa henne, men visar sig ha helt andra planer och tänker se till att HD åker dit i slutändan alla fall?
Varför såg han så självgod ut på häktesförhandlingen...jag kan bara tänka att han leker och känner sig nöjd..