2019-09-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag är uppmärksam.
Plötsligt uppdykande i tråden. Starka åsikter i fallet. Klart beskyddande mot SD & HD och anti-ÅK. Påhopp på Holmes. Och allteftersom uppvisas mkt goda kunskap om geocaching.

Jag hoppas det är fler här inne som också tror på att rättvisan till slut segrar och att LW får upprättelse. Jag tror att rätt personer sitter häktade. Ska bli mkt spännande på fredad & lördag.

Vad blir nästa steg för SD:s del? Åtal skulle väckas senast 27:e denna månad? Rättsprocessen är inte mitt specialämne. Kan det bli en långdragen process innan han eventuellt blir dömd?
Citera
2019-09-04, 12:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, tycker nog att det blir ett litet moment22 över det hela, vad personerna än gör så kommer det ju att tolkas som att de är skyldiga, träffas de ofta så är det för att förstärka och styra upp sin historia och träffas de inte alls så är det för att de har något att dölja.

Det är ju bara att följa diskussionerna i den här tråden, allt tolkas negativt mot de två misstänkta vilket i och för sig är naturligt, människa fungerar så.

Graverande var för starkt, du har rätt. Skulle kunna vara, eller möjligen graverande, beroende på andra uppgifter de lämnat etc. Att jag skulle tycka det var otäckt att åka med ngn av dem är en delvis annan sak.

Dock: efter vad vi vet nu så bör inte så många andra alternativ varir aktuella. Vilket de kan antas ha vetat.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-09-04 kl. 12:26.
Citera
2019-09-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Vad blir nästa steg för SD:s del? Åtal skulle väckas senast 27:e denna månad? Rättsprocessen är inte mitt specialämne. Kan det bli en långdragen process innan han eventuellt blir dömd?
Vad menar du med "process"?
Citera
2019-09-04, 12:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Jag tror det blir iallafall 2 st månadslånga förlängningar för SDs del. Har vi tur blir det åtal innan årets slut. FUP är oerhört efterlängtad, och utan att mena att låta respektlös blir den typ Årets julklapp för oss i tråden.

#rättvisaförlena

Tvivlar på rättegång innan årets slut. Efter alla ledigheter, i januari kanske? Bara en gissning.
Erfaren krimnörd i ABoK, men det finns mer juridikkunniga i tråden
Citera
2019-09-04, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det där tror jag också. De kan ha trott att de kommit undan!

Det skulle förklara HDs psykbryt när polisen skulle gripa henne 28/8. Hon ska enligt uppgift skrikit, gjort motstånd och till och med försökt fly.
Det kanske inte var obehaget över själva polisinsatsen och gripandet - utan den jättestora chocken att de inte kommit undan som de trott.

Så skulle det kunna vara. Som flera redan tagit upp i tråden, hur är det ens möjligt att fungera som människa/förälder/barn/kompis/jobbkollega/granne eller som medmänniska i största allmänhet efter att ha begått ett så vidrigt brott (?!?!) Det är helt under mitt förstånd. Och det torde säga en hel del om GM...
Citera
2019-09-04, 12:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Jag är uppmärksam.
Plötsligt uppdykande i tråden. Starka åsikter i fallet. Klart beskyddande mot SD & HD och anti-ÅK. Påhopp på Holmes. Och allteftersom uppvisas mkt goda kunskap om geocaching.

Jag hoppas det är fler här inne som också tror på att rättvisan till slut segrar och att LW får upprättelse. Jag tror att rätt personer sitter häktade. Ska bli mkt spännande på fredad & lördag.

Jag tror definitivt att det är rätt personer. Men om det blir någon mer, återstår att se. Rättvisan kommer att segra. LW kommer att få upprättelse! Det är i alla fall min fulla övertygelse.
Citera
2019-09-04, 12:35
Medlem
Citat:
Jag tror det blir iallafall 2 st månadslånga förlängningar för SDs del. Har vi tur blir det åtal innan årets slut. FUP är oerhört efterlängtad, och utan att mena att låta respektlös blir den typ Årets julklapp för oss i tråden.

#rättvisaförlena

Tvivlar på rättegång innan årets slut. Efter alla ledigheter, i januari kanske? Bara en gissning.
Jag håller emot. Jag tror att man fått ihop fallet så mycket att förhandlingsdatum sätts till nån gång i november vad gäller SD. HD är mer tveksam.
Citera
2019-09-04, 12:36
Medlem
Citat:

#rättvisaförlena

Min gissning är att om HD ska med på samma rättegång som SD så kan det nog
ta sin tid.
Troligen så är hon inte alls utredd i samma utsträckning som SD.
Annars väntar jag också på en julklapp
Citera
2019-09-04, 12:38
Medlem
Det har sagts i tråden att LWs blod påträffades i SDs bostad.
Kommer inte ihåg vem som skrev det, eller om det va ren spekulation,
någon som har koll?
Citera
2019-09-04, 12:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Min gissning är att om HD ska med på samma rättegång som SD så kan det nog
ta sin tid.
Troligen så är hon inte alls utredd i samma utsträckning som SD
.
Annars väntar jag också på en julklapp

Där instämmer jag med herr Carl-Jan! Detta kan nog ta tid. Men det får det göra. Huvudsaken är att de skyldiga fälls.
Citera
2019-09-04, 12:40
Medlem
Citat:

#rättvisaförlena

Ok. Oh Jääääs, det skulle man ju kunna kalla det. När kommer FUP:en ut? 🙈 Detta är det första fallet jag lyckats fastna för så ingående.
Citera
2019-09-04, 12:46
Medlem
Citat:
Svar : Ja, om åklagaren vill ha honom fortsatt häktad så blir det en omhäktningsförhandling då, och så kan det fortsätta en tid fram över med ny omhäktningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in