Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Ja något bör utlöst den sista droppen så
det brast ordentligt. Annars hade HD haft alla möjligheter att mörda LW för längesen, särskilt i samband redan når hon fick vetskap om otroheten. Nu hade hon dessutom tom
hunnit separera, lämna in skilsmässoansökan. Fast å andra sidan kanske HD trott att SD och hon skulle fortsätta som skilda, om vi förutsätter att SD sagt så och hon fick vetskapen om
att de fortfarande träffades? En lögn för mycket kan också varit sista droppen och hon hämnades besinningslöst..kanske just vad SD ville? Skiljas från HD och bli kvitt HD helt?
Ja jag pendlar men har fått för mig att någon av paret D har lurat den andre att utföra dådet..därav de är så tighta efter mordet men min känsla är att de inte är på väg tillbaka till varann. Den som lurat den andre verkar skydda den andre, men det känns som ett skådespel, nånting är fel, men vad??
Ja..det där med hållhake låter ju absolut som en gångbar teori!! Det känns bara omöjligt att ringa in vem som har hållhake på vem... En enkel teori, för mig, är att SD i så fall har hållhake på HD. Om jag utgår ifrån att @JM:s påstående angående HD:s medicinering är riktig så tänker jag att HD är det som är skör(ast) av de två. Alltså med tanke på
typen av medicinering som HD då skulle ha. Det förutsätter även att SD verkligen är så ondskefull och planerande att han klarar av att manipulera sin ex-fru HD till dådet eller att medverka indirekt på något sätt.
Nästan lika enkelt är det att tänka sig att HD manipulerat sin ex-make SD.. Om man förutsätter att HD var/är svartsjuk, kontrollerande och kanske ställt någon form av ultimatum till SD för att de ska kunna flytta ihop igen. Ställt något känslomässigt ultimatum kanske? Typ, "
jag kan inte gå vidare om inte din flamma LW försvinner" eller "
vi kan åter bli en hel familj men jag kommer aldrig lita på dig så länge LW finns där".
Det är många variabler som ska passa in i pusslet. Och eftersom vi alla har olika erfarenheter och moral så drar många åt olika slutsatser, vilket är jättebra! i detta till synes svårlösta pussel.
Tidvis är det svårt att särskilja det intellektuella och känslomässiga när man tänker på ingredienserna i detta bestialiska mord.
Som sagt, någon av de nu häktade får vi anta är gärningspersonen.
Precis som flera andra menat i tråden tror även jag att någon mer anar/vet något kring mordet men inte vill/vågar/kan träda fram. Den/de läser sannolikt spekulationerna här och om inte förr, så nu, bör den eller de ha fått upp ögonen kan man tycka, och gjort det rätta.
Läste tidigare i tråden om förekomna eftersökningar och hot mot skribenter. Är det helt uteslutet att det är någon av de nu häktade som gjort detta? Eller är det troligt att någon vän till SD/HD gjort detta?
Bara det faktum att det verkar vara reella hot tyder på att skribenterna i tråden är på rätt spår och att de som tvingats lämna tråden under dessa hot sitter inne med info om SD/HD som anger deras respektive karaktär som människor eller liknande och kan vara av intresse för att snäva in tänkbara scenarier. Jag är även övertygad om att någon eller några har vidrört det som senare i utredningen (förhoppningsvis) kommer visa sig stämma.
Jag har en fundering apropå att någon skrev att Springares bok verkar senareläggas för utgivning. Kan det i så fall vara att det finns någon indirekt info i den som pekar i riktning mot gärningspersonen och att han därför inte gett ut den än? Jag kan tänka mig att de som tog över fallet efter Springare eller rent av åklagaren har bett att han ska skjuta upp lanseringen då de fått ett genombrott i utredningen. Vad tror ni andra?