Citat:
Ursprungligen postat av
FruCarlsberg
Jeg tenker at hvis AEH ble drept, så trenger det ikke nødvendigvis å ha blitt planlagt i uker og måneder.
Andre har vært inne på teorier om utpressningsbrevet; at deler av det brevet var skrevet i en annen anledning og at ev kun deler av brevet ble skrevet i denne sakens anledning.
Så, hvis det var slik, så kan det være mulig at noen (GM eller noen som GM fikk ev deler av brevet fra) hadde en kopi av et slikt utpressningsbrev liggende og at GM hadde en monerokonto. Og det kan kanskje også være mulig at GM tilfeldigvis hadde et par ubrukte/ganske ubrukte Sprox-sko liggende?
Jeg velger å høre på politiet i denne saken. De har etterforsket med full styrke i snart 1 år. De har innhentet hjelp fra FBI, og har hatt ressurser andre saker bare kan drømme om.
De holder kortene særdeles tett til brystet, og når de går ut med opplysninger, så vil jeg tro de har noe helt konkret. Mitt inntrykk er at de vet hvem som står bak, og hva som har skjedd. Men de må skaffe beviser. Og bygge saken juridisk.
Når de sier at det de sitter på tegner et bilde av en iscenesatt kidnapping, som er planlagt i lang tid, så tror jeg de har noe veldig konkret som tyder på det. Som før sagt, så blir jeg overrasket hvis vi ikke får en tiltale i løpet av høsten.