Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
H kan ju ha varit på bra humör när hon ringde hem dansat m killen hon gillade . Men efter samtalet hem kan killen ” sagt något som gjorde henne arg / ledsen eller någon annan . Så då stämmer ju det Ulrika sa om H humör , efter samtalet vet ju inte hon vad som hänt och sagts . Däremot så påstår ju även han som säger sig vara den som sist pratade med H att hon var på bra humör ? Han kan säga sanningen eller ljuga ? Men varför ljuga om H humör ?
Jag tror GW har pratat med Helenas ” flirt ” han har sagt ev till GW att Helena var intresserad av honom men inte han av henne . GW säger ochså i sin bok att ” killen var på torget kvar när Helena gick hem . Där kan han sagt till henne och hon går hem sur och besviken . Så jag tror att GW källa är Helenas intressanta objekt .Han vet att hon var / vart sur för det var han som gjorde henne sur , och detta hände efter samtalet hem till Ulrika . Helena hade kanske planerat ” sängsällskap denna natt .... men fick nobben .
Min fetning: Jaha, men kommer då denne Helenas "flirt" före eller efter BW? Om BW talar sanning att han var den siste som pratade med Helena - och säger att Helena var på bra humör - blir det
igen problem. Vilket humör var hon på, egentligen?
För övrigt: Du tror alltså att GW
kan ha pratat med Helenas "flirt"? Du vet inte? Då tänker jag så här: Självklart att även Skövde-polisen har pratat med Helenas "flirt", men från Skövde-polisen har vi inte hört ett enda ord om att Helena skulle ha varit på dåligt humör. Vi är kvar på ruta ett, vill jag påstå.