Citat:
Ursprungligen postat av
makullerad
Jag vet inte. Är sjukt trött på människor med dålig attityd. Börjar allvarligt talat fundera över begåvningskapaciteten hos dem eftersom jag vet att människor som snittar lågt ofta istället lär sig manipulera genom att slunga ut anklagelser. Samtidigt så stämmer det inte helt eftersom människor med högre begåvning även kan ha störningar och därmed vara dysfunktionella.
Man ska undvika dåliga miljöer då de är rena rama smittkällorna. De sprider den negativitet de beskyller andra för. Sedan står man där med deras smittor och är infekterad.
Män som inte vill ha familj, utnyttjar kvinnor om det är vad kvinnorna vill ha. Sedan får du försköna hur mycket du vill. Jag talade givetvis inte om dig men träffar du eller försöker träffa kvinnor som vill ha något annat som mål, utnyttjar du faktiskt dem istället för att se dem som jämlikar med rätt att få vad de vill och inte enbart behaga män. Oavsett vad du nu önskar ha av dem. Det är just det som är utnyttjandet, att enbart ställa dina egna villkor. En jämlik relation, delar syn på vad som är seriöst.
vet mycket väl vad du talar om , då jag har haft i ung ålder haft ett 5,5år långt förhållande och förlovad med en kvinna som längtade så mycket efter barn , i 5,5 år funkade det , sedan insåg jag att vi måste gå skillda vägar för detta förstör för oss båda , vi va för olika , men hon viste mycket väl att jag inte ville ha barn i mitt liv men valde ändå att vara med mej , hon trodde väl att jag skulle förändras över tid i detta , men det har jag inte gjort än i dag så jag avslutade det förhållandet trots väldigt stark kärlek till henne , för allas skull . . . några år senare så träffade jag och mitt ex på henne i stan , och då hadde hon 2 st barn , så mitt val att göra slut med den kvinnan va helt rätt fast det kändes . . . . sedan dess har jag ALLTID varit riktigt övertydlig med att jag inte vill ha barn i mitt liv , som du ju vet

. . med mitt senaste ex va detta inget problem , då hon inte heller ville ha barn , så det finns sådana kvinnor där ute , så jag får söka där och vara övertydlig om detta . . du vet ju hur länge jag va med denna kvinna , så vist finns äkta kärlek fast inga barn är inblandade .
du kommer att hitta rätt man tids nog , du får bara inte tappa hoppet i detta och bli bitter , för du är smartare än så