Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Nu blir jag faktiskt lite nyfiken. Vad exakt menar du att de letar efter i just religionsforunet, de där som inte letar efter en snuttefilt? Om det t ex är rent vetenskapsbaserat förnuft, finns det ju väldigt mycket bättre ställen att leta efter det på, där det finns fler som verkligen kan sina grejer och inte lika många som bara poserar. (Jag bjuder på det smashläget om du vill ta det. Men jag är nog iaf inte värst i klassen...)
F ö vore det väl märkligt om inte även religionskritik skulle kunna formuleras på något annat mycket elegantare sätt än som något bara låter som en tjatig papegoja. POLLY VILL HA EN KAKA! LÄR DIG ELEMENTÄR LOGIK. Same, same, but different. Är iaf inte sån idioti som Hitchens och Dawkins är kända för.
F ö verkar du något enögd när du kritiserar Regulus för den där lilla påminnelsen, i samma andetag som du försvarar en användare som skrivit tiotusentals mer eller mindre identiska enradsinlägg.
Känner du inte till disciplinerna religionshistoria, idéhistoria och bibelhistoria?
Finns ju faktiskt folk som har ett historiskt intresse snarare än ett livsfilosofiskt av ämnet.
Du må tycka att användaren låter som en tjatig papegoja, rätt lumpet sagt av en person som du när problematiken beror på motparten. Att en person påpekar att en annan upprepar samma misstag om så 1000 ggr så ska väl denna inte bli utsatt för kritik för?
Den typen av kritik finns nog bara i er begreppsvärld.
Den är ju rätt förvriden redan som den är och denna typ av smutskastning passar den som hand i handsken. Men du kanske tillhör de människorna som har svårt för auktoriteter och skriker mot alla som påpekar andras fel, som domare, poliser mm? Skulle förklara din högst onyanserade kritik här.
Och ja, jag tycker det Regulus ägnar sig åt mest liknar ett försök till korspostning och är väldigt onödigt.