2019-09-05, 13:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så kan det ju vara. Alltså från misshandel tidigare.
Då borde L*ena ha haft skador iofs, kanske synliga men inte säkert. Någon som vet av hennes förtrogan kanske. Kan finnas dokumenterat och sparat.

Tack för svar.

Nu vet jag för lite om hur/var/hur mycket/på vilket sätt blodet finns i hans hus.

Jag tänker dock att det låter inte jättetroligt att hon skulle före mordet besökt SDs hus. Inte med dörren öppen. Utesluta det kan man inte utifrån de uppgifter vi har, även om tidsspannet är litet till då skriken hördes.
(Jag har svårt att tro att någon annan skrek för att förvilla.)

Så kvar blir då att SD skulle ha efter mordet kommit hem blodig. Och skulle HD också varit delaktig kan de ha varit två...

Detta kan ju i stressen innebära att man råkat kleta ner vid ställen som man inte ens tänker på. Även ytterst små blodbesudlingar kan vara mycket svåra att rengöra så de inte lämnar minsta spår.

Tänk på hur man ska ta sig in i huset, med blodiga händer, skor och kläder. Du ska ta upp nyckel, ta i dörrhandtag, stå på dörrmatta, ta av dig kläder (i trädgården?? för att inte bloda ner för mycket inne?, spola av sig med trädgårdsslangen?), in i dusch, ta på vreden. Blod i avlopp. In med tvätt i tvättmaskinen (eller bilen ), ta på luckor, mer vreden. Överallt blodbesudlingar, men det borde vara som en snitslad bana... från dörr till badrum, tvättmaskin. I detta fall borde det vara större mängder. Om han inte har spolat av sig utomhus med vattenslangen...

Till skillnad från misshandel som borde lämna blodbesudlingar som avskrap, kanske i viss höjd? Blodstänk, då är det mer allvarlig misshandel vi pratar om. Dropp där även avskrap på väggar finns? Fler rum? Inget i badrum? Någon granne som hört sett något?

Vi får se, men en misshandel kanske han inte ville berätta för dig, men i förhör borde det komma fram. Och ett sådant scenario, det borde väl gå att bedöma om det verkar roligt utifrån fynden.

Förskolan nära hemmet kNske har en kran utomhus på väggen där han kunde tvätta sig.
Citera
2019-09-05, 13:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Han har säkert smygit ut nattetid i svarta trikåer och stuckit ner till plattan och införskaffat en Ak4 och en kasse handgranater utan att span märkt det ska du se...

Nu har vi alltså gisslantagning av egna barnen, beväpning och rymning med vild polisjakt som följd som ska urskulda den genomskinliga demonstrationen av hur tuffa killar det finns i polishuset Örebro.

Rambo-stormningen får nog ses ha sin grund i hopplösheten Åkl och & haft ang detta fallet. Analysen från NFC var det utlösande faktum som bytte deras förtvivlan till det oproportionerligt tungt beväpnade anfall mot en ostraffad pappa och hans barn.

Antingen är du imbecill eller löjligt ironisk. Vad sägs om att du försöker hålla dig seriös till ämnet? Du har ju redan gjort bort tillräckligt i tråden faktiskt.

Det finns mycket som nämns under listan beväpning och vapen. Vill du ha några förslag på vad?
Citera
2019-09-05, 13:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
S K I T snack....

Har man ett antal tusen loggade cacher så går det inte att gå igenom varje enskild cache. Det finns folk från HQ och administratörer här i Sverige som gjort exakt samma sak.

Om du sitter i bilen och partnern loggar cachen i vägräcket, ska du inte då logga? Vart går gränsen?

Det finns familjenick, som består av 4-5 familjemedlemmar. Där kan det komma loggar samma dag, en från Sverige och en från Kina.

Förstår ni orimligheten?! Detta är en hobby och ingen tävling. Fast dom i topp eller med mål anstränger sig lite mer. Men det är som att fuska i patient, ingen bryr sig nämnvärt även om man vet att en inte varit fram vid en cache vid loggning.

Det fetade: Förstår du inte motsägelsen? Varför var det så viktigt för HD att flytta över team-loggarna till sin egen? Varför blev HD arg när LW raderade?
Senast redigerad av Netherworld 2019-09-05 kl. 14:19.
Citera
2019-09-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Bra skrivet. Det fetade skriver jag verkligen under. HD framstår mer och mer som en manipulativ kvinna som inte drar sig för någonting.

#TeamDavidsson & #TeamFusk vs #TeamFällaDavidssons & #TeamÅsaHiding

Så många ggr som vi, de flesta av oss, tänkt att det är orimligt att båda är skyldiga..så blir det mer och mer rimligt trots att de båda dessutom inte är straffade sen tidigare.
Men det kan ju bero just på att de är partners i brott och alltid skyddat varann till 100 oavsett vad det handlat om..?
Citera
2019-09-05, 13:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Vad vet vi om LW:s första polisanmälan, har det kommit fram i tråden? Tappat en del under månaderna jag "haft semester". "Knoggnuggningen" i bilen är det enda jag kommer ihåg. Om det skulle vara LW:s blod, från ett tidigare tillfälle, handlar det sålunda om kraftig misshandel...

Dessa ord kommer från Elsa2018; Om jag fattat rätt anmälde hon första ggn typ nov 16. Det anmälan har publicerats av tidning men helt svärtad, så att vi här inte kunde se vad det stod. Den tog hon tillbaka "för att det kunde bli värre" med den. Sedan kom knogguggningen typ feb 17. Därefter samlade hon och lämnade till någon (enligt Sh.Holmes). Flera har skrivit att hon berättade att hoten accelererade.

Som jag minns det, taget ur minnet så är anmälningen i november -16, inte den hårt maskade som vi fått se bara små brottstycken ur, utan det är från anmälan om misshandeln 10/1-17.
Där finns dokumenterat 8 sidor bilder från skadorna och även bilder från det skadade örhänget. Den lades ner åtta månader senare, då ord stod mot ord. Det efter att L*ena en gång dragit tillbaka anmälan, men sedan återupptagit den då hon ville byta till ett kvinnligt målsägarbiträde.

Ofredandeanmälan i november -16, den har vi inte hört så mycket om. Tror att vi fått läsa att målsäganden har sparat alla sms, mms (något i den stilen). Den lades dock ned då L*ena inte medverkade längre med orden (ungefär) att saker och ting kunde förvärras om ärendet skulle drivas vidare.

Nedan är ett inlägg från postaren @Dahliabelle. Det låter inte osannolikt att det som hon berättar kan vara just den anmälan tänker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?

Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.

Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.

EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.
Citera
2019-09-05, 13:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
som jag sa tidigare att SD och HD är långt ifrån dem enda som har gjort det där. det är tom reviwers som har haft ett gemensamt konto och som har gått isär
där dem har loggat alla cacher som loggats under det gemensamma namnet

förstår inte skillnaden är det ok för andra att göra så men inte för SD och HD?

SD har inte skaffat något nytt konto då han använder deras gamla gemensamma konto medan HD skaffade ett eget

om SD och HD är skyldiga eller inte överlåter jag till en domstol att bevisa.
jag var inte med när det hände lika lite som någon annan här på tråden
här inne är det mycket trådsanningar av "folk som vet"
så länge det är nåt negativt om SD och HD så slukas det direkt utan att ifrågasättas

Bara för att andra har gjort det betyder inte det att det är tillåtet.
LW agerade enligt riktlinjerna, och för det blev HD vansinnig och SD hotade henne.
DET är intressant i sammanhanget.

Och jag tror inte att det varit så oviktigt i sammanhanget.
Kan ha varit en utlösande faktor eller den sista spiken i kistan.

Alltså fusk för både SD och HD, det måste väl inte vara så svårt att erkänna?
Eller varför har DU så svårt att gå med på det?

Känner du SD och HD?
Jag var inte heller där när det hände.
Men de sitter ju på åklagarnes begäran nu båda häktade.
Har du någonting du vill berätta så kontakta utredarna.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-05 kl. 14:15.
Citera
2019-09-05, 13:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Steffe's ➡klurighet har redan Åsa Hiding klurat ut nu gäller det för Klur-Steffe hur han skall kunna klura ut att komma undan lagen's långa arm, jag tror inte varken Backis eller Steffe kommer att lyckas klura sig ur detta, jag tror Åsa Hiding är betydligt klurigare.

Det har nog alldeles rätt i! Denna gång blev han outsmartad.
#TeamDavidsson vs #TeamÅsaHiding 0-2
Citera
2019-09-05, 13:52
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bara för att andra har gjort det betyder inte det att det är tillåtet.
LW agerade enligt riktlinjerna, och för det blev HD vansinnig och SD hotade henne.
DET är intressant i sammanhanget.

Känner du SD och HD?
Jag var inte heller där när det hände.
Men de sitter ju på åklagarnes begäran nu båda häktade.
Har du någonting du vill berätta så kontakta utredarna.

Har du personligen sett eller hört att SD/HD har hotat henne om det?

Ja jag känner SD och HD kände även LW även många andra namn som florerar här på tråden
har även varit på polisförhör angående mordet på LW
men då jag inte varit med när det hände och inte heller personligen sett/hört något av det som påstås här inne på tråden så finns det inget att berätta?

Däremot såg jag överfallet på SD i sundsvall, vilket inte gick till på det sättet som en viss holmes påstod. men fick semester efter att man försökte berätta sanningen (Skulle inte bli förvånad om det händer igen nu)
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Antingen är du imbecill eller löjligt ironisk. Vad sägs om att du försöker hålla dig seriös till ämnet? Du har ju redan gjort bort tillräckligt i tråden faktiskt.

Det finns mycket som nämns under listan beväpning och vapen. Vill du ha några förslag på vad?
Vi får nog vara glada att det inte gick som det gjorde med killen som hade Downs syndrom Eric Troell som blev skjuten i ryggen av alltför upphetsade poliser.

-Dom har suttit och laddat över ett år för att få klämma åt SD när så analyserna ramlade in tappade dom självbehärskningen och dundrade på med allt vad dom hade.

Det finns ett antal postare som kategoriskt bortser att poliser också är människor vara du är en.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-05 kl. 14:03.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag lär käbbla när du inte vet vad du pratar om! I detta fall stämmer det inte alls!

Blir du gripen på stan för ett brott så hamnar du i arresten. Då skall en åklagare se om det finns skäl att HÄKTA personen. Då förs personen till HÄKTET och står under kriminalvårdens omsorg.
Efter tre dagar skall det bedömas av tingsrätten om åklagaren vill ha personen fortsatt häktad.

I SD och HD:s fall fanns redan ett häktningsbeslut, därför fördes dom direkt till häktet, men skrevs troligen in och avvisiterades på station, men troligen satt dom inte en minut i arresten.

En polisstation har inte jättemånga arrester, så det skulle bli otroligt fullt där om alla satt där i 3 dagar innan deras fall togs upp i tingsrätten.
Men snälla du, du vet inte vad du pratar om männsika. Först ska åklgaren anhålla personen. Därefter har åklagaren tre dagar att beluta om denne skall begäras häktad. Häktningen är ett faktum först när domstolen tar ett beslut. Först då så är du under KV:s försorg. Hur många klienter har DU besökt på häktet INNAN en häktningsförhandling? Hur många tror DU sitter på arresten och väntar på en häktingsförhandling? Tack för idag, slut för idag. Nu får du gå hem från dagens lektion.
Senast redigerad av Champagneoclock 2019-09-05 kl. 13:57.
Citera
2019-09-05, 13:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack. I en utredning där nytt framkommer i form av teknisk bevisning etc kan en person alltså anhållas av åkl direkt, och vid skälig misstanke kan personen då befinna sig i utevaro. Vad du indirekt säger är att den misstänkte kan förvänta sig besked om den förändrade statusen och möjlighet att respondera på denna — innan anhållan beslutas? Och/eller att insatsstyrkan inte är bruklig att använda om en anhållan inte redan finns (och andra försök att nå personen prövats). Eller nåt sånt.

Det där reder väl poliserna ut. Man kan ju inte som regel ringa den misstänkte i en mordrättegång och be denne komma in till förhör. Å andra sidan kan man inte dröja med en skriven anhållan om underlag för en sådan finns. Och sen måste insatspolisen hinna förbereda sig.

Och man skickar inte så gärna in de två närmast belägna konstaplarna i ett villaområde med mängder med barn med dragna pistoler och ber dem avväpna ett mulletroll och ta honom till station.

Så då gör åklagaren så att allt blir rätt.

Eller?

Vet inte riktigt vad du menar med det jag fetat. En person behöver absolut inte få reda på i förväg att ett anhållande ska göras, eller ha gjorts. Anhållan kan antingen göras efter ett gripande, eller innan. Görs det innan så är det anhållan i frånvaro. En åklagare är den som bestämmer om anhållan ska göras, men polis får gripa personer om de anser att det finns skäl för en anhållan. Det är ju inte alltid som det finns tid för att vänta på ett åklagarbeslut. Anhållan är viktigt för det krävs för att få juridiskt frihetsberöva en person. Det är också därför som många gripna släpps direkt efter de blivit förhörda. Och förhörda måste de bli så snabbt som bara möjligt efter ett gripande, annars bryter polis mot lagen.
Citera
2019-09-05, 14:00
Medlem
T34Panzers avatar
Låter bra! Synd bara att det inte skett lite tidigare, det hade minimerat tiden #TeamDavidsson/#TeamFusk glatt kunnat skutta land och rike runt och ta desa ideliga selfies.

NFC storsatsar och utökar i Örebro: ”Behöver få ner handläggningstiderna”
Fler grova brott ska lösas. Nationellt forensiskt centrum har därför fått utökade resurser och nyanställer bland annat i Örebro.
– Nästa år tar vi över laboratorieverksamheten i Örebro, säger avdelningschef Helena Trolläng.

Vad innebär det här för Örebro?
– Det kommer att anställas i Örebro, men jag kan inte säga exakt hur många. Det är först på andra sidan nyåret som vi tar över den verksamheten, säger Helena Trolläng.

Nu tar vi bort labben i Falun och Karlstad och centrerar allt till Örebro. I och med att NFC tar över så höjer vi kvalitén, dessutom blir det inte så sårbart. Det har varit små enheter med få anställda, har någon slutat har det hänt att verksamheten legat nere. Det problemet behöver vi inte ha nu.

Nu ska NFC nyanställa. Det här gäller också i Örebro. Är det lätt att få tag i personer som har den här kompetensen?
– Ja, det tycker jag, säger Ted Esplund. Vi har tidigare rekryterat från ett fyraårigt forensiskt program på Uppsala universitet. Här i Örebro har vi också rekryterat biomedicinska analytiker från USÖ.

https://www.na.se/artikel/sa-ska-fler-brott-losas-nfc-storsatsar-och-utokar-i-orebro-behover-fa-ner-handlaggningstiderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in