Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag tror inte att varken HD eller SD får rättspsykiatrisk vård. Jag spekulerar helt enkelt i vad motivet kan vara om HD är mördaren.
Det är ju nytt att HD är misstänkt. SD:s motiv etc har diskuterats så mycket i tråden och nu ville jag fokusera på HD.
Nej troligtvis inte, så vi får väl utgå ifrån att ingen av dom är sjuka på det sättet att de behöver rättsmedicinsk vård. Det finns ju försvisso psykiatriska former som inte är behandlingsbara förstås. Men vi utgår just nu från att de båda är fullt friska och vid sina sinnens fulla bruk, trots misstanke om att de begått mord.
Men...
HD har uppenbarligen ätit mediciner för att kunna sova, fast det var ju inte direkt sömntabletter även om det just skrevs ut för sömnproblem. Man får väl ändå fundera på varför hon behövde just tung ångestdämpande medicin för att kunna sova, det var liksom inte sömntabletter och atarax mot lite ångest förskrivaren ordinerat åt HD men troligtvis blr hon ju först fått testa det och det inte hjälpt då, en läkare skriver ju liksom inte ut tunga mediciner direkt.!? Man kan ju anta att medicinen hon fått utskrivet började långt innan mordet.?!
Det har påståtts i tråden att du är psykolog, stämmer det?
Tänker på talesättet som säger att den som har ett rent och gott samvete även sover gott om nätterna, och det stämmer ju riktlgt bra tänker jag.
Men om en person tex saknar samvete och ändå inte kan sova och lider av kraftig ångest, då bör det väl knappast bero på att de har dåligt samvete och ångest över något de utsatt andra för, utan snarare att de lider av att de själva känner sig oförrättade, felbehandlade, misslyckats med sina planer etc etc?
Dvs, att de mer tycker synd om sig själva och därför har ångest?