2019-09-05, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det var sludd og regn natt til 31.10. Hvis sporene er avsatt i sand og søle, kan det være at GM kom utenfra. Hvis det derimot IKKE har spor av sand, søle mm, men bare blod, vil GM kun ha vært inne hele tiden.
Tror politiet har kontroll på dette, og tror ikke et øyeblikk på at de har gått ut med dette for å finne ut hvem som har betalt kontant...
Dette er for å stresse GM, som er den eneste som kjenner hvor skoen trykker.

Godt sagt!
Jeg tror politiet vet hvem og hva. Og de benytter seg av media strategisk. Kommer nok mer på onsdag. Det er liten sjanse for at levningene blir funnet, men stor sjanse for at saken blir oppklart.
Citera
2019-09-05, 15:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det var sludd og regn natt til 31.10. Hvis sporene er avsatt i sand og søle, kan det være at GM kom utenfra. Hvis det derimot IKKE har spor av sand, søle mm, men bare blod, vil GM kun ha vært inne hele tiden.
Tror politiet har kontroll på dette, og tror ikke et øyeblikk på at de har gått ut med dette for å finne ut hvem som har betalt kontant...

Att det skulle röra sig om kroppsvätskor från överfallet finns egentligen inga indikationer på i pressen alls. Bortfröingen beskrivs som knappt märkbar, och begränsad till, och nära, gästtoa nära entrén. (Praktiskt för bolighetsägaren, låter det). Varifrån GM sägs ha kommit och gått.

Återstår att spåren är gjorda i det söl som förövaren själv dragit in, och i sånt som funnits där sen tidigare men kanske torkat.

Givetvis vet polisen allt de behöver veta, polisiärt sett, om det är TH som är GM. Men om man krymper 300 kontantköpta skor till tio st. inköpta i Narvik, Kirkenes och Bergen så kan man kanske skriva ”nära nog inga oredovisade skoinköp av direkt relevans för utredningen” när man går till domstol. Och då kan inte Holden säga att det finns åtminstone 300 norrmän med såna skor. (Han kunde rent av lägga till att många fler kan antas ha ”tillgång till” såna skor)

Tillsammans med annan bevisning räcker det för kvarhållande eller vad man önskar.
Citera
2019-09-05, 16:24
Avslutad
Citat:
Bra poeng!
Citera
2019-09-05, 16:26
Avslutad
Jag tycker att det är spännande med det genombrott som kom i Osen-fallet i september. Osen själv trodde att kidnapparna bestod av minst tre förövarna och att dessa troligen var östeuropeiska.

Nu är en man pågrepen, och polisen säger att det inte är omöjligt att det kommer att komma fler.

Jag undrar om männen på övervakningskamerorna i Futurum-byggnaden kan vara de 2 andra förövarna i Osen-fallet, och om de kommer att bli eller redan är pågrepna (eventuellt misstänkt).

Det har sagts att det finns likheter mellan Osen-fallet och Lørenskog-fallet.
Det var lite mystiskt att männen på övervakningskamerorna plötsligt inte längre var intressanta.
Polisen upprepade flera gånger "att polisen inte har några traditioner för att publicera evt anklagelser".
Jag undrar varför polisen hade spanat på honom (den som greps i september) i flera veckor innan gripandet. Personen greps för ett brott som hänt i 2015, så varför spanade polisen när de hade DNA?
Det är dessa saker som får mig att tro att det kan finnas samma gärningsmän i Osen-fallet och i Lørenskog-fallet.
Senast redigerad av Havhest 2019-09-05 kl. 16:33.
Citera
2019-09-05, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Godt sagt!
Jeg tror politiet vet hvem og hva. Og de benytter seg av media strategisk. Kommer nok mer på onsdag. Det er liten sjanse for at levningene blir funnet, men stor sjanse for at saken blir oppklart.

Det er vanskelig og få noen dømt for forbrytelsen hvis de ikke finner levningene. Så om de ikke gjør det har jeg ingen tro på at saken blir løst. Blir sikkert sånn at politiet etterhvert forstår hvem som har gjort det men uten lik ingen som. Som i Dung saken fra Bergen hvor politiet var skråsikre på at de visste hvem GM var men siden de aldri fant levningene fikk de heller aldri dømt han.
Citera
2019-09-05, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det er vanskelig og få noen dømt for forbrytelsen hvis de ikke finner levningene. Så om de ikke gjør det har jeg ingen tro på at saken blir løst. Blir sikkert sånn at politiet etterhvert forstår hvem som har gjort det men uten lik ingen som. Som i Dung saken fra Bergen hvor politiet var skråsikre på at de visste hvem GM var men siden de aldri fant levningene fikk de heller aldri dømt han.
Jag tycker att polisen verkar optimistisk.
Citera
2019-09-05, 17:15
Medlem
[quote=Orderud.|68607441]Her tar du nok feil. Gjennomsnitlig skostørrelse i England er 43 (Euro) eller 10

Om det er England eller Norge er uten betydning, det er ikke ofte jeg treffer menn som bruker str.45 i sko, men det forekommer, det mest vanlige er fra 42-44, har ikke statistikk på det men er rimelig sikker på det likevel.
Citera
2019-09-05, 17:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Her tar du nok feil. Gjennomsnitlig skostørrelse i England er 43 (Euro) eller 10

Om det er England eller Norge er uten betydning, det er ikke ofte jeg treffer menn som bruker str.45 i sko, men det forekommer, det mest vanlige er fra 42-44, har ikke statistikk på det men er rimelig sikker på det likevel.

Jo, men hvis det stemmer det politiet har sagt om at det hele kan være arrangert for å se ut som en kidnapping, ja da spiller ikke denne skostørrelsen noen stor rolle lenger. Kan være en del av en manipulasjon.
Citera
2019-09-05, 17:31
Medlem
Citat:

Vi får se. Men i denne saken er det ikke snakk om å gi seg med det første. Og de gjør nok et meget grundig forarbeide før de sikter noen.
Dung-saken er en mer ordinær sak. Der tiltalen mot ektemannen kom ganske fort, og løslatelsen likeså. Henlagt etter ca 2 år. Men ingen kropp vanskeliggjør selvsagt. Geir Grande-saken har blitt nevnt her inne. Der ble seks av ni tiltalte dømt, uten at liket ble funnet.
Senast redigerad av agvvv 2019-09-05 kl. 17:40.
Citera
2019-09-05, 17:35
Bannlyst
[quote=Timbar|68609416]
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Her tar du nok feil. Gjennomsnitlig skostørrelse i England er 43 (Euro) eller 10

Da er vi enige. 43 er vanlig. Greia er at en mann med str 45 må være en ganske stor person mener jeg.
Gjerne 190-195 og kanskje nærmere 100 kilo tung hvis vekt og høyde er proposjonellt riktig.
En mann med str 43 er gjerne 180 høy og veier 70-80 kilo.
Andre får mene at 45 er normalt, men det er vel ikke slik at man nødvendigvis må være enig i alt.
Dette med str 45 får meg til å tenke på om det kan ha vært et svært beist av en torpedo som har bært Anne ut alene. Trenger ikke være slik. Skosporene kan selvsagt være plantet.
Nå har vi jo bare fått en liten smakebit av det med skosporene. Kun et fotsporspor har vi fått se bilde av.
Vi får ikke vite noe om hvor mange slike spor det er, og hvor i huset dem er funnet.
Citera
2019-09-05, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, men hvis det stemmer det politiet har sagt om at det hele kan være arrangert for å se ut som en kidnapping, ja da spiller ikke denne skostørrelsen noen stor rolle lenger. Kan være en del av en manipulasjon.

Politiet mener vel at den som har avsatt sporet, har gjort det på en slik måte at dem mistenker at vedkommende har begått bortføringen.
At hun ble kidnappet og drept, eller om hun ble kidnappet og at det ble framsatt falskt krav om løsepenger går jo ut på det samme.
Den som har avsatt sporet, er vel den som har fraktet henne ut.
Om hun ble drept inni huset går jo også ut på det samme mener jeg.
Citera
2019-09-05, 17:44
Medlem
Citat:
Er det ingen her som har fått med seg at TH har alibi for tidsrommet politiet mener hun ble bortført? [i]Datatrafikk knytter ham til arbeidsplassen[/I[
Det står i alle norske aviser. Mer enn det vet vi ikke.
Dessuten har aldri politiet sagt noe om hvem den siste telefonsamtalen var til, bortsett fra at det var en utgående samtale.
Politiet skar hull i isen og gjorde søk i Langvannet allerede i februar. Vi vet nå at de ikke lette etter mobiltelefonen, men etter AEH selv. Dvs at de har hatt drap som teori lenge.
Tror politiet tok lydtester i rommet for å finne ut om han virkelig var der, i og med at han ringte hennes mobil og ikke hørte den ringe.
Hadde printeren kopifunksjon, kunne GM like godt tatt en kopi i huset av eget manuskript, slik at det kunne spores tilbake til TH, med hensikt.

Det sto i alle medier de første ukene etter at saken ble publisert at TH var den siste hun snakket med. Det rare er at det ble fjernet fra alle medier bortsett fra VG ganske snart. Hvorfor er ikke godt og si.
Jeg vil ikke si at TH har alibi, han har muligens alibi for denne dagen, men som dataverdenen er blitt er det ikke vanskelig og manipulere datatrafikk. En annen ting er at jeg tror ikke politiet er 100% sikre på at handlingen ble begått den dagen. Den siste som så AEH var denne alarmselgeren kvelden i forveien, ellers har jo politiet bare TH sin versjon om at hun var i live da han gikk på jobb.

Ikke for å påstå at det er TH som står bak men det er mange usikkerhetsmomentet her.

Personlig er min teori at AEH har arrangert dette selv for å slippe alt styret med skilsmisse, rettsaker etc for å få sin del av formuen og er i live.
Men det gikk ikke som hun håpet og TH kontaktet politiet isteden for å bite på agnet.
Nå er det blitt så mye styr at hun så klart ikke våger seg frem. Pengene som ble betalt 8 juli gikk til henne eller de som hjelper henne og det var barna som lå press på sin får for å få han til å betale. Barna vet hun er i live men holder tett. TH vet det ikke. Jeg vet dere synes denne teorien er helt sprø men bare vent og se, hun har nå iallefall fått nok penger til å klare seg en stund så ser ikke vekk fra at hun dukker opp fortumlet og forstyrret etter den angivelige kidnappingen men hun jobber nok for å finne en løsning for å dukke opp igjen uten at noen skjønner hva som har foregått.

Helt ærlig hvis en av dere kom hjem fra jobb og partner var vekk, dere fant et brev hvor det sto at hvis dere kontaktet politiet ville de ta livet av partneren din og til og med truet med å sende video av handlingen ville dere ikke tenkt dere om 2 ganger før dere kontaktet politiet, prøvd og roe ned tatt kontakt med barna og venner og spurt hva de tenkte om dette.

Isteden løpet altså TH som en rakett til politiet, hvem kunne forutsett dette verken AEH eller evnt.kidnappere.

Jeg bare lurer ville dere løpt som en rakett til politiet eller ville dere prøvd å rådføre dere med noen dere stolte på først. Bare lurer på om jeg er den eneste som tenker sånn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in