2019-09-06, 17:32
Bannlyst
Eller kanske ännu längre?

Alltid samma skit. Jump scares och dåligt sminkade "monster" som springer mot kameran och gapar. Så jävla pinsamt. Jag vill se en skräckis där man, även som härdad vuxen man, bokstavligen talat skiter sig i brallan av rädsla.

Japan var något påvägen för vad är det nu, 10-15 år sedan, men när man tittar på deras senaste skräckfilmer så suger de också.

Varför kan mänskligheten inte trycka ut en enda jävla riktigt bra skräckis längre? Är alla skräck-regissörer efterblivna och går efter "check-lists"?

Så jävla trist.

Ett tips från mig är att aldrig visa monstret/vålnaden/spöket, speciellt inte inzoomat, utan ha dem stirradens på dig från långt håll och se riktigt jävla kusliga ut med mörkt bildspel och design med mera. För att sätta ihop en riktigt jävla bra skräckis, så krävs det att man håller tillbaka på det och inte blows your load så att säga. Gör det läskigt, kusligt, krypande. Systematiskt krypande.

Så jävla lökigt när man ser ett monster springa mot kameran med vita-ögonlinser.

Varför varför varför?
Senast redigerad av seekkkm1 2019-09-06 kl. 18:08.
Citera
2019-09-06, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seekkkm1

Alltid samma skit. Jump scares och dåligt sminkade "monster" som springer mot kameran. Så jävla pinsamt. Jag vill se en skräckis där man, som härdad vuxen man, bokstavligen talat skiter sig i brallan av rädsla.

Japan var något påvägen för vad är det nu, 10-15 år sedan, men när man tittar på deras senaste skräckfilmer så suger de med.

Varför kan mänskligheten inte trycka ut en enda jävla riktigt bra skräckis längre? Är alla skräck-regissörer efterblivna och går efter "check-lists"?

Så jävla trist.

Ett tips från mig är att aldrig visa monstret/vålnaden/spöket, speciellt inte inzoomat, utan ha dem stirradens på dig från långt håll och se riktigt jävla kusliga ut med mörkt bildspel och design med mera. För att sätta ihop en riktigt jävla bra skräckis, så krävs det att man håller tillbaka på det och inte blows your load så att säga. Gör det läskigt, kusligt, krypande.

Så jävla lökigt när man ser ett monster springa mot kameran med vita-ögonlinser.

Varför varför varför?

Om du ger exempel på en bra skräckis kan man associera. Jag tyckte Carrie var fan det värsta jag sett och då var jag i skolålder. Sedan Omen och Rosemarys baby. Alla baserade på satan. Sedan fanns naturligtvis fredagen den 13 och Terror on Elm street. Motorsågsmassakern och efterföljande. Steven Spielbergs verk är värdiga med. Men satanismen med djävulsutdrivning har alltid känts otäcka.
Citera
2019-09-06, 17:43
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:

Alltid samma skit. Jump scares och dåligt sminkade "monster" som springer mot kameran. Så jävla pinsamt. Jag vill se en skräckis där man, som härdad vuxen man, bokstavligen talat skiter sig i brallan av rädsla.

Japan var något påvägen för vad är det nu, 10-15 år sedan, men när man tittar på deras senaste skräckfilmer så suger de med.

Så jävla trist.

Ett tips från mig är att aldrig visa monstret/vålnaden/spöket, speciellt inte inzoomat, utan ha dem stirradens på dig från långt håll och se riktigt jävla kusliga ut med mörkt bildspel och design med mera. För att sätta ihop en riktigt jävla bra skräckis, så krävs det att man håller tillbaka på det och inte blows your load så att säga. Gör det läskigt, kusligt, krypande.

Varför varför varför?

Dom har helt tappat stinget när det gäller rysare det är alltid samma veva värdelös story och nån som springer med en "handycam" som skakar så man blir åksjuk.

Känns som att dom stressar igenom hela produktionen utan nån som helst känsla för själv handlingen.
Citera
2019-09-06, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Om du ger exempel på en bra skräckis kan man associera. Jag tyckte Carrie var fan det värsta jag sett och då var jag i skolålder. Sedan Omen och Rosemarys baby. Alla baserade på satan. Sedan fanns naturligtvis fredagen den 13 och Terror on Elm street. Motorsågsmassakern och efterföljande. Steven Spielbergs verk är värdiga med. Men satanismen med djävulsutdrivning har alltid känts otäcka.

Kul att du nämner Carrie, som kom ut för ca 40 år sedan... passar bra in med min trådstart.
Citera
2019-09-06, 17:44
Medlem
därför att legenderna inte lever idag
Citera
2019-09-06, 17:49
Medlem
Citat:
Kul att du nämner Carrie, som kom ut för ca 40 år sedan... passar bra in med min trådstart.

Ha ha, jag outa mig lite. Men det finns inget idag som kan skrämma skiten ur mig. Psykologiska grejer kittlar lite. Bruce Willis hade en med en pojke som kunde se ghosts. Nu kan dokumentärer om massmördare vara skrämmande. Underhållande skräckisar finns såsom Supernatural. En serie med Sam and Dean var kul men knappast skrämmande. Numera är den verkliga världen mer skrämmande med en
Svensk feministisk regering och en svetsare vid rodret ha ha ha
Senast redigerad av Tegin 2019-09-06 kl. 17:51.
Citera
2019-09-06, 17:50
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
1. The Conjuring
2. Annabelle
3. Insidious 3
4. Paranormal 4
Citera
2019-09-06, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AngelsKit-V.47
1. The Conjuring
2. Annabelle
3. Insidious 3
4. Paranormal 4

Vidriga exempel på den "nya skräckvågen" som suger, jag har sett dessa filmer och jag spyr på samtliga. Så jävla formuläriska och pinsamma.
Senast redigerad av seekkkm1 2019-09-06 kl. 18:05.
Citera
2019-09-06, 18:04
Medlem
Citat:
1. The Conjuring
2. Annabelle
3. Insidious 3
4. Paranormal 4
Detta var ju en katastroflista som hette duga.
Citera
2019-09-06, 18:08
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
Citat:
Vidriga exempel på den "nya skräckvågen" som suger, jag har sett dessa filmer och jag spyr på samtliga. Så jävla formuläriska och pinsamma.
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Detta var ju en katastroflista som hette duga.
ok ok ok jag fattar
Citera
2019-09-06, 18:09
Bannlyst
Citat:
ok ok ok jag fattar

Du behöver inte dra dig tillbaka. Men är de där filmerna du listade verkligen skräck för dig?
Citera
2019-09-06, 18:12
Medlem
AngelsKit-V.47s avatar
Citat:
Du behöver inte dra dig tillbaka. Men är de där filmerna du listade verkligen skräck för dig?
Jepp. Speciellt Conjuring. Kunde inte sova de de 2 följande nätterna. Jag kanske har skapat resistans för dessa jag listat för det var två år sedan jag senast har kollat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in