2019-09-05, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Tror inte att det finns ett enkelt Ja eller Nej svar på den frågan
Vad är godkänt enligt groundspeaks regler när det gäller team, ta fram regelboken och läs?

tror inte det finns nåt svart eller vitt på hur det ska göras om ett team går isär.
jag personligen skulle inte logga det jag inte varit vid själv

Fetade: Nej, inte jag heller. Det är nog många som tycker.
Citera
2019-09-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Tror inte att det finns ett enkelt Ja eller Nej svar på den frågan
Vad är godkänt enligt groundspeaks regler när det gäller team, ta fram regelboken och läs?

tror inte det finns nåt svart eller vitt på hur det ska göras om ett team går isär.
jag personligen skulle inte logga det jag inte varit vid själv
Är det inte lite som vid orientering? Man markerar inte om man själv inte varit vid kontrollpunkten? Eller är det ok att fusklogga?
Citera
2019-09-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kan nån berätta varför SD blev insydd förra året men senare släppt? Vad hade dom på honom?
Ber om ursäkt, men först nu börjat läsa in mig på fallet, men DET har jag inte hittat.

Det var p.g.a 2 polisanmälningar LW gjort mot honom (som hon senare valde att ej gå vidare med).
Citera
2019-09-05, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det var p.g.a 2 polisanmälningar LW gjort mot honom (som hon senare valde att ej gå vidare med).
Ah. Ok. De har jag läst om. Begripligt.
Citera
2019-09-05, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte att varken HD eller SD får rättspsykiatrisk vård. Jag spekulerar helt enkelt i vad motivet kan vara om HD är mördaren.

Det är ju nytt att HD är misstänkt. SD:s motiv etc har diskuterats så mycket i tråden och nu ville jag fokusera på HD.

Nej troligtvis inte, så vi får väl utgå ifrån att ingen av dom är sjuka på det sättet att de behöver rättsmedicinsk vård. Det finns ju försvisso psykiatriska former som inte är behandlingsbara förstås. Men vi utgår just nu från att de båda är fullt friska och vid sina sinnens fulla bruk, trots misstanke om att de begått mord.

Men...
HD har uppenbarligen ätit mediciner för att kunna sova, fast det var ju inte direkt sömntabletter även om det just skrevs ut för sömnproblem. Man får väl ändå fundera på varför hon behövde just tung ångestdämpande medicin för att kunna sova, det var liksom inte sömntabletter och atarax mot lite ångest förskrivaren ordinerat åt HD men troligtvis blr hon ju först fått testa det och det inte hjälpt då, en läkare skriver ju liksom inte ut tunga mediciner direkt.!? Man kan ju anta att medicinen hon fått utskrivet började långt innan mordet.?!

Det har påståtts i tråden att du är psykolog, stämmer det?
Tänker på talesättet som säger att den som har ett rent och gott samvete även sover gott om nätterna, och det stämmer ju riktlgt bra tänker jag.
Men om en person tex saknar samvete och ändå inte kan sova och lider av kraftig ångest, då bör det väl knappast bero på att de har dåligt samvete och ångest över något de utsatt andra för, utan snarare att de lider av att de själva känner sig oförrättade, felbehandlade, misslyckats med sina planer etc etc?
Dvs, att de mer tycker synd om sig själva och därför har ångest?
Citera
2019-09-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
30 dec 2017 (fyra och en halv mån före mordet):

Tant Gredelin backar:
https://drive.google.com/file/d/1IBHkB3hENsbRH4HDz0RiSQXIht_ob9X7/view
...och fortsätter färden:
https://drive.google.com/file/d/13_hdwxGC--gOTJSe96DnHbYT8qjcglQN/view
https://coord.info/GLTVBF1H

Dags för en flygtur, 125 km/h:
https://drive.google.com/file/d/1DIwBjS74p8pC-APg7x_ZAq-KqbtWN8oT/view
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3c4999e6-6f93-4ace-a189-fd9c14bf91a4.jpg
https://coord.info/GLTWJRRB

Allt andas vid årsskiftet 17/18 frid och fröjd! - Utredningen om misshandel nedlagd sept -17, HD har sedan 5 juli 2017 eget geo-konto och ska inom kort också vara skriven på ny adress (21 mars 2018); hon deltar i ett frukostevent den 14 mars och håller då på att inreda sin nya bostad).
https://coord.info/GLV7PBPY
Ungefär samtidigt, den 19 febr 2018, ansöker makarna om äktenskapsskillnad men fortsätter att resa och geocacha tillsammans.

Intressant med lite videoklipp på paret, då får man en tydligare bild av dom. Dom framstår som tajta & verkar ha roligt tillsammans fortfarande kan jag tycka, trots att dom ligger i skilsmässa...
Citera
2019-09-05, 11:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej tyvärr men jag har läst det!

Jag har också läst det. Att han anhölls i sin frånvaro på eftermiddagen och att de därefter försökte nå mannen flera gånger.

Detta har stått i NA men de har nu tagit bort det. De har rensat minutiöst i texterna på redan publicerade artiklar de senaste dagarna. De har även tagit bort de artiklar. Och Mittmedia, koncernen som äger både NA och VLT har nu exakt samma artiklar publicerade.
Dom kanske fått order uppifrån...?
Citera
2019-09-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Spelar du Pajas ? Men så en vacker dag ... så fick man svar från NFC blad annat ... och det är ju en av anledningarna till att Steffe Stefánus sitter häktad på sannolika skäl, och den 27:e smäller det. Som du säkert känner till så sitter även Håddan häktad på den lägre misstankegraden tills vidare, men den lär nog slå i toppen så småningom skall du se

Mvh/ @JokerMannen

Ps: var tog dom sné-tända pundarna vägen, kan polisen ha missat dom mån tro ?

Ojojoj ja då får vi ha tålamod. Då spricker alla tankar på en GM och den andra råkat bli insyltad av rädsla,,tänker jag när jag löser det du skrivit här!
Citera
2019-09-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag har också läst det. Att han anhölls i sin frånvaro på eftermiddagen och att de därefter försökte nå mannen flera gånger.

Detta har stått i NA men de har nu tagit bort det. De har rensat minutiöst i texterna på redan publicerade artiklar de senaste dagarna. De har även tagit bort de artiklar. Och Mittmedia, koncernen som äger både NA och VLT har nu exakt samma artiklar publicerade.
Fick ett sms från en mkt pålitlig flashbackare igår att även han läst att man sökt honom i ett par dagar innan. Osagt om det också skedde på måndagen. Kanske de dessutom antog att han vägrade svara på polisens kontaktförsök och beslutade sig för en morgonräd.
Citera
2019-09-05, 11:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Gyllensvinet plockades också in av
insatsstyrkan. Jag kommer inte ihåg
var hans barn befann sig vid det
tillfället.
Någon annan kommer kanske ihåg?

Som jag minns det så lämnade han över dom till mamman innan stormningen gjordes. I det fallet hade Gyllensvaan fått både brev, telefonsamtal och tidigare besök. Han förberedde en flykt och det var därför han lämnade bort barnen så som jag tolkade fupen.

I LW:fallet ville inte åklagaren låta tiden gå. Det tror jag var som en säkerhetsåtgärd. Hon ville nog inte ta risken att klanta till det helt enkelt.

Det vore ju förkastligt för utredarna om SD hade lyckats rymma exempelvis. Om de hade behövt jaga honom genom Sverige så hade det ju ökat flera riskfaktorer för ett mindre lyckat genomförande.
Citera
2019-09-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Tack så mycket, då var det säkert i NA jag läste det då, innan de låste artikeln och som du säger tom tagit bort den helt nu.
Men media vinklar ibland dessvärre lite fel, medvetet för att få sälja och omedvetet för att de faktiskt kan missförstå. Men skönt att få bekräftat i tråden när någon pekat ut en som missbetrodd, så tack så jättemycket!
Och vem skulle ens påstå att de läst något i media, när det går att kolla upp och någon eller fler dessutom bör läst exakt samma artikel, så korkad är väl knappast någon, får man ju hoppas.
Citera
2019-09-05, 11:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fick ett sms från en mkt pålitlig flashbackare igår att även han läst att man sökt honom i ett par dagar innan. Osagt om det också skedde på måndagen. Kanske de dessutom antog att han vägrade svara på polisens kontaktförsök och beslutade sig för en morgonräd.

Mja, de begärde ju honom häktad 16:47 på måndagseftermiddagen och grep honom i gryningsräden 06:00 morgonen efter, det ger c:a 13 timmar, tror inte att de överhuvudtaget försökte med något kontaktsförsök, de säkrade helt enkelt objektet och hämtade in det utan någon som helst förvarning, minsta pip från deras sida skulle ju kunnat skicka MGM ut på en lång roadtripp t.ex.

Utredarna och Hiding jobbade i det tysta för att inte mista sitt byte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in