2019-09-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
LW kommer få upprättelse och rättvisa för Lena klingar falskt eftersom det syns vara era personliga upprättelser. Vad som visar det är att ni hoppar från våldsdåd till våldsdåd och hetsar anhöriga mot misstänkta brottslingar.?

Ditt sista lilla fråge?tecken där på slutet, ska man ta det som att du är tveksam till det du anklagar postarna för och även Lena,
eller bara en egen garantiförsäkring för att det faktiskt är ett rakt påstående från dig?
Citera
2019-09-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, de begärde ju honom häktad 16:47 på måndagseftermiddagen och grep honom i gryningsräden 06:00 morgonen efter, det ger c:a 13 timmar, tror inte att de överhuvudtaget försökte med något kontaktsförsök, de säkrade helt enkelt objektet och hämtade in det utan någon som helst förvarning, minsta pip från deras sida skulle ju kunnat skicka MGM ut på en lång roadtripp t.ex.

Utredarna och Hiding jobbade i det tysta för att inte mista sitt byte.
Nej, han anhölls i sin frånvaro på måndagseftermiddagen. Häktningen skedde vid häktningsförhandlingen.
Citera
2019-09-05, 11:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du menar det tungt beväpnade anfallet mot en ostraffad obeväpnad 45 årig gubbe?

Hur vet du att han var obeväpnad? Eller mer väsentligt: Hur kunde polis vara säker på det?
Citera
2019-09-05, 11:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, han anhölls i sin frånvaro på måndagseftermiddagen. Häktningen skedde vid häktningsförhandlingen.

Korrekt, han blev anhållen i sin frånvaro klockan 16:47, skrev fel helt enkelt.

Men tidsspannet från anhållandet till gripandet är fortfarande c:a 13 timmar och att de skulle försökt att kontakta honom under den tiden är helt orimligt, de säkrade sitt byte och hämtade in honom.
Citera
2019-09-05, 12:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.O.W
SD anhölls i sin frånvaro 16:47 den 26/8, alltså på måndagseftermiddagen innan gripandet

Okej! Det förändrar läget. Är det från media den uppgiften kommer?
Citera
2019-09-05, 12:02
Medlem
Citat:
Korrekt, han blev anhållen i sin frånvaro klockan 16:47, skrev fel helt enkelt.

Men tidsspannet från anhållandet till gripandet är fortfarande c:a 13 timmar och att de skulle försökt att kontakta honom under den tiden är helt orimligt, de säkrade sitt byte och hämtade in honom.
Håller helt med dig. Men de verkar ha försökt kontakta honom under dagarna innan. Men det spelar ingen roll. Han sitter nu där han sitter.
Citera
2019-09-05, 12:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Håller helt med dig. Men de verkar ha försökt kontakta honom under dagarna innan. Men det spelar ingen roll. Han sitter nu där han sitter.

Jepp, och nu väntar vi bara på FUP, ska bli spännande läsning.
Citera
2019-09-05, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Nån citerade nåt (tydlig källa där...) Lena skrivit om att det dröjde 18mån innan hon tog sin 100e burk. Tror jag har rätt om siffrorna iaf.

Från LWs profil (där jag har fetat):

”Found my first geocache in October, 2012, forced by a friend. I was a true slow starter and logged my second cache in February. It took me eighteen months to reach my #100.

In 2015, I hid my first own geocache and it is only getting more and more funny - both to create and hide and to solve and log.

Nobody needs to force me any longer, geocaching has become a part of the air I breathe. So much fun, so exciting places, so good friends. Still much more to explore, more to learn, more to experience, more to love.

Happy caching! /Softpocahontas/Softis/Soft/SP”

Så som det ser ut just nu rörande senaste aktivitet på konto för:
LW: 20190617
SD: 20190826 (numera svart bild)
HD: 20190828
(JG: 20190904)
Citera
2019-09-05, 12:05
Medlem
Citat:
Jepp, och nu väntar vi bara på FUP, ska bli spännande läsning.

Det är flera fupar som kommer bi intressanta att läsa den här hösten. Just denna lär nog dröja är jag rädd, det kanske blir en jul-/nyårsläsning?
Citera
2019-09-05, 12:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är flera fupar som kommer bi intressanta att läsa den här hösten. Just denna lär nog dröja är jag rädd, det kanske blir en jul-/nyårsläsning?

Hänger helt på om MGK ska med på tåget eller inte, åtalet mot MGM tror jag kan komma inom ett par omhäktningar men ska MGK pusslas in också så kommer det att kräva mer tid helt klart.

Vi får se på lördag varåt det lutar.
Citera
2019-09-05, 12:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag har också läst det. Att han anhölls i sin frånvaro på eftermiddagen och att de därefter försökte nå mannen flera gånger.

Detta har stått i NA men de har nu tagit bort det. De har rensat minutiöst i texterna på redan publicerade artiklar de senaste dagarna. De har även tagit bort de artiklar. Och Mittmedia, koncernen som äger både NA och VLT har nu exakt samma artiklar publicerade.
Dom kanske fått order uppifrån...?

Osvuret är bäst, och jag vill ogärna säga det, men jag tyckte också att jag läst något liknande.
Att man sökt efter honom vid upprepade tillfällen, men misslyckats.

Samtidigt låter det befängt, så jag avfärdade "min minnesbild".

Kan alltså ha fel...
Citera
2019-09-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det stämmer, tyvärr är så gott som alla artiklar i ämnet efter häktningarna låsta.
Påminner om att citera det viktiga om man har tid. På det viset slipper vi en del onödiga diskussioner:
Vill du ha något från Aftonbladet ang häkningen så hojta till. Jag har plus. Och idag har jag tid. Ta det via pm så vi inte skräpar ner tråden. Den är tillräckligt nerskräpad.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-05 kl. 12:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in