2019-09-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang USA-resan

Jag tror att det kan vara så att HD/SD kan ha fått denna resa i present (julklapp?) av HD:s föräldrar. Dessa ville nog se en återförening av paret (biljetterna i SD/HD:s namn).

Kanske hade HD tänkt följa med från början men ångrade sig av någon anledning och bestämde sig för att inte följa med.

Sedan blev LW mördad och HD ångrade sig igen... därav den sena ESTA:n på väg till ARL.

Stycke 1: Ja, så har det sagts i tråden. Om det stämmer, och biljetterna var bokade och klara när gåvan överlämnades, är det troligt att föräldrarna låtit SD sköta bokningen, eller i alla fall styra upp, för att få det rätt med (det eventuella) eventet.

Jag hade väl mer uppskattat en sådan gåva från mina föräldrar, om jag fått bestämma själv vem jag ska åka med.

Stycke 2 och 3: Kan mycket väl vara så.
Citera
2019-09-04, 09:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Det där vet i katten om det stämmer. Jag vill minnas att när fallet kom upp här och det började skrivas om SD fanns det länkar till hans FB sida. Jag vill minnas att man kunde se foton på när han var på något jobb med hjälm och jobbkläder. Jag tror snarare den blev privat efter hans förhör el häktningen.
OM det inte är så att det var någon som var vän med honom och la upp dessa foton här för då kan det ju stämma.

Det är så jag minns det också.
Tycker mig minnas när SD FB sida blev privat.
Det bör gå att se i början av tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampom
Kan folket sluta spotta ut sig saker som:
Knutby, Sonen eventuell mördare, skäggbarn med mera med mera.

GÅ FÖRFAN PÅ DEN INTRESSANTA INFORMATIONEN VI HAR & DÄREFTER SPEKULERA !!??

Om ni inte har informationen LÄS!!!!!!!

BO= Lena Wesströms
SD= St*fan D*vidss*n
HD= H*nna D*vidss*n

*Med allra största sannolikhet var det SD bostad som varit avspärrad
(Dörren & Miljön runt omkring är nästintill identisk med expressens bild på mannens bostad)

Expressens bild
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140432-31.208.48.231.PNG

SD bostad:
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140844-31.208.48.231.PNG

*SD bor 200-500 meter från BO (stämmer överens med samtliga uttalande av media angående det avspärrade huset)

*En man ska däremot initialt ha suttit anhållen misstänkt för brott – men släppts, enligt uppgifter till Expressen. Den mannens bil ska också vara beslagtagen av polisen. Hans bostad var också under en period avspärrad.

= Får vi det till att det är SD bostad som varit avspärrad har hela karusellen handlat om honom i tidningarna.

*SD har häromdagen gjort sin Facebook privat. ???

*HD har häromdagen även hon gjort sin Facebook privat. ???

*Efter en del research hittar jag att S senast var aktiv Kl 22.34 på Facebook den 14 MAJ på måndagskvällen.
(DVS innan han gjort sin Facebook privat häromdagen)

=Inget tyder på att Karln somnat tidigt den kvällen.

(En jävligt intressant sak som bakar ihop allt detta till en eventuell kaka)
LÄS NOGA NU!

OM ni läst ett tidigare inlägg av mig:
SD, J, BO var (betona ordet VAR) extremt nära.
Har hänt saker sedan mitt inlägg angående dem..

Föratt kunna förstå det intressanta som hänt.
Läs då mitt inlägg som kommer här under först.

"Kan ju bara ge lite kort fakta angående st*fan d*vidss*on & Lena Wesström relation på Sociala medier.

Varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??

Ett annat argument som stärker detta är att:
De två jag nämnt ovanstående umgicks VÄLDIGT ofta tillsammans med en man vid namn *J* som även han kommenterade Lenas bilder var och varannan..
Även han är inte vän med Lena på Facebook idag.

Nu kanske detta är onödig fakta MEN vi måste komma ihåg att Lenas aktivitet på Facebook var ENORM, så finns små guldgruvor man kan hitta där.

Iallafall tycker fortfarande att det är väldigt skumt att alla de tre nämnda lägger upp fina äventyrliga bilder tillsammans samt kommenterar/gillar varandras bilder i flera års tid sen någon gång mellan mars till april 2017 tar Karlarna enbart bort Lena och all aktivitet mellan dessa dör helt ut gentemot Lena.
Nästan så de stängt ut henne."

Så??????

*BO's föredetta alternativt nuvarande vän "J" gick för 2 dygn sedan ÖPPET ut bland sociala medier och publicerar en bild på "J" & BO.
Bekräftar från sin sida att BO är död, rätt häpnadsväckande tidigt???
"J" som överhuvudtaget ej haft någon aktivitet alls gentemot BO senaste året??

*SD som fortfarande (tillskillnad från Lena) är fortsatt VÄLDIGT nära vän med ovanstående person (J).
Så har S fortfarande INTE reagerat på detta inlägg..
Skall tilläggas att S är oerhört aktivt på "J" sociala inlägg.

SLUTSATS:
J är helt oskyldig så gnäll inte om att hänga ut någon random.. J en stark bekräftelse på att något har hänt mellan
SD & LENA.

SD & BO har kommit i gräl nånstans mellan mars-april månad 2017
(Datumet som all aktivitet dog) därefter har SD sluta gillat samt tagit bort BO som vän på Facebook.
J som är klart närmre SD än BO & har indirekt blivit "tvingad" att ta sin killkompis parti före BO.
Resulterar i att J även tagit bort
BO som vän på Facebook.

(Att vara 3 nära vänner & om bråk uppstår i trion så slutar det i 99/100 fall att 2 håller ihop och 1 blir utfryst, BO i detta fall)

J skriver väldigt tidigt ut (innan alla andra) angående Lenas död. Vet han om att SD är kapabel till något sånt här och la ihop 1+1? Eller enbart ett väldigt tidigt offentligt inlägg innan det bekräftats?
Kan tilläggas att detta inlägg ändrats fram & tillbaka om att vara privat alternativt offentligt..

Nu till saken:
SD beetende efter Lenas försvinnade?

SD har gjort sin Facebook privat.
HD separerade frugan har gjort sin Facebook privat.
SD har inte lagt upp något angående Lena överhuvudtaget??

SD har inte ens reagerat på J offentliga inlägg som över 300 personer reagerat på!?
J övriga inlägg KRYLLAR av kommentarer samt likes av SD.

En intressant sak är att Lena följer J på Insta men inte SD.
Stärker ännu mer att de var SD & Lena som hade dispyten.

Om fallet fortsätter peka mot SD så hoppas jag verkligen de tar in J på förhör så småningom.. han saknar bevisligen sin gamle vän Lena & sitter förmodligen på en jävligt intressant info dvs vad som hände mellan
BO & SD mars-april 2017..
I detta inlägg finns att läsa om när SD gjorde sin FB privat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det har jag fundrat på också, det har varit en i tråden som tidigt uppgav att det var LW som skulle med till USA, men hon skulle ändrat sig i sista stund och följt med gänget som skulle till Norge istället.
Varför kan man undra?
Det har spekulerats om att USA resan skulle varit en gåva från HD föräldrar som de fått för längesen men alla uppgiftens är luddiga kring resan..

Japp, många är spekulationerna, inte minst med tanke på att uppgifterna gick isär om huruvida HD hade ansökt om semester eller var sjukskriven under givna period.
Tänker att pressen borde ha bättre uppgift så vi får väl utgå så länge ifrån att resan var planerad..sen med vem och vad och hur hoppas vi snart kunna läsa oss till
Citera
2019-09-04, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja du, så påtagligt obekymrade! Så många gemensamma resor med bilder på de lyckliga nyskilda paret. Kanske spände dom bågen väl mycket ...?

Så oskickligt kan man säga.
Citera
2019-09-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Mest oskicklig måste väl ändå GM vara, som inte kan handskas med sina egna känslor och ta egetansvar för att må bra trots sina blandade sårade känslor som lett till mord.
Ingen kan skylla på att de inte vet vad en psykolog är alla fall.
Bara en mördare lägger skulden på offret och tycker synd om sig själva både före mordet...och ännu mer när de åker fast!

Finns många självömkare..ska bli spännande att se om paret D kommer "ändra karaktär" framöver.
Citera
2019-09-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Skönt att jag inte inbillar mig då. Hittade inlägget och kolla då datumet skribenten skrev det inlägget så går det att få fram. Alltså var det inte direkt efter mordet.
Citera
2019-09-04, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
21/5 skrev personen inlägget och skriver häromdagen, så det rör kanske sig om några dagar före den 21/5 som den blev privat.
Citera
2019-09-04, 09:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Förbjuden frukt smakar alltid bäst, så var det för Steffe och Softis. Håddan hade inte den minsta aning om vad som pågick mellan hennes make och Softis. Det finns mycket bakom denna historien som du inte känner till och därför blir det också svårt att förstå, men, en sak skall jag berätta för dig och det är, att det var inte Softis som bjöd hem Håddan på fika inom sin bostadsrätt, för att därinom berätta för Håddan att hon hade ett förhållande med hennes make, det kan du helt lägga åt sidan från och med nu.

Hur det egentligen gick till när Håddan började misstänka att Softis hade ett förhållande med Steffe, det är faktiskt en helt annan historia, vilken i sin tur döljer sig bakom en helt annan dörr.

Mvh/ @JokerMannen

Jag tror att den fetade uppgiften kom
från StHolmes.
Han har betydligt större trovärdighet än
vad du har.
Citera
2019-09-04, 09:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tänker såhär.....
OM herr SD hade varit en dominat herre som styr och ställer, så hade han säkert kommit undan med sin otrohet med LW.
Han hade kunnat övertala/"tvinga" sin kuvade fru att både stanna kvar hos honom och även inte skilja sig från honom.
Han hade fått henne att förlåta honom.....

Men icke sa Nicke.
Hon satte gränser och drog. Flyttade till eget boende.
Skillsmässa skickades in.
Och det finns säkert fler saker som hon bestämt visade SD att, nädu min käre lille Geo-gubbe, detta köper inte jag.

Sen tror jag följande.....
LW visade tydligt för SD att det blir inte mer mellan oss. Visst, vi hade kul ett tag men det kommer aldrig bli du o jag på riktigt.
Då tror jag att SD istället ville få tillbaka sin familj med HD. Att HD skulle flytta tillbaka.
Då säger HD:
-Se till att LW försvinner, så kan vi försöka igen.
-Jag kommer aldrig att kunna lita på dej så länge LW finns med överallt.
-Lös det problemet, så kan vi försöka igen.

SD löser problemet, och HD och JG hjälper honom att "städa undan".
Efter att SD har löst problemet, så umgås herr o fru Davidsson frekvent igen på olika resor och evenemang och ser tämligen lyckliga och ny-kära ut.... Resten är historia.

Så JA, Jag tror att HD är en tuffing mentalt och att hon har fått SD till detta.

Men, jag har såklart haft fel förut.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om hon mördades pga en sådan anledning är det ju fruktansvärt! Det värsta är att din teori låter vettig.

SD kanske visserligen är en kontrollerande person, men kanske gillar starka tjejer.
Ju starkare och självständigare (och snyggare) desto större "status" för honom. Att han kan hantera två sådana under sex år parallellt blåser upp hans självkänsla.

Jag försöker nu möblera om lite och öppna lite dörrar.
Så Avd9 teori är inte så dum.
Citera
2019-09-04, 09:35
Medlem
Blessedfruits avatar
När man befinner sig i den här torktumlaren är det lite intressant vilka tankar som hakar fast i röran.

Jag tänker på det där som väl sd’s advokat förde fram vid första häktningen, något i stil med: han (SD) har en teori om vem gärningsmannen kan vara, men vill inte lägga fram det just nu. Något sånt.

Apropå ess i rockärmen. Kanske hade han redan då klart för sig att han kunde komma enklare undan om han kastade HD under bussen genom att skylla på henne? Han bara väntade på rätt tillfälle, som inföll förra veckan när han satt häktad och insåg att han behövde höja insatserna? Kanske det var därför hon skrek, eftersom hon insåg att det var det han just hade gjort och att hon därför blev hämtad?

Alternativt, om han (SD) faktiskt skyddar henne av lojalitet trots att det är hon som har gjort det kan det ha varit en brasklapp om att han vet vem som gjorde det men att han är förhindrad att berätta det.

Jag har tidigare velat se det där tidiga utspelet som ett bevis på att SD är en slipad taktiker som spelar ett spel med utredarna, men här i torktumlaren dyker andra möjliga tolkningar upp ibland.
Citera
2019-09-04, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Nej, inte så troligt, allt för långsökt.
Tror snarare att den högra polisutredningshanden inte riktigt visste vad den vänstra sysslade med då. Därför byttes båda händerna ut mot nya krafter inom utredningsledningen.

Nu verkar dessa krafter med tålmodigt arbete och inväntade analyssvar från NFC kommit betydligt längre. 27-28/8 exploderar crescendot och MGMx2 grips. Tvivlar starkt på att man skulle slagit till nu om man inte hade väldigt starka bevis och ordentligt torrt på fötterna.

Tror också att de i första läget inte kunde göra annat än att isf säga ja till att han fick åka iväg, han släpptes ju efter förhöret men sen att något snabbt ändrades och avgjorde det senare förfarandet. Ganska bra ändå då de "i lugn och ro" kunde beslagta hans bil och ev se till att saker och ting buggades?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in