2019-09-06, 16:40
Medlem
Trogskalles avatar
Brittisk media har gått ut med namn och bild på HOL.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7435529/A-AP-Rockys-Swedish-lawyer-shot-head-chest-leaves-apartment-Stockholm.html
Citera
2019-09-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Korrekt info! Det är en rättsskandal av större slag som är under uppsegling - men självfallet kommer det inte ges den uppmärksamhet det förtjänar. L*lja har uppenbarligen skyddats av interna intressen inom Tingsrättens och Hovrättens korridorer under väldigt många år, och det skulle vara ohållbart för rättsväsendets anseende om det framkom hur hon har fått härja runt utan konsekvenser.

Dock är sannolikheten att hon bevisas skyldig till anstiftan, eller försök till anstiftan, ganska liten, om inte Polisen lyckas säkra teknisk bevisning i form av kommunikation med misstänkt gärningsperson. Något erkännande från endera inblandad part lär vi inte få höra. Det är heller ingen direkt tröst för exempelvis barnen att det absolut inte är ett unikt fall i Sverige. Tvärtom.
Nu är hon visserligen jurist och borde kunna det här med att inte lämna spår. Men är man känslomässigt involverad, som här, så tänker man inte så långt. Det räcker med ett enda sms - även om det är raderat - så är hon rökt. Och man är duktiga på det tekniska inom myndigheten. Så jo, jag har själv stort hopp att de får fram bevis om hon nu är skyldig till anstiftan.
Citera
2019-09-06, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtsnille33
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.
#Metoo kan mycket väl ha triggat detta.
Flashback är vad det är och dumheter skrivs vilket man får ta om man surfar in här.
Dock hoppas jag att det går väl med denne advokat.
Citera
2019-09-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack för en informativ förstapost. Det verkar ju stämma bra med min tidiga teori om att det var någon slags pundare som höll i vapnet.

Har du någon info om huruvida Henriks tidigare fru också använder narkotika?

Jag kan varken bekräfta eller förneka att ex-frun använder sig utav narkotika men skulle inte förvåna mig alls. Kvinnan är inte frisk och hon har sjunkit så långt ner i mörkret. De gånger man stött på henne har hon antingen varit så full att hon inte kan stå eller påverkad av något annat..
Citera
2019-09-06, 16:44
Avslutad
Citat:
Av respekt för Henrik ber jag er sluta hitta på teorier som inte stämmer. Jag vill bara få slut på alla hittepå ideér. Det är sant att det är Henrik som blivit skjuten. Han opereras i nuläget fortfarande men läget ska vara under kontroll. En kvinna, Henriks tidigare fru, har blivit gripen för förhör o Henriks vägnar. Det Henrik berättade för polisen innan han fick hjälp av vårdbiträde var att han är helt säker på att K*rin L*lj* ligger bakom dådet samt att han känt sig förföljd och bevakad de senaste dagarna. Detta på grund av deras skakiga relation samt möjligt att denna aktion är en hämnd för Henrik gått vidare och hittat en ny flicka att spendera sina dagar med. Troligtvis har Karin fått nys på detta och anlitat en pundare hon träffat för att utföra ett mord där betalning sker av de miljoner Karin fått ärva av hennes föräldrar. Denne Anders ni ryktar om är Henriks pappa som har Parkinsons och jag ber er därmed lägga ner ryktet om att Henrik skulle byta sexualitet. Jag önskar att ni visar respekt för de 2 barn Henrik har samt för hela familjen och tänker en extra gång vad ni skriver, trots att detta är flashback.
Mina tankar går till barnen. På riktigt.

Så. Du dementerar alltså homoryktet? Bra, då avfärdar vi den teorin.
Senast redigerad av GR82BSTR8 2019-09-06 kl. 16:46.
Citera
2019-09-06, 16:45
Medlem
Citat:
Hej och tack för välkomnandet. Inte har hon jobbat mycket lagligt senaste åren. Hon har sjunkit så långt i alkoholmissbruket att hon inte kan ta sig upp. Hon är inte frisk någonstans och en sådan människa ska inte få röra sig fritt. Hoppas verkligen läget håller sig stabilt för Henrik och polisen hittar tillräckliga bevis mot K*rin så man kan spärra in henne på livstid.
Så det är så illa. Några har pratat om att H har betett sig illa mot K i deras relation. Har du sett något som stämmer där? I och för sig svårt att veta, då man ofta döljer sånt utåt, men ändå. Och en fråga till: vet du om hon har haft en hjärnblödning? Det florerar lite såna rykten? Jag kan tänka mig att sånt kan få en att halka ner djupt i glaset. Vänner har en tendens att överge efter en stroke - framförallt om den är så illa att personlighetsföändring skett.
Citera
2019-09-06, 16:45
Medlem
Citat:
Hej och tack för välkomnandet. Inte har hon jobbat mycket lagligt senaste åren. Hon har sjunkit så långt i alkoholmissbruket att hon inte kan ta sig upp. Hon är inte frisk någonstans och en sådan människa ska inte få röra sig fritt. Hoppas verkligen läget håller sig stabilt för Henrik och polisen hittar tillräckliga bevis mot K*rin så man kan spärra in henne på livstid.
Ja, det största straffet får naturligtvis hennes egna barn. Mycket sjukt.
Citera
2019-09-06, 16:46
Medlem
Wajis avatar
Citat:

Tack för bra info. Kan du svara på vems hans nya är samt vems är Karins föräldrar?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Enligt uppgifter till SVT har mannen haft en tvist inom familjen som nyligen avgjordes i domstol.
Motivet? Vad handlade det om?
Senast redigerad av okok1 2019-09-06 kl. 16:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det understrukna: Mycket intressant. Kan det vara så att hon själv varit föremål för våld i nära relation - under äktenskapet, och därför vurmat för detta som nån sorts spetskompetens i sin gärning? Jag menar, har man erfarenhet av vissa relationsärenden själv som kvinna, så blir man kanske lite manisk och manshatare? Och i sitt yrke har hon då chans att ge igen på männen om än inte på sin egen man? Oetiskt - men inte omöjligt.

Du förtår inte att den som idag är anhållen för anstiftan av mord då vi har ett offer som är skjuten också är förövaren i relationen och alltid varit förövaren i relationen? Dagens mordförsök ingår i det som brukar kallas för en våldspiral.

Det finns idag många kvinnor med stora kontrollbehov som hatar män. Många av dem är utåt sett framgångsrika och har ofta en akademisk karriär, så egentligen är det inte förvånande att vi nu även har en högt uppsatt f.d. domare som är misstänkt för anstiftan till mord.

Jag misstänker att även detta fall i grunden handlar om vårdnaden om deras gemensamma barn. Där mamman är beredd att gå hur långt som helst för att utöva kontroll över de gemensamma barnen.
Citera
2019-09-06, 16:47
Avslutad
Jag tycker inte vi kan dra slutsatser redan nu. Vi måste avvakta och se vad som kommer fram.
Citera
2019-09-06, 16:47
Medlem
Fy fan vad tragiskt för barnen.... hoppas Henrik klarar sig ur detta utan bestående men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in