2019-09-05, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Så du tror på et hevnmotiv? Der planen er å ramme TH, ved å drepe hans kone og plante bevis mot ham? Eller går du i mot politiets hovedhypotese om drap, og tror dette er en reell kidnapping?
Jeg har ingen formening om hva som var motivet. Jeg tror at politiets hovedhypotese er riktig.
Citera
2019-09-05, 09:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Har journalister lov til å spre rykter?
Har letat lite på nätet, men kanske jag har använt fel sökord för jag hittar ingenting om att journalister
har en speciell tystnadsplikt. Däremot är källskyddet väldigt starkt (i Sverige iaf) d.v.s. om du delger
en journalist känslig information så har du rätt att vara anonym och journalisten får inte pressas att
avslöja identitet på informatören.
Citera
2019-09-05, 09:07
Medlem
Citat:
Har journalister lov til å spre rykter?

Jeg har hørt mye rykter fra journalister. I denne saken er det lite å få fra politiet. Nettavisen er verst. Det var vel de som gravde frem Facebook-gruppen. Har vært mye stygge rykter, som de fremlegger for å fiske etter opplysninger. De er nok her inne også.
Jeg tror den ene venninnen til AE gjorde lurt i å la seg sladde på bildet fra artikkelen,og ikke oppgi navn. Mon tro om det er samme venninne som meldte henne inn i den mye omtalte gruppen. Det virker som om media har gjort seg opp en mening om at TH er skyldig. eller de "håper" på det.
Senast redigerad av agvvv 2019-09-05 kl. 09:12.
Citera
2019-09-05, 09:10
Medlem
Jeg tenker at hvis AEH ble drept, så trenger det ikke nødvendigvis å ha blitt planlagt i uker og måneder.
Andre har vært inne på teorier om utpressningsbrevet; at deler av det brevet var skrevet i en annen anledning og at ev kun deler av brevet ble skrevet i denne sakens anledning.

Så, hvis det var slik, så kan det være mulig at noen (GM eller noen som GM fikk ev deler av brevet fra) hadde en kopi av et slikt utpressningsbrev liggende og at GM hadde en monerokonto. Og det kan kanskje også være mulig at GM tilfeldigvis hadde et par ubrukte/ganske ubrukte Sprox-sko liggende?
Citera
2019-09-05, 09:26
Medlem
Citat:
Jeg tenker at hvis AEH ble drept, så trenger det ikke nødvendigvis å ha blitt planlagt i uker og måneder.
Andre har vært inne på teorier om utpressningsbrevet; at deler av det brevet var skrevet i en annen anledning og at ev kun deler av brevet ble skrevet i denne sakens anledning.

Så, hvis det var slik, så kan det være mulig at noen (GM eller noen som GM fikk ev deler av brevet fra) hadde en kopi av et slikt utpressningsbrev liggende og at GM hadde en monerokonto. Og det kan kanskje også være mulig at GM tilfeldigvis hadde et par ubrukte/ganske ubrukte Sprox-sko liggende?

Jeg velger å høre på politiet i denne saken. De har etterforsket med full styrke i snart 1 år. De har innhentet hjelp fra FBI, og har hatt ressurser andre saker bare kan drømme om.
De holder kortene særdeles tett til brystet, og når de går ut med opplysninger, så vil jeg tro de har noe helt konkret. Mitt inntrykk er at de vet hvem som står bak, og hva som har skjedd. Men de må skaffe beviser. Og bygge saken juridisk.
Når de sier at det de sitter på tegner et bilde av en iscenesatt kidnapping, som er planlagt i lang tid, så tror jeg de har noe veldig konkret som tyder på det. Som før sagt, så blir jeg overrasket hvis vi ikke får en tiltale i løpet av høsten.
Citera
2019-09-05, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har letat lite på nätet, men kanske jag har använt fel sökord för jag hittar ingenting om att journalister
har en speciell tystnadsplikt. Däremot är källskyddet väldigt starkt (i Sverige iaf) d.v.s. om du delger
en journalist känslig information så har du rätt att vara anonym och journalisten får inte pressas att
avslöja identitet på informatören.
Takk for svar og informasjon.
Det er svært negativt at journalister kan spre rykter (om både usannheter og sannheter), når det kan være til skade for omtalte personer og deres nærmeste. Det burde ikke vært lov, mener jeg.
Citat:
Jeg har hørt mye rykter fra journalister. I denne saken er det lite å få fra politiet. Nettavisen er verst. Det var vel de som gravde frem Facebook-gruppen. Har vært mye stygge rykter, som de fremlegger for å fiske etter opplysninger. De er nok her inne også.
Jeg tror den ene venninnen til AE gjorde lurt i å la seg sladde på bildet fra artikkelen,og ikke oppgi navn. Mon tro om det er samme venninne som meldte henne inn i den mye omtalte gruppen. Det virker som om media har gjort seg opp en mening om at TH er skyldig. eller de "håper" på det.
Takk for svar og informasjon. Det må være grusomt for TH og hans familie at enkelte ser ut til å mene at han er skyldig.
Citera
2019-09-05, 09:30
Medlem
Citat:
Jeg velger å høre på politiet i denne saken. De har etterforsket med full styrke i snart 1 år. De har innhentet hjelp fra FBI, og har hatt ressurser andre saker bare kan drømme om.
De holder kortene særdeles tett til brystet, og når de går ut med opplysninger, så vil jeg tro de har noe helt konkret. Mitt inntrykk er at de vet hvem som står bak, og hva som har skjedd. Men de må skaffe beviser. Og bygge saken juridisk.
Når de sier at det de sitter på tegner et bilde av en iscenesatt kidnapping, som er planlagt i lang tid, så tror jeg de har noe veldig konkret som tyder på det. Som før sagt, så blir jeg overrasket hvis vi ikke får en tiltale i løpet av høsten.
Takk for svar. Du har gode poeng og det du skriver høres sannsynlig ut.
Citera
2019-09-05, 09:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Jeg tror ikke at TH er GM. Jeg tror også at skosåleavtrykkene er avsatt på gulvene med hensikt.
Det finnes vel også en mulighet for at AEH var utendørs da hun ble angrepet, og at alt av spor innendørs er laget i ettertid (for å ødelegge for etterforskningen)?

Hva er det med at folk må vri og vende på den tross alt lille informasjonen vi har fra politiet i saken? Konspirasjonsbehov? Bare et generelt behov for å være uenig?

Det vi vet politiet har gått ut med så langt:

1. De tror det er drap
2. De tror hun er overfalt på toalettet
3. De tror dette er planlagt måneder i forveien
4. De antar at Sprox skoene er kjøpt inn til anledningen.

Keep it simple.
Citera
2019-09-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hva er det med at folk må vri og vende på den tross alt lille informasjonen vi har fra politiet i saken? Konspirasjonsbehov? Bare et generelt behov for å være uenig?

Det vi vet politiet har gått ut med så langt:

1. De tror det er drap
2. De tror hun er overfalt på toalettet
3. De tror dette er planlagt måneder i forveien
4. De antar at Sprox skoene er kjøpt inn til anledningen.

Keep it simple.
Takk for svar. Jeg har hverken konspirasjonsbehov eller behov for å være uenig. Du har rett i det du skriver. Det var dumt av meg å skrive det jeg skrev.
Citera
2019-09-05, 09:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
På det fotografiet som er publisert i flere aviser av skosålespor fra Sprox-skoen, ser det ut til å være gulvfliser ja. Jeg har ikke lest i noen avis om hvilke områder i boligen som ev er flislagt. Kun her i tråden har jeg lest detaljer om gulvene i boligen.

VG:
”Etter det VG kjenner til så er store deler av gulvet i Hagen-huset dekket av keramiske fliser.”

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRq270/loerenskog-forsvinningen-her-kan-den-etterlyste-skoen-ha-blitt-kjoept
Citera
2019-09-05, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
VG:
”Etter det VG kjenner til så er store deler av gulvet i Hagen-huset dekket av keramiske fliser.”

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRq270/loerenskog-forsvinningen-her-kan-den-etterlyste-skoen-ha-blitt-kjoept
Takk for opplysninger og korrigeringer.
Citera
2019-09-05, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
VG:

Jeg vil tro det er samme flis inne som trappene har på dette bildet:

https://www.aftenposten.no/norge/i/AdreMn/Forsvinningssaken-Gjor-nye-undersokelser-i-Sloraveien-4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in