Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Jo, visst fanns det en tanke bakom allt, det tror jag också men det jag inte förstår är varför det var så bråttom när som det ser ut resultatet blev så magert.
Det fanns ingen anledning till stress, de hade fått vad de ville på MGM och visste att de hade "sannolika skäl" på honom, ta in MGM och grilla honom ett par veckor först, om det visar sig att deras misstankar mot MGK kvarstår hämta in henne då, stressa ner om du förstår hur jag tänker, de hade ju redan förlorat 15 månader men skulle få jackpot på MGM, de kunde ha haft mer tålamod med MGK också nu känns det som om att hon kommer att slinka ur garnet på något vis om hon är skyldig.
Så mycket väsen för så lite ull kan man säga.
Jag hör dej, och jag förstår.
Och jag håller med dej.
Allt gick med en jäkla fart.
En sak som förvånar mig lite är att Fru Åkl tog in kärringen och fick henne bakom lås o bom som skäligen misstänkt. Check.!
Direkt efter när hon intervjuas så berättar hon att det förmodligen finns bevis för häktning på sannolika skäl, det stod i flera media. Check.!
Sen släpper Fru Åkl ut kärringen utan att gå upp i rätten och fightas. Just det är jäkligt märkligt.
Varför?
Antingen så har Fru Åkl inte så mycket........
Eller så har Fru Åkl fått det hon sökte och är nöjd.
Men visst är den strategin lite märklig.??
Hon försökte inte ens i rätten.