2019-09-06, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Du vill verkligen ta heder och ära av KL.

Det har hon faktiskt gjort själv, helt och hållet på egen hand. Ta del av informationen istället för att kritisera budbäraren. Den här historien började inte i morse. Det är inte ok att försöka döda sina barns pappa...

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligen har hon betalat årlig skatt som är högre än din bruttoårslön. Lätt att sitta på höga hästar när du inte har bakgrunden. Mupp.

Haha! Varför blir du så provocerad och vill ge dig på mig? Jag försöker ju hjälpa er att förstå vad som har hänt här. Varför förneka att jag faktiskt har bakgrunden? Kasta skygglapparna.

Ja, L*lja är en parasit och vedervärdig människa, men det kanske inte bekymrar dig att sådant här händer i Sverige? Är det inte illa nog att en hovrättsdomare springer runt och slår poliser på fyllan?

(Jag tänker inte ens ta diskussionen om andra rättsfall där inkompetenta poliser och jurister i olika roller har förstört något oerhört både för oskyldiga människor och oss andra samhällsmedborgare.)
Citera
2019-09-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Känner du Karin så kanske du kan komma med lite information istället?
Förändrades hon efter hjärnblödningen och isf på vilket vis?

Jag kände henne förr! Vet ej något om henne nu och därför frågade jag Rosue
Citera
2019-09-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalen444
Extremt mycket fokus på hjärnblödning här, vilket stör mig. Lite off topic eller?! Visst att en person till viss mån kan bli mer eller mindre förändrad fysiskt/psykiskt efter en hjärnskad/stroke/hjärnblödn osv men inte i den mån att man blir helt förbytt. De som upplevs bli det kanske också påverkats av andra orsaker. Oavsett inget att tjata om eller skylla på.
Om exet nu är skyldig handlar det nog snarare om en personlighetsstörning el dyl än hennes ev hjärnblödning.
Ja jag vet vad jag pratar om för er som nu ska tycka till, ingen neurokirurg men har viss kunskap.

Om du haft basal kunskap hade du påpekat att du inte var neurolog, inte neurokirurg. Hjärnblödningar liksom stroke kan definitivt ge personlighetsförändringar, speciellt om de är kortikala och i den icke-dominanta hemisfären. Denna lokalisation går även hand i hand med nedsatt spatial perception, neglect och dylikt viket stämmer in bra på någon som beter sig som om de vore alkoholpåverkade. Hjärnblödning i så pass ung ålder (<50 år) föranleder misstanke om våld/trauma, även om detta sällan eller aldrig brukar resultera i kortikala lesioner. Kärlmissbildningar, akuta infektioner med efterföljande vaskuliter, koagulopatier och vissa kroniska sjukdomar skulle även de kunna vara en förklaring. En resulterande personlighetsförändring kan därför dessutom vara multifaktoriell.

Nu vet ni. Slut på spekulation.
Citera
2019-09-06, 20:44
Medlem
okok1s avatar
Undra om bilen var stulen eller så kanske GM körde i sin egen bil?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Det har hon faktiskt gjort själv, helt och hållet på egen hand. Ta del av informationen istället för att kritisera budbäraren. Den här historien började inte i morse. Det är inte ok att försöka döda sina barns pappa...

Haha! Varför blir du så provocerad och vill ge dig på mig? Jag försöker ju hjälpa er att förstå vad som har hänt här. Varför förneka att jag faktiskt har bakgrunden? Kasta skygglapparna.

Ja, L*lja är en parasit och vedervärdig människa, men det kanske inte bekymrar dig att sådant här händer i Sverige? Är det inte illa nog att en hovrättsdomare springer runt och slår poliser på fyllan?

(Jag tänker inte ens ta diskussionen om andra rättsfall där inkompetenta poliser och jurister i olika roller har förstört något oerhört både för oskyldiga människor och oss andra samhällsmedborgare.)
Jag har ingen lust att gå in i nån sorts polemik med dig. Vi vet inget alls. Rykten finns. Och en massa annat. Men tills vi vet känns det obehagligt att sprida smutsiga rykten. Jag vet att detta är Flashback, men lik förbannat borde folk ha lite integritet - googla lite så du vet vad ordet integritet betyder.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
100-300k är tveksamt, kanske om det är en högt uppsatt person. Vet att folk tar emot pengar för att släcka folk för 30-50k i Sverige.
Om vi ser hur detta ser ut, där GM inte lyckas ta kål på sitt mål så kan 10k lätt vara rätt.
Tvivlar på det dock. Var det en luftpistol hen använde eller vad?

Vi är kanske snart ner på Brasse-nivå. En femhundring. Beror ju på vilket måltavlan är också. Polisen och samhället kommer bry sig mer om vissa och det kommer bli pådrag utan dess like. Vilket detta fall visar. Medan andra kommer det inte bli så mycket.

I gängkretsar kommer ju folk mer i gemen undan för inte ens offrets anhöriga kommer tala med polisen men annars åker de ju mest dit så småningom.
Citera
2019-09-06, 20:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMonkey
Vanära KL? Om man dristar sig till allt det som står i domar och obstruerat i vårdnadstvist och om lägenheten. Vad spelar då hennes 'framgångsrika' karriär för roll? Uppenbarligen har hennes omdöme brustit fatalt. Är det på något sätt värt att försvara på något sätt? Finns människor som drabbats hårdare som ändå inte ens är i närheten att begå dessa handlingar.

För hon har kanske inte varit vårdslös i tjänsteutövningen som en del verkar vilja påskina. Någon postare menade att hon aldrig borde fått en sådan tjänst. Det verkar vara totalhaveri i den privata sfären, och hon har väl knappast varit alkis alltid (kan nog också vara annat sjukdomstillstånd av något slag som också påverkar, stroke, hur nära i tid avled familjemedlem etc).
Citera
2019-09-06, 20:46
Medlem
DaMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suboptimal666
Om du haft basal kunskap hade du påpekat att du inte var neurolog, inte neurokirurg. Hjärnblödningar liksom stroke kan definitivt ge personlighetsförändringar, speciellt om de är kortikala och i den icke-dominanta hemisfären. Denna lokalisation går även hand i hand med nedsatt spatial perception, neglect och dylikt viket stämmer in bra på någon som beter sig som om de vore alkoholpåverkade. Hjärnblödning i så pass ung ålder (<50 år) föranleder misstanke om våld/trauma, även om detta sällan eller aldrig brukar resultera i kortikala lesioner. Kärlmissbildningar, akuta infektioner med efterföljande vaskuliter, koagulopatier och vissa kroniska sjukdomar skulle även de kunna vara en förklaring. En resulterande personlighetsförändring kan därför dessutom vara multifaktoriell.

Nu vet ni. Slut på spekulation.

Hennes beteende låter mer som borderline. Eller rättare sagt: Emotionellt instabilt personlighetssyndrom. Vad tror du?
Citera
2019-09-06, 20:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Hennes beteende låter mer som borderline. Eller rättare sagt: Emotionellt instabilt personlighetssyndrom. Vad tror du?
Det ena utesluter inte, eller potentierar inte, det andra.
Citera
2019-09-06, 20:53
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Patalogisk narcissistisk personlighetsstörning.
Citera
2019-09-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlbrichtDenLurige
Det finns ingen mer information med högre detaljrikedom, men det är inte helt ovanligt att personer som drabbas av olika hjärnskador blir personlighetsförändrade och, så att säga, flippar totalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Suboptimal666
Hjärnblödningar liksom stroke kan definitivt ge personlighetsförändringar, speciellt om de är kortikala och i den icke-dominanta hemisfären.

Vad bra att ny expertis anlänt i tråden för att förklara bakgrunden till L*ljas påstådda hjärnblödning och/eller stroke.

Kan någon förresten då specificera omständigheterna kring specifikt L*ljas medicinska och/eller psykiatriska åkomma?

Det finns inget medicinskt utlåtande om någon skada... Däremot observationer av hennes beteende - som dessutom inte alls behöver härröra från någon yttre åverkan.

Eller är det så enkelt att hon i sitt leverne helt enkelt skadat sig själv? Ramlat?

Och på vilket sätt påverkar det någon form av total ansvarslöshet vidare i livet?

Denna personlighetsförändring som på något sätt ska förklara att hon i slutändan anstiftat ett mord - är hon en unik patient som inte kunde få adekvat hjälp eller vård?

För många här fortsätter bara att upprepa samma generella omständigheter - ungefär som att ett benbrott kan betyda att man har brutit ett ben.
Citera
2019-09-06, 20:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323

L har troligen inte alltid varit en parasit och vedervärdig människa. I så fall hade nog aldrig HOL intresserat sej för henne. Det har säkert funnits ett tid som sett annorlunda ut än så här.
Senast redigerad av MeggieCleary 2019-09-06 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in