Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Ok!
Borde bli typ 25-30 minuters promenad om man går utan att stressa.
Borde vara möjligt rent teoretiskt att se OP vid bion och gå hem hämta revolvern och vänta på OP vid någon lämplig plats utanför bion.
Ja det borde man ju utan problem. Om vi tänker att han lämnar bion då filmen börjar 21.15 så borde han kunna vara åter ca 22.30 enligt följande:
30 min hem
15 min hämta revolvern
30 min tillbaka till Grand
Vittnen, cirkatider:
Hubert F 20.55-21.10
Max D 22.50
Lars E 22.55-23.10
Margareta S 23.07-23.10
Anneli K 23.11
Lars K 23.12
Mårten P 23.13-13.17
Hubert F och Lars E är inte riktigt kompatibla med övriga. Hubert F talar om smärt kroppsbyggnad och Lars E om midjelång jacka och en man som verkar vara mer gatubuse än den lite kraftigt byggde medelålders kepsprydde man med stålbågade glasögon som övriga ser.
Men hursomhelst. Enligt polisen var ju CA "förbluffande lik" gärningsmannen och ägde bevisligen en icke provskjuten S&W. Hans alibi för mordkvällen ska enligt GRK också vara spräckt. Och vännerna sa att han hatade Palme.
CA var 34 år när Palme mördades.
Grandvittnena som såg den medelålders mannen med keps talar om 40-45 år. Om CA även var mannen vid gatuköket (45-50 år) och Tensonmannen (över 44 år) så tycker jag att den samlade bilden talar tydligt om över 40 år och troligen några år äldre. Mordplatsvittnena rör sig mellan 25 och 45 år där väl 25 år borde kunna uteslutas utan problem.
Det är endast Jan N som säger det. Han pratar också om en brun midjekort jacka vill jag minnas vilket icke alls överensstämmer med övriga vittnesmål vid mpl.
CA hade lyckats förlora alla pengar på dåliga aktieaffärer och den extra lilla skatt som lanserades dagen före mordet av Feldt kan inte ha haft någon avgörande betydelse.
Osvuret är bäst, men jag är tveksam. Vi/polisen har i så fall också en annan uppgift - att förklara alla WT-män inklusive de två som Ulla S såg i Gamla stan.
Att våra kära myndigheter gärna skulle kasta in CA i bilden vet vi alla. Frågan är om vi bara ska acceptera det på samma sätt som svenska folket i många år köpte CP?