2019-09-06, 15:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Haha, ska vi slå vad.

Hur lång tid tar det innan HD loggar en cache nu?

Nä, dig vill man inte slå vad med.

Visst, jag kan förstå att hon inte orkar/kan jobba i första taget.
Å andra sidan blir det väl väldigt tomt att bara gå hemma och skrota.

De första dagarna hemma kanske hon behöver ägna åt att återställa allt efter husrannsakan. Kanske även trädgården behöver återställas.

Och föräldrarna, viss geocachade de också.

Så, ja. Du kanske får rätt...
Citera
2019-09-06, 15:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror det reder sig. De behöver hitta nån grej. Jag har bra vibrationer.

På ett eller annat sätt måste MGK antingen ur ekvationen eller in, det är ju läget just nu, det finns ju inga andra misstänkta enligt Hiding.

Här krävs matematik (juridik) ur den högre skolan tror jag, annars lär det bli knepigt med att få till ett åtal som håller hela vägen genom TR och HR.
Citera
2019-09-06, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Svar från NFC...

"Sedan mordet på Lena Wesström, 45, uppdagades i maj förra året har polisen väntat på flera analyssvar från Nationellt forensiskt center. De svaren ska utredarna nu fått. Under den gångna veckan har polisen synts lämna de misstänktas bostäder med bruna påsar och beslagskuvert.

– Vi har tidigare fått den redovisning från NFC som vi väntat på. Det som har hänt den senaste veckan vill jag inte gå in på. Jag vill inte kommentera om det finns något ytterligare i dagsläget.
"

https://www.na.se/artikel/aklagaren-om-personen-som-slappts-misstankarna-kvarstar

Frågan är, är det de analyssvar som de fått som fått SD häktad på sannolika.
Lite otydligt där, och man får gissa sig fram...

Hur som, vi får vänta på fler svar, så mycket har man begripit.
Citera
2019-09-06, 15:09
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

De första dagarna hemma kanske hon behöver ägna åt att återställa allt efter husrannsakan. Kanske även trädgården behöver återställas.

Hehe, ja för mig är det bara en tidsfråga innan hon ger sig ut. Lägger in en brasklapp om att hon kanske inte vågar logga men nog kommer hon att ge sig ut. Det är jag övertygad om.

Rutiner är trygghet och GC är rutin för HD.
Citera
2019-09-06, 15:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jag undrar om hon ens får återgå till jobbet innan misstankarna är borta.
Det är nog väldigt svårt om inte omöjligt att få patienterna samt deras anhöriga att känna trygghet och tillit till en misstänkt mördare. Hon kanske får enbart administrativa uppgifter fram till att hon är rentvådd tänker jag.
Citera
2019-09-06, 15:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Oj då..fanns inte skäl till att ha höktesförhandling ens!!
Nu blommar löken här minsann, så förvånad jag blir!!
Då är det ju bara en GM alla fall!
Såvida de inte ändrar sig igen förstås men det kan väl inte vara möjligt att det blir samma procedur som det blev med SD?
Eller väntar de fortfarande på mer svar. Från NFC?

HD är ju inte friad från misstankar utan står kvar som skäligen misstänkt för mord, även om hon nu är i frihet.

Om jag har förstått det rätt kan Åklagaren ändra rubriceringen, både uppåt och nedåt utefter det som framkommer i utredningen. Man fortsätter ju utredningen, nya prover är inlämnade och de svaren kan dröja.
Nya vittnen kan höra av sig/förhöras.

Jag är väldigt nyfiken på vad man letar efter hos SD nu....

Vem har skvallrat?
Det kan inte vara något annat än något som framkommit i förhör.
Jag misstänker H*anna.

Anger de varandra om de är skyldiga bägge?
Eller har H*anna tagit bladet från munnen om SD angett henne (och hon är oskyldig?)?
Citera
2019-09-06, 15:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hehe, ja för mig är det bara en tidsfråga innan hon ger sig ut. Lägger in en brasklapp om att hon kanske inte vågar logga men nog kommer hon att ge sig ut. Det är jag övertygad om.

Rutiner är trygghet och GC är rutin för HD.

Hm, men hur var det nu, var det inte så viktigt att logga för att få tillgodoräkna sig cachen...
Det var ju helt livsviktigt ju...

Eller så står geocachandet henne upp i halsen...
Som en avgiftning eller vad man ska kalla det.
Citera
2019-09-06, 15:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
På ett eller annat sätt måste MGK antingen ur ekvationen eller in, det är ju läget just nu, det finns ju inga andra misstänkta enligt Hiding.

Här krävs matematik (juridik) ur den högre skolan tror jag, annars lär det bli knepigt med att få till ett åtal som håller hela vägen genom TR och HR.

Jag tror spontant på en omsvängning efter helgen. När HD letat genom sina flyttkartonger och pussat barnen. Och lite sånt. Jag tror gott om folk...

Men med lite otur kan det då bli ett Lindome-fall där man inte vare sig kan döma den ena eller båda? Jag tror de har mer bevisning, och jag tror de får i värsta fall hitta på en hustruklausul till medhjälp eller samförståndsmord. Jag tycker inte man ska kunna geocacha sig ur ett mordåtal, så hellre låsa in och be dem knacka i väggen när de vill prata av sig. Fast det kan vara knivigt att formulera lagtexten till det.

Det lär finnas råd i allla fall. Kammarrätten blir väl nerringd av jurister i detta nu kan tänka.

Det är ovanligt att en mindre skyldig inte vill samarbeta. Så då får man anta att hon är medskyldig? Varför inte?

Bålet är redan tänt. Gack och ställ dig bredvid...
Citera
2019-09-06, 15:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hm, men hur var det nu, var det inte så viktigt att logga för att få tillgodoräkna sig cachen...
Det var ju helt livsviktigt ju...

Eller så står geocachandet henne upp i halsen...
Som en avgiftning eller vad man ska kalla det.

Hon har väl blivit hemlovad över helgen av åkl för att kunna cacha. Sen ny anhållan på måndag...?
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Jag tror det reder sig. De behöver hitta nån grej. Jag har bra vibrationer.
Är båda barnen Stefans ?
Tänkte om Hannah har varit O-trogen.
Citera
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Jag tror spontant på en omsvängning efter helgen. När HD letat genom sina flyttkartonger och pussat barnen. Och lite sånt. Jag tror gott om folk...

Men med lite otur kan det då bli ett Lindome-fall där man inte vare sig kan döma den ena eller båda? Jag tror de har mer bevisning, och jag tror de får i värsta fall hitta på en hustruklausul till medhjälp eller samförståndsmord. Jag tycker inte man ska kunna geocacha sig ur ett mordåtal, så hellre låsa in och be dem knacka i väggen när de vill prata av sig. Fast det kan vara knivigt att formulera lagtexten till det.

Det lär finnas råd i allla fall. Kammarrätten blir väl nerringd av jurister i detta nu kan tänka.

Det är ovanligt att en mindre skyldig inte vill samarbeta. Så då får man anta att hon är medskyldig? Varför inte?

Bålet är redan tänt. Gack och ställ dig bredvid...

Så om hon nu är MGM så går hon väl medveten om hon bragt Lena om livet och geocacher som inget hade hänt? Finns det någon bild på henne?
Senast redigerad av Klappasäften 2019-09-06 kl. 15:23.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag undrar om hon ens får återgå till jobbet innan misstankarna är borta.
Det är nog väldigt svårt om inte omöjligt att få patienterna samt deras anhöriga att känna trygghet och tillit till en misstänkt mördare. Hon kanske får enbart administrativa uppgifter fram till att hon är rentvådd tänker jag.

Svårt att veta vilken ställning man tar till det.
Hon är ju inte dömd.

Men eftersom hon har varit sjukskriven av och till, enligt TinnaNinna (om det stämmer) arbetstränat någon period, så kanske man kan omplacera henne på någon uppgift där hon inte behöver ha patientkontakt.

Jag skulle inte vara förvånad om hon är långtidssjukskriven...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in