2019-09-04, 16:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Postat 2018-07-04, 21:50

Ramlade över detta.
Notera datumen. 4 juli 2018.
Hur kan man mala på om exakt samma sak fortfarande efter 14 mån trots att både HD och SD är anhållen respektive häktad för mordet?

Ja?
Därför att jag har svårt att se två personer utföra detta under de förhållanden som jag nämnt.

Alla gör ju inte som du.
Tvärvändning. Av vilken anledning? Fick du pm från den "andra sidan"?
Måste säga att dina tvärsäkra uttalanden som inte antytt ens att det kunde vara spekulationer, får en att undra hur du kunde VETA. VETA vad som hände i bilen t ex. Så tvärsäker att du skrev PUNKT efter.

Hur var det med dig? Tyckte du någonsin att SD kunde vara skyldig efter kovändningen, trots att han var skäligen misstänkt?
Nej, i dina ögon var det ett av barnen till offret som var den skyldige.

Än har vi inte sett vad som händer med HD.
Och jag har inte sagt att jag är säker på att hon är oskyldig.
Tvärtom, tänker jag att utredningen numera är ganska välfylld och det finns mycket att luta sig mot för att se hennes eventuella del i det hela.

PS.
Glöm inte att skrolla förbi mina inlägg som du lovade!
Citera
2019-09-04, 16:44
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hallå där! Om jag planerar ett projekt tillsammans med andra GC-vänner och fortfarande är i planeringsstadiet där vi funderar på upplägg och möjliga finansiärer, så behöver väl inte groundspeak vara informerade? Det är väl i nästa steg när man ser att det tycks bli finansiellt och fysiskt möjligt genomförbart, eller?

Eftersom du tycks vara insatt i det här, så kan du väl ladda upp projektsammanfattningen inklusive den ekonomiska redovisningen för THOS GT och länka till tråden.

--------------------------------

Länk till inlägg med Sammanfattning för nytillkomna:
www.flashback.org/sp68585916

Vad har folk i denna tråden med den ekonomiska redovisningen för den att göra?

B*holderx visste inget om den planeringen heller, så då måste det ha varit på LWs nivå

Men verkar ha trampat på en öm tå med att rätta dina påståenden
Citera
2019-09-04, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Denna infon kommer från EGT: Det är konstaterat att det finns blod från LW i SD:s hem. SD:s förklaring kan vara giltig eller så en efterhandskonstruktion, beroende på var och hur han framfört det. Jag håller det som långsökt dock (en aspekt som gör honom mer trolig i mina ögon)

Minns inte om det finns bekräftat från fler källor?

Det du nämner var att LW, under en joggingtur skadat sin fot varför blodvite uppstått och blivit omplåstrad på SD/HDs toalett på nb. En förklaring som kan vara förminskande men även stämma med verkligheten. Vet inte. Tror ursprunget var att SD berättat det. Kan vara EGT? som förmedlade uppgiften.
Citera
2019-09-04, 16:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666

B*holderx visste inget om den planeringen heller, så då måste det ha varit på LWs nivå

Du ifrågasatte den stora guden SH.Holmes, det är det som är problemet.

Allt som har kommit från den användaren är som bibeln för de troende, sant och ofelbart.
Citera
2019-09-04, 16:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nej, enligt info i tråden var barnen hos SD när han omhändertogs.
Förmodligen hade ungarna gått till skolan eller var hos morföräldrarna när de hämtade HD

Förmodligen men vet någon helt säkert, de kan ju ha varit rejält uppskakade av gårdagens övningar och varit hemma från skolan därför.

Det tjatas ju så ända in i helvete om barnkonventionen och allt annat som rör barn i andra sammanhang så lite fingertoppskänsla från åklagare och polis hade faktiskt varit på plats.
Citera
2019-09-04, 16:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror det blir iallafall 2 st månadslånga förlängningar för SDs del. Har vi tur blir det åtal innan årets slut. FUP är oerhört efterlängtad, och utan att mena att låta respektlös blir den typ Årets julklapp för oss i tråden.

#rättvisaförlena

Tvivlar på rättegång innan årets slut. Efter alla ledigheter, i januari kanske? Bara en gissning.
Erfaren krimnörd i ABoK, men det finns mer juridikkunniga i tråden

Om HD ej blir avskriven så kommer de att baka ihop hennes åtal med SD:s och det kommer bli en rättegång med båda två i den. Därför kan det också ta lite längre tid. Vi får se!
Citera
2019-09-04, 16:56
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666

Den ekonomiska redovisningen är intressant - särskilt eftersom jag misstänker att den kan vara en del av föregående intriger.

B*Hold*rX har i flera loggningar skrivit eventplaner tillsammans med Softis, så då förstår jag inte vad du menar. Det var iofs andra event än GeoTour, men du svarade inte på mina frågor riktigt. Istället kontrar du med att du har trampat på ömma tår med att rätta mina påståenden.

1 Jag hade frågor, inte påståenden
2 Jag har inte ömma tår

---------------------------
Citera
2019-09-04, 16:57
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du ifrågasatte den stora guden SH.Holmes, det är det som är problemet.

Allt som har kommit från den användaren är som bibeln för de troende, sant och ofelbart.

Ja så var det med största sannolikhet.

Andra gånger man "rättat" det hen har påstått så har inläggen blivit anmälda och man har blivit avstängd

Finns ett och annat om hen som finns att rätta
Citera
2019-09-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SD sägs av några skribenter i tråden ha sagt tidigt efter mordet att ungefär; mordet kommer aldrig att lösas och att; de har inget på mig utom anmälningarna...

Varför skulle den som en del påstår så supersmarte mannan säga något så jävla korkat? Rykten är inte värda något. Förtal och lögner mot den hatade mannan är helt enligt förväntningarna.

Kanske har det redan förstörts utsagor och vittnesuppgifter på grund av de rykten som sprids på FB. Blir det rättegång kommer nog den här tråden att användas av försvaret givetvis inte av åklagaren som bara kan beklaga att möjligheten finns skapa egna drev.
Citera
2019-09-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja om polisen inte har bindande bevis och den misstänkta trots att hen är helt nedbruten och förstörd av den svåra häktestiden fortsätter hävda sin oskuld då kanske hen är oskyldig.

Svårt att erkänna något man inte gjort.

Fast om någon är oskyldig tror jag snarare att de tar det väldigt coolt, ler och funderar på har lång tid det ska ta för polisen att inse det.

En oskyldig person förlitar sig på att rättssystemet fungerar, i alla fall i Sverige, så en oskyldig person sitter inte häktad i evigheter och pressas av polisen utan att de har bevis, det är minimal chans på det, inte sant?
Citera
2019-09-04, 17:03
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den ekonomiska redovisningen är intressant - särskilt eftersom jag misstänker att den kan vara en del av föregående intriger.

B*Hold*rX har i flera loggningar skrivit eventplaner tillsammans med Softis, så då förstår jag inte vad du menar. Det var iofs andra event än GeoTour, men du svarade inte på mina frågor riktigt. Istället kontrar du med att du har trampat på ömma tår med att rätta mina påståenden.

1 Jag hade frågor, inte påståenden
2 Jag har inte ömma tår

---------------------------

Hade du haft rätt att läsa om det ekonomiska i Geoturen så hade du säkert haft tillgång till det.
Ekonomin om geoturen var mellan Groundspeak som ville ha betalt och Örebrolän som inte ville betala. Därav lades den ner ganska exakt 2år efter att den startade
Då kommunderna inom Örebrolän inte tyckte att den bidrog med så mycket pengar som dem trodde från början

Det är rätt stor skillnad på ett event och en geotour
Citera
2019-09-04, 17:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som sagt, insatsstyrkan arbetade snabbt och effektivt samt grep SD. Ingen kom till skada. Naturligtvis måste dom förutse alla alternativ och för att kunna garantera allas säkerhet oavsett vad en möjligen desperat GM KAN göra. Skulle han använda sig av barnen, tex? Var han beväpnad? Hur skulle han reagera?

Om man jmfr med polishämtningen av HD. Där var alla civilklädda och inga polisbilar men blev trots det ljudliga skrikscener som säkert lämnat mer bestående traumatiska scener hos barnen (om de varit hemma). Ingen vet på förhand hur en trängd person kan komma att reagera.

Nu gick hämtningen av båda misstänkta utan att någon kom till skada.

EDIT. I båda fallen är det framförallt grannarna och därefter journalister som står för de kraftigaste reaktionerna. Barnen får säkert erforderligt stöd vid behov. Det brukar man tillse.
Eftersom du inte har en blekaste hur ett gripande av en ostraffad obeväpnad man går till bortsett från filmvärlden så ska du nog inte sjunga dennas krigsliknande stormnings väl.

Ingen kom till skada upprepar du igen utan att veta ett skit om hur barnen tog det när deras trygga hem brutalt stormas och pappa grips. Det brukar man tillse är din ignoranta gissning Remark

Lägger med denna utmärkta beskrivning i vad barnen fått utstå:
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu senast på lördag får vi facit för MGK,s del, förhandling och "sannolika skäl" eller släppas med misstanken "skäligen" är väl alternativen, jag tror på "sannolika skäl" men har ju haft kapitalt fel tidigare i tråden angående fallets lösning och fortskridande så jag kan ha fel ni också.

MGM greps med tungt artilleri och kommandostyrka endast för att ge utredarna ett psykologiskt övertag, det är jag helt övertygad om, helt djävla bizarrt med tanke på att de mycket väl visste att ungarna var hos honom.

Stackars ungar förresten, de var väl hos MGK när de hämtade in henne, det är ju den naturliga vistelsen för dem när den ena av föräldrarna blev hämtad av farbror Blå, dagen efter fick de en repris på traumat när förälder nummer två hämtades in.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-04 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in