2019-09-04, 20:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förlåt om jag drar in dig i något som du inte skrivit .

De sista dagarna har varit mer än förvirrande och tråden har växt med gigantiska steg de senaste dagarna.

Jag minns inte längre vem/vilka skribenter som har skrivit att de har hört att SD ska ha sagt att de kommer inte att klara ut mordet och att de har inget på mig, bara anmälningarna (fritt från minnet).

Jag kan säkert ta fram de inläggen senare, men hinner inte nu.
Jag skrev några namn som jag trodde möjligen kunde vara någon av de som skrivit något sådant.

Ursäkta mig!!

Ingen fara! Man måste fråga för att hänga med i den här tråden. Vill inte minnas att jag skrivit något liknande men däremot att han bedyrat sin skuld till höger och vänster vet jag med säkerhet. Men rätta mig gärna om du hittar inlägg kring det du skrev
Citera
2019-09-04, 20:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
I juni 2018 hade man kört fast. Turligt nog har nya vittnen trätt fram eller börjat minnas.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Så kom då beskedet som vi alla anat här inne ett längre tag. Utredningen har kört fast. Fullständigt fast.
Trots att åklagaren hävdar annat.
Ännu en gång visar hon att hon inte har läget under kontroll (som med de två misslyckade värderingarna i Tingsrätten).
Att ett FLERTAL personer lyfts bort ifrån utredningen och byts ut talar ju sitt tydliga språk.
Det här är misskött sen första minut.
Det har fortsatt in i tingsrätten.
Och nu är man fast.
Därför väljer man detta. Förmodligen ett bra beslut. Då det ju knappast kan bli sämre.

Att misslyckas så fatalt med så pass goda förutsättningar måste anses uppseendeväckande. Ett omtag behöver inte alls vara fel.
Tyvärr är ju detta på bekostnad av att en mördare tyvärr går fri idag och att anhöriga till BO riskerar att ej få upprättelse.
Ett högt pris för en undermålig utredning.

Man börjar förstå nu varför åklagaren kom till tingsrätt så pass tomhänt som hon gjorde. Även om hon hävdade annat.

Kan inte annat än le åt dina futila försök. Snacka om desperata försök 🙄

Du väljer alltså att citera ett gammalt, tillika inaktuellt inlägg från juni 2018...

Men det hände lite därefter...

Det genomfördes ett nytt sök i oktober 2018

Två vittnen trädde fram i januari 2019

Men inga av dessa valde du att ta upp...

Et voilà i augusti 2019 sitter 2 personer häktade...

Hur mycket du försöker leka spin doctor i tråden så sitter Steffe & Håddan i häktet i Örebro.
Citera
2019-09-04, 20:22
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Vad har folk i denna tråden med den ekonomiska redovisningen för den att göra?

B*holderx visste inget om den planeringen heller, så då måste det ha varit på LWs nivå

Men verkar ha trampat på en öm tå med att rätta dina påståenden

Du har nog snarare gjort frågan lite mer intressant, bra gräv av Honan. 👍
Citera
2019-09-04, 20:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju så det går till, sitter han i finkan redan så är det inget problem annars blir MGM anhållen i sin frånvaro, de anhöll ju honom klockan 04:00 om artikeln är sannfärdig, två timmar senare så hämtar dom honom hur många gånger hinner man söka honom på två timmar, dessutom innan gryning.

De kan ha låtit två signaler gå fram till telefonkiosken på stora torget för att se om han var där. Och sen tryckt på klykan.
Citera
2019-09-04, 20:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De kan ha låtit två signaler gå fram till telefonkiosken på stora torget för att se om han var där. Och sen tryckt på klykan.

Ingenting är omöjligt men tyvärr har ju Telia skrotat alla sådana tingestar, mobiltelefonin slog ut den gamla tekniken, det är därför det är kaoz i alla städer, stålmannen har ingenstans att byta om längre.
Citera
2019-09-04, 20:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ingenting är omöjligt men tyvärr har ju Telia skrotat alla sådana tingestar, mobiltelefonin slog ut den gamla tekniken, det är därför det är kaoz i alla städer, stålmannen har ingenstans att byta om längre.

Ajdå. Då var det säkert därför ingen svarade.
Citera
2019-09-04, 20:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Den skuggan faller allena på SD. Det är en s.k. vuxen ”man” vi talar om här. Svenska rättsväsendet skall inte behöva sitta barnvakt.

Om nu både SD och HD är skyldiga kan man verkligen undra hur de tänkte. Fanns barnen aldrig med i deras sinnesbild? Är de inte mer värda än någon slags hämnd? Vedergällning? Svartsjuka? Förlorad makt? Förlorat ansikte?

Finns tre barn till att tänka på också. Fanns att tänka på....
Citera
2019-09-04, 20:49
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammaMu72
Barnen var upp över öronen involverade i gripandet och är svårt traumatiserade efter det. Det hade polisen kunnat sköta snyggare.
Såklart väldigt tråkigt. Men nu vet vi inte alls anledningen till att polisen väljer att ta insatsstyrkan till hjälp.
Det kan ha föregåtts av telefonavlyssning som ger vid handen att SD kanske sagt saker som gör det försvarligt.
De agerar givetvis inte på det sättet för att det är kul.
Citera
2019-09-04, 20:50
Medlem
Citat:

Visst gjorde det. Tänker man inte på sina egna barn så lär man knappast bry sig om andras....

Det är nog bäst för samtliga barn att detta fallet får sin korrekta lösning.
Citera
2019-09-04, 20:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Synd om alla barn som blir traumatiserade och troligtvis får psykiska men för livet på grund av de vuxnas egoistiska val.
Citera
2019-09-04, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Såklart väldigt tråkigt. Men nu vet vi inte alls anledningen till att polisen väljer att ta insatsstyrkan till hjälp.
Det kan ha föregåtts av telefonavlyssning som ger vid handen att SD kanske sagt saker som gör det försvarligt.
De agerar givetvis inte på det sättet för att det är kul.
Visst är det så att de måste haft massor på fötterna innan de slår till på det där viset. Och polisen var visserligen numerärt många, dock brukar de försöka vara väldigt mjuka när barn är i närheten. Hur nu en mjuk insatsstyrka ser ut... som slår in dörren.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-04 kl. 20:54.
Citera
2019-09-04, 20:54
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst är det så att de måste haft massor på fötterna innan de slår till på det där viset. Och polisen var visserligen numerärt måna, dock brukar de försöka vara väldigt mjuka när barn är i närheten. Hur nu en mjuk insatsstyrka ser ut... som slår in dörren.
Precis, en av anledningarna kan faktiskt just varit att barnen var där och de bedömer att det kan uppstå någon situation som är mindre bra.
Men det är bara spekulationer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in