Citat:
I teorien er det mulig at det er TH som styrer kontoene osv, men i praksis, nei. Da skal han virkelig være iskald og ha baller av stål hvis han sitter å bruker Tor nettleser osv.
Jeg kan sikkert også bruke Tor og opprette monerokonto osv hvis jeg ville, men ikke på en sånn måte at jeg følte meg så trygg på at jeg ville turt å bruke det som et verktøy i en drapssak.
Er det noen som har link til der det står at man har oversikt over datatrafikken hos TH når han var på jobb den morgenen? Tror det var Minnimus (ikke sikker) som skreiv at man har oversikt over hans datatrafikk i tillegg til mobiltrafikk.
Jeg kan sikkert også bruke Tor og opprette monerokonto osv hvis jeg ville, men ikke på en sånn måte at jeg følte meg så trygg på at jeg ville turt å bruke det som et verktøy i en drapssak.
Er det noen som har link til der det står at man har oversikt over datatrafikken hos TH når han var på jobb den morgenen? Tror det var Minnimus (ikke sikker) som skreiv at man har oversikt over hans datatrafikk i tillegg til mobiltrafikk.
Alldeles oberoende av om det är så eller ej så tycker man att TH nånstans på vägen borde ha dryftat sitt intresse för kryptosaker och hemliga valutakonton och säker surfning för nån filur han haft i sin närhet. En kollega, en it-tekniker, en säkerhetsansvarig, en föreläsare (eller bok), en investeirngsplacerare, en ”budgetkonsult”, skatteplanerare eller ”revisor”, en vän, eller nån på krogen. En viss typ av människa skulle aldrig ta i sånt där om det inte det rörde sig om kollektiv, alltså delad kunskap. Å andra sidan finns det andra som litar helt till sig själva och skulle skaffa en bok och en manual och sen prova sig fram till hen behärskade det. För att det inte finns ngt annat säkert eller adekvat sätt att göra det på. Men att det sker helt utan utbyte med omgivningen känns ändå lite mycket. Om så det bara gäller kunskap om att th tekniskt och intellektuellt besitter möjligheten, för han har tagit till sig och hanterat familjelika applikationer via aktiehandel och transaktioner el annat. Vilket är högst troligt att han gjort. Men det som måste vara hemligt har han väl hållt för sig själv. Kanske.