2019-09-04, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, de tog beslutet på måndagseftermiddag när de fått svar från NFC enligt media, så att de skulle ha sökt efter MGM i flera dagar är inte sant och strider dessutom mot allt sunt förnuft, polis och åklagare har haft järnkoll på MGM, de besked de fick från NFC kom inte som en blixt från en klar himmel.

Insatsstyrkan användes som ett psykologiskt vapen helt enkelt och de sket fullkomligt i om ungarna blev traumatiserade eller inte, det var liksom inte deras syfte med gripandet att se till att ungarna inte tog någon skada.

Framför allt SD har ju knappast tänkt en millisekund på sina egna barn i den här härvan. Det är han och ingen annan som har dragit in familjen i den här härvan. Det är hans eget fel att insatsstyrkan kommer och knackar på dörren och ingen annans.
Citera
2019-09-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kontot EGT har varit väldigt beskyddande mot SD och HD från start. Idogt jobbande på att framföra teorier som INTE pekade mot #TeamDavidsson

Glömmer inte EGTs ”pundarteori” - som hen dessutom vidhöll i ett flertal inlägg

.

Glömmer heller inte Holmes inlägg. EGT har ju varit tydlig med sina åsikter....
EGT har skrivit i många olika skepnader..
Citera
2019-09-04, 17:26
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Framför allt SD har ju knappast tänkt en millisekund på sina egna barn i den här härvan. Det är han och ingen annan som har dragit in familjen i den här härvan. Det är hans eget fel att insatsstyrkan kommer och knackar på dörren och ingen annans.

Men vad fan, att MGM förmodligen är en komplett idiot har väl ingen ifrågasatt men det innebär ju inte att alla andra måste parkera hjärnan någonstans där den inte kommer till användning, döttrarna har väl för satan inte gjort något ont?

Förtjänar dom att väckas av att insatsstyrkan slår in dörren?

Som sagt lite djävla fingertoppskänsla måste man ha när det är minderåriga med i spelet.
Citera
2019-09-04, 17:26
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Hade du haft rätt att läsa om det ekonomiska i Geoturen så hade du säkert haft tillgång till det.
Ekonomin om geoturen var mellan Groundspeak som ville ha betalt och Örebrolän som inte ville betala. Därav lades den ner ganska exakt 2år efter att den startade
Då kommunderna inom Örebrolän inte tyckte att den bidrog med så mycket pengar som dem trodde från början

Det är rätt stor skillnad på ett event och en geotour

Eftersom Region Örebro Län stod som arrangör och har finansierat projektet med de 4 turistdestinationerna så kräver dem en projektsammanfattning och ekonomisk redovisning för pengarna de lagt i projektet. Om arrangörsgruppen har skött sig finns denna redovisning att hämta hos Region Örebro som är en offentlig verksamhet och tvingade att lämna ut begärda handlingar. Inte en chans att en GeoTour skulle vara sekretessbelagd.

Jag har svårt att tro att projektet enbart bidrogs med 50 000 kr för att få använda namnet GeoTour. Det bör handla om mycket mer pengar än så som regionen har finansierat till en Geo-förening eller ett tillfälligt event-AB.

Om någon har projektredovisningen och inte vill dela den i tråden så går det bra med pm. Jag kommer att ta kontakt med Region Örebro och luska vidare om det här. Jag tycker det osar...

---------------------------
Länk till inlägg med Sammanfattning för nytillkomna:
www.flashback.org/sp68585916
Citera
2019-09-04, 17:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nej, de tog beslutet på måndagseftermiddag när de fått svar från NFC enligt media, så att de skulle ha sökt efter MGM i flera dagar är inte sant och strider dessutom mot allt sunt förnuft, polis och åklagare har haft järnkoll på MGM, de besked de fick från NFC kom inte som en blixt från en klar himmel.

Insatsstyrkan användes som ett psykologiskt vapen helt enkelt och de sket fullkomligt i om ungarna blev traumatiserade eller inte, det var liksom inte deras syfte med gripandet att se till att ungarna inte tog någon skada.

Känner jag svensk skola rätt så kan de ha skickat in en stödlärare redan vid 05:30 och lett ut ungarna. De vet väl vad SD satt klockan på och i vilket rum han sover och när han går på muggen. Efter 15 mån spaning på ett mål. De har väl en stationär drönare över huset kanhända och avlyssning i varje hörn.

Jag skulle inte oroa mig så mycket.
Citera
2019-09-04, 17:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men det skrevs om det innan hennes död på geosidan närmare bestämt den 25 april 2018.

Inte så långt innan mordet alltså och
inte i god tid innan nerläggningen.

Den officiella versionen kanske var att
kommunerna inte ville betala pga
bristande lönsamhet.

LW kanske visste att det berodde på något
annat.
T.ex. felaktigheter i redovisningen.
Citera
2019-09-04, 17:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Varför skulle den som en del påstår så supersmarte mannan säga något så jävla korkat? Rykten är inte värda något. Förtal och lögner mot den hatade mannan är helt enligt förväntningarna.

Kanske har det redan förstörts utsagor och vittnesuppgifter på grund av de rykten som sprids på FB. Blir det rättegång kommer nog den här tråden att användas av försvaret givetvis inte av åklagaren som bara kan beklaga att möjligheten finns skapa egna drev.

Vet inte hur supersmart SD är, men ibland kan en människa vara väldigt smart på ett sätt, men dum på ett annat.

Såklart att rykten kan felaktiga, ha tolkats fel.
Jag tror att det kan ha varit två i tråden (Skulle kunna vara Flixa och rosenrasande? eller 18carat?) som har berättat om dessa uttalanden, vilket antyder att lyssnaren kan ha reagerat på detta.

Alla människor har sina svagheter trots sina styrkor.
En sådan skulle kunna vara att SD tycker att han måste vara bäst på allt, briljera, visa sig på styva linan.

I det här fallet är han samtidigt misstänkt för ett allvarligt brott, mord. I andras ögon är detta inget litet, det är för de flesta människor allvarligt.

Detta kan ju kännas som något som måste överbryggas till varje pris; det att inte vara briljant i andras ögon. För trots den till det yttre väldigt självsäkre personen, så kan det inre vara otroligt bräckligt. Så bräckligt att man måste övertyga sig själv att man är bäst. Och sedan på det ha en bristande inlevelseförmåga.

En narcissist.
Min spekulation.
Citera
2019-09-04, 17:36
Medlem
Citat:
Därom tviste de lärde, va har ju haft en del fall med resning av Högst Domstolen där bevisning och annat varit djävligt tveksamma.

Vårt rättssystem är bra men inte ofelbart, det finns riktigt fula plumpar i protokollet om man uttrycker sig snällt.

Visst har det förekommit resning och dömda senare friats. Men nu talar vi om en förundersökning.
En oskyldig person bör inte vara det minsta stressad i det läget utan förlita sig på rättsväsendet och särskilt vetskapen att vara just oskyldig, inte sant?
Citera
2019-09-04, 17:40
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Eftersom Region Örebro Län stod som arrangör och har finansierat projektet med de 4 turistdestinationerna så kräver dem en projektsammanfattning och ekonomisk redovisning för pengarna de lagt i projektet. Om arrangörsgruppen har skött sig finns denna redovisning att hämta hos Region Örebro som är en offentlig verksamhet och tvingade att lämna ut begärda handlingar. Inte en chans att en GeoTour skulle vara sekretessbelagd.

Jag har svårt att tro att projektet enbart bidrogs med 50 000 kr för att få använda namnet GeoTour. Det bör handla om mycket mer pengar än så som regionen har finansierat till en Geo-förening eller ett tillfälligt event-AB.

Om någon har projektredovisningen och inte vill dela den i tråden så går det bra med pm. Jag kommer att ta kontakt med Region Örebro och luska vidare om det här. Jag tycker det osar...

---------------------------
Länk till inlägg med Sammanfattning för nytillkomna:
www.flashback.org/sp68585916

Det är väl bara att ta kontakt med dem, förstår inte problemet?

för att få använda namnet Geotour så kostar det 50 000kr/år till Groundspeak
sen är det säkert annat som tillkommer som reklam, coins osv som erbjöds
Vad kommunerna betalat förutom dem 50 kkr som namnet kostar har jag ingen som helst intresse av att veta
Citera
2019-09-04, 17:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Visst har det förekommit resning och dömda senare friats. Men nu talar vi om en förundersökning.
En oskyldig person bör inte vara det minsta stressad i det läget utan förlita sig på rättsväsendet och särskilt vetskapen att vara just oskyldig, inte sant?

Nja, med tanke på de fula plumparna i rättvisans protokoll så skulle åtminstone jag som oskyldig och anklagad för ett allvarligt brott oroa mig en smula, jag säger inte att de anklagade i det här fallet är oskyldiga utan det är ett rent hypotetiskt resonemang angående hur rättvisan sköter sitt uppdrag.

Som sagt, det finns fläckar på solen som gör att det inte går att resonera att som oskyldig har man inget att frukta, det kommer att ordna sig ändå.
Citera
2019-09-04, 17:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte hur supersmart SD är, men ibland kan en människa vara väldigt smart på ett sätt, men dum på ett annat.

Såklart att rykten kan felaktiga, ha tolkats fel.
Jag tror att det kan ha varit två i tråden (Skulle kunna vara Flixa och rosenrasande? eller 18carat?) som har berättat om dessa uttalanden, vilket antyder att lyssnaren kan ha reagerat på detta.

Alla människor har sina svagheter trots sina styrkor.
En sådan skulle kunna vara att SD tycker att han måste vara bäst på allt, briljera, visa sig på styva linan.

I det här fallet är han samtidigt misstänkt för ett allvarligt brott, mord. I andras ögon är detta inget litet, det är för de flesta människor allvarligt.

Detta kan ju kännas som något som måste överbryggas till varje pris; det att inte vara briljant i andras ögon. För trots den till det yttre väldigt självsäkre personen, så kan det inre vara otroligt bräckligt. Så bräckligt att man måste övertyga sig själv att man är bäst. Och sedan på det ha en bristande inlevelseförmåga.

En narcissist.
Min spekulation.

Vad skulle jag ha skrivit? Hänger inte med vilket inlägg du svarade på?
Citera
2019-09-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tänker att bråken som handlade geocachingen kan vara en kulmen på något som byggts upp under en tid med SDs otrohet, anmälningarna, HDs kännedom om otroheten och till slut en krackelering av allt med misslyckat krav på att SD skulle sluta att se LW och till slut skilsmässa, flytt och LWs idoga cachande med andra män och slutligen BeholderX.

Oviljan av LW att ge efter i de frågor hon värdesatte, det hon ansåg var fuskloggande och (kanske andra saker som Honan spekulerar om) kanske var ett sätt att visa att hon satte ner foten här. Kan SD och HD gaddat ihop sig, kanske även fått andra med sig i frågan påhejad av SD.

Det blev droppen som fick bägaren att rinna över?

Jag har ännu inte släppt tanken på att SD kan triggat HD i denna "kamp", uppviglat henne och tillsammans har hatet mot LW byggs till en uppdämd flod.

Det kanske inte det ena eller det andra?
En komplex bild av en långvarigt destruktivt förhållande.

Tror absolut du är sanningen på spåren med dina funderingar och jag tror det kommer visa sig att det är just så det har gått till - och att motivet finns där i röran av försnillande av pengar, poängjakt och otrohet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in