2019-09-06, 14:11
Medlem
https://www.na.se/artikel/aklagaren-om-personen-som-slappts-misstankarna-kvarstar

”Polisens mordutredning visar enligt åklagaren fortfarande på att den person som släppts kan vara inblandad i mordet.
– Misstankarna kvarstår, säger Åsa Hiding.”
Citera
2019-09-06, 14:11
Medlem
flixa81s avatar
Enligt NA kvarstår misstankarna om inblandning i mordet men det finns inte skäl att pröva sannolika skäl enligt ÅK
Citera
2019-09-06, 14:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enligt NA kvarstår misstankarna om inblandning i mordet men det finns inte skäl att pröva sannolika skäl enligt ÅK

Jag tror att Hiding är försiktig med att gå till häktningsförhandling utan att ha rejält på fötterna med tanke på vad som hände förra året med SD.
Citera
2019-09-06, 14:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frouzan
Hanna Davidsson är fortfarande
skäligen misstänkt för mord på Lena Wesström mellan 14/15 Maj år 2018.
Allt i enlighet med inkomna uppgifter till
Örebros Tingsrätt Allmänna målenheten, Rotel 7.

2019-09-02
2019-09-02 2019-09-02 2019-08-30
2019-09-02
2019-09-03 2019-09-03 2019-09-03 2019-09-05
2019-09-05
2019-09-06 2019-09-06
75 76
77 78 79 80
Kopia av Övrigt avgörandedok, e-skickat till Åklagarkammaren i Örebro, Åklagarmyndigheten, e- postat till Advokat Maria Harr.
Fullmakt, Stefan Davidsson Maskat dokument (ab 63)
BESLUT - Stefan Davidsson Expedieringsdatum: 2019-09-02
Kopia av Övrigt avgörandedok, e-skickat till Åklagarkammaren i Örebro, Åklagarmyndigheten, e- postat till Advokat Ingvar Backman, Advokat Christoffer Olsson.
Maskat dokument (ab 64)
Maskat dokument (ab 70)
Maskat dokument (ab 71)
Begäran om substitution från adv Maria Harr inkl beslut
Dokumentet utbytt av eriakar, 2019-09-05.
Kopia av Begäran om substitution från adv Maria Harr inkl beslut Dokumentet utbytt av eriakar, 2019-09-05. ,
aktbilaga 80, e-skickat till Åklagarkammaren i Örebro, Åklagarmyndigheten, e-postat till Advokat Maria Harr, Advokat Hilda Bokvist, Häktet Örebro, Kriminalvården.
Underrättelse om beslut att häva häktning Hanna Davidsson
Kopia av Underrättelse om beslut att häva häktning Hanna Davidsson , aktbilaga 81, e-skickat till
Åklagarkammaren i Örebro, Åklagarmyndigheten, e- postat till Advokat Maria Harr, Advokat Hilda Bokvist, Häktet Örebro, Kriminalvården.
Hoppsan här gäller det att hänga med, så misstankegraden kvarstår mao.
Då kanske min teori om HDs aktiviteter inte är helt körd iaf.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-06 kl. 14:19.
Citera
2019-09-06, 14:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror att Hiding är försiktig med att gå till häktningsförhandling utan att ha rejält på fötterna med tanke på vad som hände förra året med SD.

Nu är ändå förhör gjorda och husrannsakan gjord i hus och trädgård.
De kan arbeta vidare och vänta på ytterligare provsvar från NFC.

Familjen kan ha lite helg tillsammans men någon ro kan det inte bli...
Vi kan återgå till våra helgbestyr.

Några loggar från geocachingen blir de nog inte i första taget.
Vi får hålla till godo med tråden skulle jag tro.
Citera
2019-09-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
https://www.na.se/artikel/aklagaren-om-personen-som-slappts-misstankarna-kvarstar

”Polisens mordutredning visar enligt åklagaren fortfarande på att den person som släppts kan vara inblandad i mordet.
– Misstankarna kvarstår, säger Åsa Hiding.”

Plus detta:

Citat: "Polisens tekniker har samtidigt på fredagen på nytt undersökt den misstänkte 45-åringens bostad. Enligt uppgift söker teknikerna i bostaden efter ett specifikt föremål."
Citera
2019-09-06, 14:23
Medlem
Enligt NA söks ett specifikt föremål i MGM’s bostad.
Mordvapen/Tillhygge?
Citera
2019-09-06, 14:23
Medlem
notknapparens avatar
teknikerna söker i 45-åringens bostad efter ett specifikt föremål

"– Jag har hävt häktningsbeslutet. Det beror på att jag gjort bedömningen att det inte fanns skäl att ha en häktningsförhandling och pröva frågan om sannolika skäl, säger Åsa Hiding.

Polisens tekniker har samtidigt på fredagen på nytt undersökt den misstänkte 45-åringens bostad. Enligt uppgift söker teknikerna i bostaden efter ett specifikt föremål."

"– Jag vill inte kommentera exakt vad vi gör i utredningen just nu. Avspärrningen är hävd avseende den person som idag har blivit släppt på fri fot. Den andra avspärrningen kvarstår alltjämt och där kan jag inte lämna något besked i tid, säger Åsa Hiding.
"

Specifikt föremål i SDs hus, vad kan det vara?
Senast redigerad av notknapparen 2019-09-06 kl. 14:26.
Citera
2019-09-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"– Jag har hävt häktningsbeslutet. Det beror på att jag gjort bedömningen att det inte fanns skäl att ha en häktningsförhandling och pröva frågan om sannolika skäl, säger Åsa Hiding.

Polisens tekniker har samtidigt på fredagen på nytt undersökt den misstänkte 45-åringens bostad. Enligt uppgift söker teknikerna i bostaden efter ett specifikt föremål."

"– Jag vill inte kommentera exakt vad vi gör i utredningen just nu. Avspärrningen är hävd avseende den person som idag har blivit släppt på fri fot. Den andra avspärrningen kvarstår alltjämt och där kan jag inte lämna något besked i tid, säger Åsa Hiding.
"

Specifikt föremål i SDs hus, vad kan det vara?

Kan det vara så att MGK föräldrar ger henne alibi?

Jag tror knappast hon återvänder hem, vad tror ni?
Citera
2019-09-06, 14:29
Medlem
Reimers avatar
Men vad fan, då blir det ingen rättegång innan sommaren ju, Hiding kan ju inte gå upp i rätten med en misstänkt kvar ute som "skäligen misstänkt", då finns det ju rimligt tvivel så att det räcker och blir över, problemet måste lösas, det går inte att ha en sådan lös tråd i nätet som ska hålla MGM på plats.

Det här var ju inte bra.
Citera
2019-09-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Plus detta:

Citat: "Polisens tekniker har samtidigt på fredagen på nytt undersökt den misstänkte 45-åringens bostad. Enligt uppgift söker teknikerna i bostaden efter ett specifikt föremål."

Samt det här!

”Finns det fler misstänkta?

– Nej.”
Citera
2019-09-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag kan inte se att det i dagboksbladet finns information om att HD fortfarande är skäligen misstänkt. Kan du månne förtydliga?

Det var informationen han lämnade muntligen
har svårt att tänka att Tingsrätten får ljuga.
Betvivlar någon uppgiften kontakta roteln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in