2019-09-06, 02:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Förstår. Jag kan researcha om det själv, men du/ni som tar det, hur är det med biverkningar?
Tar jag för hög dos kan räcka med 0.5mg så får jag problem med insomnia och försämrad sömnkvalité.
Citera
2019-09-06, 02:07
Medlem
Citat:
Förstår. Jag kan researcha om det själv, men du/ni som tar det, hur är det med biverkningar?
tar 2mg, får rätt sjuka/väldigt realistiska drömmar ibland. Men annat än det har jag inte märkt av
Citera
2019-09-06, 02:08
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tar jag för hög dos kan räcka med 0.5mg så får jag problem med insomnia och försämrad sömnkvalité.

Ska läsa på om det. Förhoppningsvis räddar det mig och mina hårda studier.

Hur länge har du tagit det? Beroende? Något allmän märkbar biverkning? Skadar det hjärnan etc?
Citera
2019-09-06, 02:10
Medlem
Citat:
Ska läsa på om det. Förhoppningsvis räddar det mig och mina hårda studier.

Hur länge har du tagit det? Beroende? Något allmän märkbar biverkning? Skadar det hjärnan etc?
Melatonin är inte beroendeframkallande, det är ett ämne som själv produceras av kroppen när solen går ner som gör att du känner dig trött. Det skadar inte hjärnan
Citera
2019-09-06, 02:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Jag har använt melaton sen flera år tillbaka, alla biverkningar är dosberoende.
Citera
2019-09-06, 02:29
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:

Noll biverkningar här iaf. Tog förresten 2mg för 3h sedan och gäspar inte ens, så hoppas det funkar bättre för dig. Men jag är mer fucked up säkerligen så det löser sig.

Annars om du är frisk kan du köra chockterapi, men det kräver sin man. Du är uppe tills du blir trött, somnar, säg 04.00 ställer klockan på säg 07.00. Upprepa ca 2 veckor. Vad som än händer får du inte vila eller ta tupplur på under dagen. Du kommer vara ett totalt vrak som däckar 23.00 och vaknar 07.00. Voila, du är nu inställd på en schysst dygnsrytm.

Edit: drömmer mycket, väldigt realistiska och sjuka drömmar
Senast redigerad av MrLevaLivet 2019-09-06 kl. 02:38.
Citera
2019-09-06, 02:34
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderFlummis
tar 2mg, får rätt sjuka/väldigt realistiska drömmar ibland. Men annat än det har jag inte märkt av

Hmm, jag drömmer också hela tiden, tar också 2mg, har inte kopplat det till Melatonin, ska testa sänka till 1mg och se vad som händer. 2mg funkar ändå inte speciellt bra, behöver krydda med Atarax och Zopiklon.
Citera
2019-09-06, 02:36
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

Intressant, jag ligger på 2mg, har bara fått det och inte ifrågasatt, funkar inget vidare, ska testa att sänka till 1mg imorgon.
Citera
2019-09-06, 02:37
Medlem
Eller så går du till gymmet och kör ett dödspass varje dag. Eller ut i löpspåret och springer tills du nästan stupar, och sen kör du lite backintervaller.

Många sitter bara i soffan, på bussen, bakom skolkbänken, vid middagsbordet och sedan soffan igen och tror att de ska somna.
Citera
2019-09-06, 06:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Intressant, jag ligger på 2mg, har bara fått det och inte ifrågasatt, funkar inget vidare, ska testa att sänka till 1mg imorgon.
Varför inte, känns lite lattjo att tugga i sig 0.25mg och 15-20 minuter senare bokstavligt talat ha svårt att hålla ögonen öppna, slår alla andra mediciner jag testat med råge.
Citera
2019-09-06, 13:04
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sav
Eller så går du till gymmet och kör ett dödspass varje dag. Eller ut i löpspåret och springer tills du nästan stupar, och sen kör du lite backintervaller.

Många sitter bara i soffan, på bussen, bakom skolkbänken, vid middagsbordet och sedan soffan igen och tror att de ska somna.

Gymmar ganska hårt majoriteten av veckodagarna, blir bara piggare. Visserligen kan koffeinet från PWOn spela in lite där host host
Citera
2019-09-06, 13:08
Medlem
Citat:
Gymmar ganska hårt majoriteten av veckodagarna, blir bara piggare. Visserligen kan koffeinet från PWOn spela in lite där host host

Japp, ingen PWO för dig mannen. Skulle hoppa av koffeinet helt och hållet i vardagen. Fokusera på att förbättra sömnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in