2019-09-04, 22:54
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Vad ska du göra i livet då? När du är 80 år gammal, ska du titta tillbaka på dina inlägg på Flashback och din sällsynta samling ölburkar? Tro mig, du går miste om livet med ditt synsätt, jäkla beta.

Du är en man, världen är din. Du bestämmer själv om du ska stå avsides och hoppas på det bästa, eller om du ska sitta i förarsätet och ta dig någonstans.

Det där är något ni med barn får intala er själva för att stå ut med ert val. Skall göra något på riktigt, något som inte innefattar min kuk, du verkar simpel och med dålig fantasi och jag lovar att du inte vill börja jämföra vad vi gör om dagarna.

Korrekt och slösa bort ditt liv på köttsliga lustar håller inte om du skall vara en man på riktigt. Det bör du ha kommit över när du är 25 och fått knulla. Paradigm skiftande uppfinningar är vad vi behöver, inte mer barn och bortskämda kvinnor, din box är ack så liten.
Citera
2019-09-04, 22:59
Medlem
Yllevantars avatar
Kvinnor tjänar väl idag lika mycket som män, så på egna ben har män och kvinnor det lika lätt/svårt ekonomiskt. Men som par har man ju bättre förutsättningar för att kunna köpa det man verkligen vill ha. Resor, villa och en bil med minst 4 hjul. Men man är i alla fall ekonomiskt inte beroende av att ha en partner.

De militanta feministerna stöter bort män per automatik då de ofta har en väldigt fientlig och många gånger förvriden syn på vad som är rättvist och har ett stort hämndbegär för någonting som dagens män inte har något med att göra.

Att fler män blir - och frivilligt väljer att gå sin egen väg är inget problem, män brukar sköta sig själva utmärkt. Så jag håller väl med om att livskvalitén är bättre idag. Folk ör så insnöade på sina sociala medier idag så att undvika kontakt är lättare idag.
Citera
2019-09-04, 23:00
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det där är något ni med barn får intala er själva för att stå ut med ert val. Skall göra något på riktigt, något som inte innefattar min kuk, du verkar simpel och med dålig fantasi och jag lovar att du inte vill börja jämföra vad vi gör om dagarna.

Korrekt och slösa bort ditt liv på köttsliga lustar håller inte om du skall vara en man på riktigt. Det bör du ha kommit över när du är 25 och fått knulla. Paradigm skiftande uppfinningar är vad vi behöver, inte mer barn och bortskämda kvinnor, din box är ack så liten.
Du började starkt men ger upp redan på sida 2?

Det spelar ingen roll vad man jämför, jag är över 30 och har inga barn, jag är inte klar med min karriär än och vägrar därför barn än så länge.

Du bevisar dock min poäng. "Du vill inte jämföra vad vi gör om dagara". Jag antar att du menar att ditt liv är bättre än mitt, och orsaken skulle vara att du varken har kvinna eller barn? För då säger du ju att du mycket riktigt enbart har materialistiska ting att se tillbaka på.

Vad ska ditt liv bli ihågkommet för? Tror du att din historia kommer vara minsta intressant om det enda du åstadkom var att jobba och tjäna pengar?

Det finns ett talesätt: Vissa är så fattiga att allt dom har är pengar.
Citera
2019-09-04, 23:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Du började starkt men ger upp redan på sida 2?

Det spelar ingen roll vad man jämför, jag är över 30 och har inga barn, jag är inte klar med min karriär än och vägrar därför barn än så länge.

Du bevisar dock min poäng. "Du vill inte jämföra vad vi gör om dagara". Jag antar att du menar att ditt liv är bättre än mitt, och orsaken skulle vara att du varken har kvinna eller barn? För då säger du ju att du mycket riktigt enbart har materialistiska ting att se tillbaka på.

Vad ska ditt liv bli ihågkommet för? Tror du att din historia kommer vara minsta intressant om det enda du åstadkom var att jobba och tjäna pengar?

Det finns ett talesätt: Vissa är så fattiga att allt dom har är pengar.

Ger upp?

Skämtar du med mig, du har inte ens barn och beter dig såhär mot en kvinna? Den där cuck projicering var verkligen hysterisk.

Nej, bara pengar är precis lika ytlig som familj, vart leder det? Skall vi komma någonstans är det just ert ytliga tänk som måste bort, ihågkommen för? Är man död kan man inte bli ihågkommen, jag ser hellre till att leva nu, det som lever kvar är isåfall det man gjort och bidragit med som fört världen framåt. Världens förs inte framåt av att några stollar skaffar ännu mer barn till jorden. Jag kan tycka att du sätter ribban riktigt jävla lågt om allt du vill bli ihågkommen för att är att spruta i nån halvkorkad subba. Tar din fantasi verkligen slut redan där? Åh lilla gubben då.
Citera
2019-09-04, 23:35
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Undertoner av att alltid vilja ha resurser kommer finnas i varenda kvinna du försöker skaffa förhållande med och det spelar ingen roll om du tror att "den du är" skulle vara något kvinnor skulle vilja ha ändå nu när kvinnor inte är lika beroende av män. Du är en denialcel.
Citera
2019-09-04, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Undertoner av att alltid vilja ha resurser kommer finnas i varenda kvinna du försöker skaffa förhållande med och det spelar ingen roll om du tror att "den du är" skulle vara något kvinnor skulle vilja ha ändå nu när kvinnor inte är lika beroende av män. Du är en denialcel.
Så enda sättet att uppnå relationer mellan män och kvinnor är då full automation och materiellt överflöd, dvs. människor behöver inte arbeta för vad de behöver? För om ingen behöver arbeta för någonting och det finns resurser i överflöd, då vore det ju meningslöst att tänka i termer av resurser? Att skaffa en man då vore som att köpa is på Nordpolen - helt meningslöst.
Citera
2019-09-05, 00:02
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Det enda en kvinna duger till är att skaffa barn. Utan det är hon lika värdefull som en knulldocka och prostituerad. En lyxprodukt som man kan klara sig utan.
Citera
2019-09-05, 00:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Det enda en kvinna duger till är att skaffa barn. Utan det är hon lika värdefull som en knulldocka och prostituerad. En lyxprodukt som man kan klara sig utan.

Ja som vilken man som helst. Att inte behöva någon är något bra.
Citera
2019-09-05, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Det finns ju debatt kring detta. Men många, bl.a. incel, hävdar att i det gamla samhället kunde män få kvinnor för att männen jobbade och drog in pengar och således kunde "köpa" sällskap av en kvinna.

https://prnt.sc/p1rzsn

Nu är det en ganska förenklad bild av det, jag tror inte det är så enkelt och har aldrig varit det. Men låt oss anta att ekonomiska resurser spelade mer roll i relationen man/kvinna förut än vad det gör nu.

Då är jag ärligt talat glad att vi lever i dagens samhälle. Att vara ensam är tråkigt på många sätt, men att hela tiden behöva misstänka att någon vill bli ihop med mig bara för mina pengar och att kvinnan ifråga egentligen tycker att jag är ful och äcklig måste nog vara mycket värre. Jag kan tänka mig att de relationer som män och kvinnor har i fattiga patriarkala länder är rätt b oavsett om dessa män slipper vara incel i en rent fysisk mening. Att kvinnor väljer bort mig och många andra män känns på något sätt i alla fall väldigt ärligt.

Skulle män bli mer lyckliga om kvinnor var ekonomiskt beroende av dem? Enligt min uppfattning skulle de vara mindre lyckliga.

Feminismen har höjt mäns livskvalitet, anser jag.

Med risk att låta som en feminist men vänd blickarna emot männen.

Dagens unga män är för jämnställda/beta/undergivna eller vad mer man vill kalla det. Därav tror jag antalet ensamma män växer. Det är kul i teorin men jag tror reptilhjärnans instinkter är starkare än dagens myspyssamhälle.

Konsekvensen blir besvikna och arga män som skyller på feminismen.
Senast redigerad av milt0n 2019-09-05 kl. 00:40.
Citera
2019-09-05, 00:40
Medlem
Lowlyfes avatar
Är väl bra om kvinnor söker kärlek istället för en cuck dom kan utnyttja. Däremot att det skulle vara bra att det leder till fler ensamma män finns det väl "forskning" som pekar på att det inte är.
Citera
2019-09-05, 03:28
Medlem
Rufoss avatar
Jag tror snarare det är så att feminism leder till att väldigt många kvinnor blir ensamma, åtminstone under långa perioder av sina liv.

Hittar de någon så är risken alltid stor att förhållandet blir kortvarigt. Ingen normalt funtad man vill vara tillsammans med en feminist.
Citera
2019-09-05, 04:34
Medlem
Problemet med feminismen för mig är att de bortser från många av mäns problem och går runt och säger att barn är våldtäksmän och mördare. De flesta feminister jag träffat har varit primadonnor, mobbare eller bara elaka. Sen ser jag även upp med kvinnor som inte vill kalla sig feminister men som mest pratar om kvinnors utsatthet i samhället och aldrig om mäns ändå. Så de gör situationen värre för ensamma män. Fan nu börjar jag yra, det kanske inte har med TS frågor att göra.
Senast redigerad av Klokasna 2019-09-05 kl. 04:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in