2019-09-05, 11:09
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Söker man på NA så delar han bostad med en från familjen. Denna person står som ägare till en Volvo XC90 från 2016. Bilen bör vara värd minst fyrahundratusen kronor. Kan det vara den bilen som NA använde?
Det kan det ju visst vara, men enligt tidningsartikeln så var bilen "av en typ som väcker uppmärksamhet" och det tycker jag inte stämmer in på en Volvo XC90 från 2016 om den nu verkligen är värd minst fyrahundratusen kronor, men den kan kanske sticka ut från mängden och väcka uppmärksamhet på grund av att den var t ex folierad med en viss färg eller ha reklamtexter eller liknande på sig
Citera
2019-09-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Söker man på NA så delar han bostad med en från familjen. Denna person står som ägare till en Volvo XC90 från 2016. Bilen bör vara värd minst fyrahundratusen kronor. Kan det vara den bilen som NA använde?

Polisen bogserade bort en mindre svart mercedes suv sent på morddagen. Kanske hans bil?
Citera
2019-09-05, 11:14
Medlem
1 volvo xc90 begagnad från 2016 går på mellan 400.000-600.000kr beroende på vilken modell det är !
Citera
2019-09-05, 11:16
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Polisen bogserade bort en mindre svart mercedes suv sent på morddagen. Kanske hans bil?
Kanske det, men enligt mig inte en bil som "är av en typ som väcker uppmärksamhet" som den beskrivs som av vittnen som visste att han använde den
Citera
2019-09-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOMAREN99
1 volvo xc90 begagnad från 2016 går på mellan 400.000-600.000kr beroende på vilken modell det är !

https://www.pppress.se/wp-content/uploads/2019/08/PPSKOTT17-20190826-300x200.jpg

Den svarta bilen i fickan bakom den vita passaten var den sista som bogserades bort.
Citera
2019-09-05, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Kanske det, men enligt mig inte en bil som "är av en typ som väcker uppmärksamhet" som den beskrivs som av vittnen som visste att han använde den

Jag är ganska intresserad av bilar och tror inte det är nån sportbil han kört,hade lagt märke till den.
Citera
2019-09-05, 11:32
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Jag är ganska intresserad av bilar och tror inte det är nån sportbil han kört,hade lagt märke till den.
Det hade du säkert lagt märke till om du är intresserad av bilar och rört dig i området. Jag tar bara fasta på att vittnen har sagt att han regelbundet kört omkring i en bil som är "av en typ som väcker uppmärksamhet". Då tänker jag INTE på random Volvo, Audi, Mercedes eller BMW även om någon av dem skulle kosta många hundratusen kronor. Men när det gäller sådana bilar så är jag inte så väldigt intresserad och märker kanske inte om det är en vanlig Audi eller en superovanlig Audi med värsta trimningen och kolfiberdetaljer och känguruskinninredning...
Citera
2019-09-05, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det hade du säkert lagt märke till om du är intresserad av bilar och rört dig i området. Jag tar bara fasta på att vittnen har sagt att han regelbundet kört omkring i en bil som är "av en typ som väcker uppmärksamhet". Då tänker jag INTE på random Volvo, Audi, Mercedes eller BMW även om någon av dem skulle kosta många hundratusen kronor. Men när det gäller sådana bilar så är jag inte så väldigt intresserad och märker kanske inte om det är en vanlig Audi eller en superovanlig Audi med värsta trimningen och kolfiberdetaljer och känguruskinninredning...

Du har helt rätt,men det står i expressen att dom var på väg till hans bil, tänker att den svarta bilen kan ha varit hans. Om det varit en AMG version så kanske folk reagerat på den.
Citera
2019-09-05, 11:42
Medlem
Nestor Xs avatar
Gjorde en ny sökning på 19-åringen och fann Mercan som står registrerad på honom nu. Dessa uppgifter fanns inte för en vecka sedan. Alla data förutom regnumret finns på länken. Om någon vet regnumret på bilen vänligen dela med dig här.
https://biluppgifter.se/brukare/person/OLReZDZDgr/YOpx9XKpOe
Citera
2019-09-05, 12:02
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultramarine
Aftonbladet överdriver. 2016 sköts fyra sandnegrer ned i Fosie. Rättegång hölls i år. En dog och tre skadades. I den jättelika FUPen förekommer hon på två sidor när hon som läkare ger ett utlåtande om skottskadorna på en av männen. Det var alltså inget egentligt vittnesmål.
Häftigt att som läkare få in sina barndomskamrater skolkamrater på operationsbordet.
Vilken jävla röra rent känslomässigt och då samtidigt både känna till och veta att hennes man är delansvarig till sina patienter.
Citera
2019-09-05, 12:04
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Du har helt rätt,men det står i expressen att dom var på väg till hans bil, tänker att den svarta bilen kan ha varit hans. Om det varit en AMG version så kanske folk reagerat på den.
Kanske det. Det kan ju vara så att den svarta bilen var hans. Någon skrev här att det var en mindre SUV-merca och kanske skulle en AMG-version väcka uppmärksamhet...

Det är väl sannolikt att mördarna eller kumpaner har bedrivit någon slags spaning på NA dagarna/veckorna innan och sett honom i samband med denna för tillfället okända bilen. Då tycker jag det är lite konstigt att polisen inte går ut med vad det nu är för en bil, för om någon bevakade hans vanor så skulle det vara lättare att komma ihåg mystisk bevakning på en bil om man vet vad det är för en uppmärksamhetsvsäckande bil t ex en Porsche Cayenne, sportbil, lyxaudi, Alfa Romeo, ovanligt färgad/lackerad eller vad det nu kan tänkas vara för en bil som han enligt vittnen i området brukat regelbundet i närheten av bostaden...

Det är ju inte så sannolikt att mördarna dök upp en random dag och så råkade NA och Karolin komma gående med det lilla barnet just där och då. Den slumpen tror jag inte på...
Citera
2019-09-05, 12:08
Medlem
Jag tror att en kvinna ligger bakom planeringen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här