Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Ang. det jag fetmarkerat.
Har du verkligen läst vad jag skrivit tidigare? Mina anknytningar/kopplingar till Mariestad ligger i de källor som finns/har funnits i Mariestad med omnejd. Personligen har jag ingen anknytning till orten.
Hela tråden ordagrant har jag inte läst men jag har observerat att du ör med i den hela vägen en till och ifrån. Jag skrev också skit i det men det missade du kanske. Du har alltså källor i Mariestad utan någon anknytning och dem har du kallat säkra källor? Vad får dig att lita på dem? Om du inte ens har någon som helst kunskap om vilka de är bortsett ifrån när du har kontakt med dem. Det ger knappast ett helhetsintryck av en människa. Att säga och göra är exempelvis två skilda saker. Jag har väl ingen kännedom heller men utger mig inte heller för säkra källor. Du kan ju lika gärna låta dig manipuleras fritt av gärningsmannen på en helt annan nivå än om du haft en helhetsbild av källan och hävda i tråden att det är en korrekt bild. Nej man ska intw utgå ifrån att alla ljuger MEN man kn heller inte utgå ifrån att de talar sanning i ett ömna som detta. Någon är skyldig. Någon som kan finnas runt Helena, där dina säkra källor är, dem du ej har anknytning till. Det är allt jag menar. Jag tycker du är skum! Helena var säkert en helt fantastisk tjej. Ingen tvivlar väl på det. Men hur fantastisl man än är så är man väl inte mer än människa. Även solen har fläckar. Hennes syster säger att hon aldrig skulle sätta sig i en bil med människor hon inte känner. Då är det fakta. Hon var så korrekt. Omständigheter, skit samma. Hon skulle ALDRIG glra det. PUNKT! Den tror jag exenpelvis inte på. Hur var Helena när hon var berusad? Har hon tidigare vosat att hon kan överraska eller har hon lullat igenom sin ungdom efter schema för vad man kan och inte kan göra. Aldrig gått utanför vad som förväntas av henne? Jag förväntar mig annat av en livsglad ung kvinna. Kanske något litet tramp i klaveret. De kan faktiskt spela roll. Hon kansle kände någon utanför närmsta kretsen som man inte ska känna. För mycket självklarheter kring en sådan spontan tjej. Jag vill inte dra någon i smutsen. Alla säger att det inte finns någon smuts så det borde ju dessutom vara omöjligt eller. Jag undrar vem Helena var, hur hon var, historier ur hennes liv som inte bara är tillrättalagda med puttenuttgull. Den mänskliga versionen av henne. Tycker du att det framkommit. Något har gått riktigt jävla fel här. Hon bär inte skuld för det men om allt vore så fint så skulle det finnas en självklar väg för Helena hem den där natten eftersom hon är så förutsägbar och ingen vet med säkerhet vad som hänt henne eller när, var, på den vägen. Och varför tror man att en så förutsägbar tjej, som aldrig går utanför ramarna, skulle försvinna och aldrig mer komma tillbaka som första reflex när hon dessutom kommer från den perfekta familjen med ett fint och glatt kontaktnät där alla bara går på utstakade vägar. Det passar inte in. Det passar heller inte in att systerns fästman spenderade natten i huset och det knappt nämns. Systern nämner aldrig det i sin berättelse. Det är bara hon som väntar och bäddar upp. Hon säger aldrig motsatsen heller men han måste ju varit ett stort stöd och spelat roll. Han bör ju också hörts om detta. Gick han ut något från huset den natten. Man hörde en kvinnoröst, var det Helenas. Det är många frågor i mitt huvud iallafall som härleder till hemmet i första hand. Saker jag undrar över. Systrarna stod varandra nära. Det betyder väl inte att de inte kan ha oenigheter. Olyckor kan dessutom ske. Nu har jag snart skrivit en bol här men det finns inget självklart. Det finns massor av frågetecken att räta ut. Jag har inte utnötta ögon, bara trötta efter allt igenomskummande här. För mig så är det mycket jag undrar över. Jag började läsa här pga en vän. Fattade intresse då jag tycker allt är konstogt med att det inte gått att få fram mer på all tid tråden varit igång. Det hör faktiskt till ovanlighetwn. Nu kansle du förstår varför jag sa skit i det. Det blir bara långdraget Hahaha!