2019-09-06, 21:20
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så du menar att hon skulle mumla samma sak om och om igen för att hon skulle vara paranoid och känner att arbetskamraterna tystnar när hon kommer? Då hade hon nog exploderat i ilska som hon uppenbarligen brukar göra.
Jag tycker snarare att hon verkar försöka prata till sig själv och sitt eget samvete, TinnaNinna uppfattade henne som om hon var frånvarande. De tillochmed frågade henne hur hon mådde och om hon verkligen orkade jobba. Så om du tror hon kände sig utanför och mobbad på något vis så tänker jag att du tänker fel. HD verkade snarare snurrig i skallen och frånvarande efter mordet.
Jag ser det som att hon vet att han är oskyldig till mordet.
Var kommer uppgiften ifrån om att HD brukar explodera i ilska? (Det fetade)
Citera
2019-09-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det känns lite oroande, samtidigt "känns" insatsstyrkan betryggande.
Det låter för mig som att det inte är något man tar till bara för att brösta upp sig?
Det borde både kosta resurser och kan kosta kritik om man gör sådant utan särskild anledning?

Så på något sätt känns det ändå som att de fått något avgörande?

Att de sedan tar in HD också, gör ju förvirringen större. Särskilt som att de inte plockas in samtidigt.

Behöver man reda ut vem som utförde det dödande slaget?
Om två deltar i ett mord, men den ena t ex enbart håller fast och den andra utför det dödande våldet, är de båda lika skyldiga (enligt lagen) till mord?

Man har ju också sagt att man söker efter en specifik sak hos SD. Så varifrån kommer en sådan uppgift från?

Är detta det avgörande beviset?

HD? Vittne? Avlyssning? Polisen egen slutsats efter förhör? Provsvar/analys som tyder på något?

Ja, nu är jag rörig.
Hela historien känns som en enda röra och orimligheter från början till slut.

Ja varför använda insatsstyrka för att hämta in en person som är häktad i sin frånvaro?
Nu läste jag (tror det var Na) att de sökt honom flera ggr men inte fått tag på honom.
Det framgick inte om det bara var under måndagen de sökt honom eller om det var flera dagar. Artikeln är tydligen dessutom borta nu tyvärr, alltså bara flera ggr.
Men väljer polisen verkligen insatsstyrkan i såna lägen? Det vore ju mer logiskt att vända sig till arbetsplatsen eller tillfället barnen precis gått iväg till skolan.
Men de kanske alltid gör så när en misstänkt gör sig oanträffbar och under tiden dessutom begärs häktad på sannolika för mord?
Citera
2019-09-06, 21:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror inte insatsstyrkan skall ses som en direkt värdemätare avs på hur stark bevisning man har fått fram: som att ett visst antal dna-träffar med + 4 på skalan ger vid handen att man måste ha hjälm och k-pist och hela fadderullan vid gripandet.
Men bara som jag ser det.
Ja HD:s inblandning kan nog bara ses som ett stort ❓ i nuläget. För oss utomstående.

Tror inte man måste bevisa exakt vem som gjort vad vid själva dödandet om man lyckas bevisa bortom alla rimliga tvivel vilka som är skyldiga/som varit på platsen och deltagit aktivt.
Det var nog så förr. Finns ju det gamla fallet med den gamla mannen som slogs ihjäl; det fanns två andra på platsen och bägge blev helt friade.
Någon som minns ortnamnet?
Vid tex Malexander dömdes ju alla för mord i gemensamhet och samråd (fast man inte visste vem som dödat).

Ja vad är det 'specifika' de söker? Får inte alls ihop det.

Lindomefallet.
Citera
2019-09-06, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jo, visst fanns det en tanke bakom allt, det tror jag också men det jag inte förstår är varför det var så bråttom när som det ser ut resultatet blev så magert.

Det fanns ingen anledning till stress, de hade fått vad de ville på MGM och visste att de hade "sannolika skäl" på honom, ta in MGM och grilla honom ett par veckor först, om det visar sig att deras misstankar mot MGK kvarstår hämta in henne då, stressa ner om du förstår hur jag tänker, de hade ju redan förlorat 15 månader men skulle få jackpot på MGM, de kunde ha haft mer tålamod med MGK också nu känns det som om att hon kommer att slinka ur garnet på något vis om hon är skyldig.

Så mycket väsen för så lite ull kan man säga.

Jag hör dej, och jag förstår.
Och jag håller med dej.
Allt gick med en jäkla fart.

En sak som förvånar mig lite är att Fru Åkl tog in kärringen och fick henne bakom lås o bom som skäligen misstänkt. Check.!
Direkt efter när hon intervjuas så berättar hon att det förmodligen finns bevis för häktning på sannolika skäl, det stod i flera media. Check.!
Sen släpper Fru Åkl ut kärringen utan att gå upp i rätten och fightas. Just det är jäkligt märkligt.
Varför?
Antingen så har Fru Åkl inte så mycket........
Eller så har Fru Åkl fått det hon sökte och är nöjd.
Men visst är den strategin lite märklig.??
Hon försökte inte ens i rätten.
Citera
2019-09-06, 21:26
Medlem
Att det skulle vara två gärningsmän som tillsammans planerar och mördar LW mitt i ett bostadsområde är väldigt osannolikt. Tror snarare på en gärningsman och troligen oplanerat. Att MGM träffat BO för att snacka lite på kvällskvisten och sedan har en konflikt uppstått. Ett gräl som spårat ur helt enkelt.

HD har troligen inget med händelsen att göra.
Citera
2019-09-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Lindomefallet.

Där satt den, tackar!👍

Hade det på tungan, men Chardonnayn sköljde bort.
Citera
2019-09-06, 21:28
Medlem
Citat:
Jag tror att hon är så pass samvetslös och bara tänker på sig själv.
Det TinnaNinna berättat att HD gick på jobbet mumlande för sig själv, gång på gång: Stefan är oskyldig när ska detta ta slut...utan att de ens pratat om det eller ställt någon fråga.
Det får mig att tänka att det är hon som
gjort det, han vet att han är starkare än henne psykiskt och han känner sig säkert skyldig till allt som hänt, och hon har säkert fått honom att känna så också, genom att ge honom skuld och skamkänslor dessutom.
Kan det vara så att han lovat att ta på sig mordet för hennes skull?
Är det möjligt att han kan vara så manipulerad av HD?
Eller samarbetar han och har berättat allt men att de måste ha tillräckligt med bevis för att fälla dom båda? Han har ju nekat till mord men han kan väl ha erkänt att han var där och berättat allt han vet?
Fast det sista är väl för bra för att vara sant kanske?

Eller är det SD som drivit HD långsamt men effektivt HD till hysterins brant ...? Vem vet? HD har knappast lämnat hans sida och inte fått dryfta detta med någon under 1.5 år. Hon kanske ätits upp inifrån av tvivel men han har en hållhake på henne.

Samtidigt tror jag att ÅKs skäligen misstanke misstanke inte är ogrundad, men de senaste året har dom varit som siamesiska tvillingar.
Citera
2019-09-06, 21:31
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
MGK får väl titta djupare i flyttlådorna och tala med mor o far och se barnen i ögonen. Det borde ju ligga i hennes intresse att rentvå sig från mordmisstanke. Särskilt om hon ska försörja familjen. Hon kan ju spela på hästar och även satsa på att SD blir friad men sånt brukar inte sluta väl. JG o sillen kanske inte går att luta sig mot, och LW då rakt inte.

Det är ju inte så att SD aldrig kommer komma ut igen, men det bestämmer ju inte han. Hon får väl tro att han kan ta ansvar för nåt nån gång. I framtiden.

Ja vad fan ska MGK göra, hon har ju hamnat i samma limbo som MGM var i innan han nu är uppgraderad till varande misstänkt på "sannolika skäl", hon vet ju nu vad som väntar runt hörnet och det ser inte ut som "Harry Boy" direkt.
Citera
2019-09-06, 21:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Så du menar att hon skulle mumla samma sak om och om igen för att hon skulle vara paranoid och känner att arbetskamraterna tystnar när hon kommer? Då hade hon nog exploderat i ilska som hon uppenbarligen brukar göra.
Jag tycker snarare att hon verkar försöka prata till sig själv och sitt eget samvete, TinnaNinna uppfattade henne som om hon var frånvarande. De tillochmed frågade henne hur hon mådde och om hon verkligen orkade jobba. Så om du tror hon kände sig utanför och mobbad på något vis så tänker jag att du tänker fel. HD verkade snarare snurrig i skallen och frånvarande efter mordet.
Jag ser det som att hon vet att han är oskyldig till mordet.

Hon var nog knappast paranoid när vissa av hennes arbetskamrater uppenbarligen skrev och spekulerade här. Att någon uppfattar en outtalad fråga som finns gör dem inte paranoida.

Varifrån har du uppgift att hon brukar explodera av ilska? Av postare som uppger sig känna såväl SD som HD så beskrevs HD som lugn och tillbakadragen (som en personlighet motsatt till LW).

Jag tror inte hon kände sig utanför eller mobbad men jag tror inte att arbetskamraterna ställde alla frågor de hade till henne, om arbetskamraten som hustru till en misstänkt mördare.
Citera
2019-09-06, 21:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag hör dej, och jag förstår.
Och jag håller med dej.
Allt gick med en jäkla fart.

En sak som förvånar mig lite är att Fru Åkl tog in kärringen och fick henne bakom lås o bom som skäligen misstänkt. Check.!
Direkt efter när hon intervjuas så berättar hon att det förmodligen finns bevis för häktning på sannolika skäl, det stod i flera media. Check.!
Sen släpper Fru Åkl ut kärringen utan att gå upp i rätten och fightas. Just det är jäkligt märkligt.
Varför?
Antingen så har Fru Åkl inte så mycket........
Eller så har Fru Åkl fått det hon sökte och är nöjd.
Men visst är den strategin lite märklig.??
Hon försökte inte ens i rätten.

Bråttom var det och allt skulle ske med en djävla fart för att nu med facit i hand i princip krockat med en tegelmur, din checklista var ju alldeles strålande fram till den stora finalen liksom, där blev det tvärnit.

Skulle väldigt gärna sett en hedersam förlust i rätten, skulle känts bättre för mig i alla fall.
Citera
2019-09-06, 21:35
Bannlyst
Som sagt.
Vi får inte glömma att Kärringen fortfarande ÄR misstänkt.....
Och det är hon inte utan anledning.
Citera
2019-09-06, 21:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Bråttom var det och allt skulle ske med en djävla fart för att nu med facit i hand i princip krockat med en tegelmur, din checklista var ju alldeles strålande fram till den stora finalen liksom, där blev det tvärnit.

Skulle väldigt gärna sett en hedersam förlust i rätten, skulle känts bättre för mig i alla fall.

Eller hur!!
- Nej, fru Åkl detta håller inte, rätten beslutar att hon skall släppas.

Hon kunde väl ha försökt i alla fall.

Ja ja, bra sås reder sig själv... Det löser sig nog till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in