2019-09-05, 00:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att bråken som handlade geocachingen kan vara en kulmen på något som byggts upp under en tid med SDs otrohet, anmälningarna, HDs kännedom om otroheten och till slut en krackelering av allt med misslyckat krav på att SD skulle sluta att se LW och till slut skilsmässa, flytt och LWs idoga cachande med andra män och slutligen BeholderX.

Oviljan av LW att ge efter i de frågor hon värdesatte, det hon ansåg var fuskloggande och (kanske andra saker som Honan spekulerar om) kanske var ett sätt att visa att hon satte ner foten här. Kan SD och HD gaddat ihop sig, kanske även fått andra med sig i frågan påhejad av SD.

Det blev droppen som fick bägaren att rinna över?

Jag har ännu inte släppt tanken på att SD kan triggat HD i denna "kamp", uppviglat henne och tillsammans har hatet mot LW byggs till en uppdämd flod.

Det kanske inte det ena eller det andra?
En komplex bild av en långvarigt destruktivt förhållande.

Kunde inte sagt det bättre själv.
En mycket bra sammanfattning av mina egna funderingar.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-05, 00:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Pastorn får väl klä på bögarna lite kläder:
https://www.instazu.com/media/765994564434791790
Men allvarligt nu. Vid 0:27 syns det ju tydligt att han rör på kroppen, och sedan i nästa scen 0:29 är han helt stilla:
https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
Senast redigerad av Draifos 2019-09-05 kl. 00:18.
Citera
2019-09-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Skadad fot har jag inte hört om, och det är inte nått åt det håller mina uppgifter är.
Blodet är inte på en begränsad plats, utan på flera platser i huset.

Ursäkta att jag gissade på dig. Det du nu säger låter desto allvarligare, men kanske från GM i blodiga kläder eller halvt ihjälslagen men levande LW, som sedan flyttats för dödsstöten till FP/MP? Sistnämnda låter osannolikt dock pga betydande risker.

Då dyker dessa blodiga kläder upp igen, om det stämmer.

Ber om ursäkt (alla) för det felaktiga skrivna jag i hast plitade tidigare, naturligtvis förvarnar polisen inte före, utan troligvis span före man gör ett ingripande.

Uppenbarligen var resultaten från NFC avgörande för att ingripande skedde.
Citera
2019-09-05, 00:24
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske är detta med statistik verkligen så viktigt att det är en bidragande orsak till, eller kanske t.o.m orsaken till vad som hände? Jag är ser det iallafall inte som omöjligt längre....

GilGrissom skrev detta intressanta inlägg för snart ett år sen:

HELA INLÄGGET KAN LÄSAS HÄR ->>

Och här har vi 2 inlägg med förstahandsinformation om just dessa omtalade fuskloggningstillfällen som orsakade ilska och hot:

1.

2.

Så mycket för "det är inte viktigt för dom"...

Som icke-GC begriper man verkligen inte hur det här kan vara så viktigt för dessa personer. Men väldigt viktigt är det tydligen.
Lonnroth skrev skämtsamt att vi kanske fått det första mordet frammanat av GC.
Så där som det har förekommit mord efter våldsfilmer, snuffmovies, våldsporr och politiska fanatiska idéer.

Det har diskuterats svartsjuka, otrohet, djup kärlek, avundsjuka pga utseende och attraktivitet, hot om avslöjanden kring pengar från kommunen, hot om paret Ds fortsatta samvaro mm

Men har någon ens tänkt tanken att det kanske egentligen mest handlat om tillgodoräknade loggar och diskussioner kring fusk i deras lek?
Tanken att den här leken skulle förvridit huvudet på dem så LW mördas är ju helt tokig!!!
Kan GC verkligen bidragit till hennes död??
Citera
2019-09-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Som icke-GC begriper man verkligen inte hur det här kan vara så viktigt för dessa personer. Men väldigt viktigt är det tydligen.
Lonnroth skrev skämtsamt att vi kanske fått det första mordet frammanat av GC.
Så där som det har förekommit mord efter våldsfilmer, snuffmovies, våldsporr och politiska fanatiska idéer.

Det har diskuterats svartsjuka, otrohet, djup kärlek, avundsjuka pga utseende och attraktivitet, hot om avslöjanden kring pengar från kommunen, hot om paret Ds fortsatta samvaro mm

Men har någon ens tänkt tanken att det kanske egentligen mest handlat om tillgodoräknade loggar och diskussioner kring fusk i deras lek?
Tanken att den här leken skulle förvridit huvudet på dem så LW mördas är ju helt tokig!!!
Kan GC verkligen bidragit till hennes död??
Kommer benämnas geocatch-mordet i framtiden kanske?
Citera
2019-09-05, 00:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Kanske är detta med statistik verkligen så viktigt att det är en bidragande orsak till, eller kanske t.o.m orsaken till vad som hände? Jag är ser det iallafall inte som omöjligt längre....

Och här har vi 2 inlägg med förstahandsinformation om just dessa omtalade fuskloggningstillfällen som orsakade ilska och hot:

1.

2.

Jag tycker inte att det är konstigt att HD
blev arg.
Loggen är från 2016, eller hur?
Då hade hon och SD ett gemensamt
geocachkonto. Det är deras nick som
FTF-ade.

Anledningen till att hon skaffade eget
geocachkonto sommaren 2017 var att hon
fått reda på att SD varit otrogen med LW.

Hon kan alltså förståeligt tycka att det är
LWs fel att hon ”tvingas” skaffa eget
konto. Och så sätter sig LW och plockar
bort hennes loggning?

Hade hon inte gjort HD tillräckligt illa
redan?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-05 kl. 01:36.
Citera
2019-09-05, 00:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

1.

2.

Går TD på ackord åt kommunen eller cacheföreningen? Betalt per cache eller poäng?

Hade LW en egen cache vid huset som hon inte tyckte SD o HD 25-150 m bort skulle dundra in o sno Ftf på? Så att andra kunde lockas av det. Konstigt.
Citera
2019-09-05, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den fupen blir tuff att läsa! Tur det finns möjlighet att bläddra till väsentligheter. Stackars förhörsledare, sitta och tröska med 700 förhör där de flesta är likartade. Suck.

Majoriteten hamnar i slasken som vanligt, endast de som är relevanta kvarstår.

Advokaten t.ex. har tillgång till den.
Citera
2019-09-05, 00:43
Medlem
[quote=PeterNoster|66571493]
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera

Det var väl så mördaren kom över dagboken.

Vilken mördare syftar du på ?
Citera
2019-09-05, 00:45
Medlem
Citat:

1.

2.

Bra att du tog upp dessa.
Citera
2019-09-05, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Helt rätt, så går det till. Arresten lyder inte under kriminalvården
Det stämmer det är polisen som har hand om arresten.
Tror jag sett en arrestcell tidigare, på min mammas polisstation när hon jobbade som polisinspektör.
Då ligger man på golvet i en arrestcell och sedan när man kommer upp till häktetscellen får man en riktig säng.
Undrar hur de två har det i sina häktetsceller nu och om de blir grillade i förhör varenda dag denna vecka.
Citera
2019-09-05, 01:16
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Numerologi med olustig träffsäkerhet; ett vurmande för talmystik kan ha föranlett de här tankebanorna.
En fingervisning, ja, på årsdagen. - Med sitt grandiosa sinnelag, sin övertro på sin egen förmåga, kan han ha njutit av att dela ut små ledtrådar.

Faktum är att hennes lägenhet hade skapats till en virtuell utgångspunkt i geocachesammanhang. Med ett avstånd på ca 1.60 m till fyndplatsen så kan det ses som det avstånd som bör finnas mellan två cacher.
Om mgm har lurat ut LW i tron att en present/cache kunde återfinnas 1.60 m från bostaden, så har han kunnat varit förberedd att slå till när hon väl anlänt till platsen.
Han kan ha avhumaniserat henne totalt, ja.

Vid vilket annat mord som helst hade detta varit bara för mycket men med tanke på alla märkligheter hittills i detta fall, denna tråd och allt som verkar försiggå runt den så, tja varför inte? En sjuk GM som inte bara håller på med en fanatisk besatthet i en hobby utan även med numerologi? Som ser allt som en spännande s k "myst" för allmänhet och polis att lösa. Geoturen blev nedlagd men nu är hela Sverige med och försöker lösa denna cache istället.

Ärligt talat så börjar man undra hur mycket kring mordet som är förankrat i geocachingen som verkar vara på liv eller död för vissa där. Man får intrycket därtill att folk runt omkring Team Davidsson inte bryr sig ett dugg om att en människa blivit brutalt och grymt mördad och att barn mist sin mamma. Det verkar viktigare att aggressivt försvara Team D, fortsätta insinuera saker kring offret och misstänkliggöra bilmisshandeln. Man kan gå hur långt som helst i känsloregistret för att försvara ett par som sitter häktade för mord, men att visa någon ens klädsam sorg för offret och hennes familj verkar svårare. Berör det inte att en människa, en mamma och mångas vän och anhörig har dött en hemsk död mitt i villaidyllen? Gång på gång är detta fall så absurt att det är svårt att inte jämföra med hur vrickade föreningar och sällskap beter sig i fiktionens Morden i Midsomer. Mord sker men golfklubben eller amatörbotanikerna fortsätter golfa eller plocka orkidéer genom fyra-fem dödsfall tills någon till slut blir tagen på bar gärning. Hobbyn före allt. Avhumanisering av offret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in