2019-09-04, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Vilken cache var det frågan om och när?

Ingen aning. Det är uppgifter ifrån tråden. Egentligen tycker jag det är rätt ointressant. Enda anknytningen till mordet på LW är om det är en bidragande orsak till motivet. Men om vi någon gång får svar på detta så lär det nog inte vara så detaljerat utan mera svävande. SD:s eller HD:s personliga förehavanden vid sidan om lägger jag ingen energi på. Däremot kände jag här att det var viktigt för övriga tråddeltagare att påpeka att det du skrivit inte är någon norm.
Citera
2019-09-04, 08:26
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
I juni 2018 hade man kört fast. Turligt nog har nya vittnen trätt fram eller börjat minnas.
Tror du mer på nya vittnen än teknisk bevisning?
Citera
2019-09-04, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Steffe & Håddan är verkligen två riktigt märkliga figurer.

Vi har ju till exempel tiden klockan 22:34 under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 ... strax efter det gjorde Steffe sin Facebook privat, kontaktade Håddan att göra det samma, vilket i sin tur också Håddan då gjorde, givet vis fanns det en alldeles speciell orsak till detta.

Sedan har vi ju äktenskaps-skillnaden som skrevs på den 19 Februari år 2018 av både Steffe och Håddan, och sedan därefter började Steffe och Håddan att umgås med varandra som om dom var helt nykära, ett egendomligt beteende rent ut sagt.

103 dagar efter äktenskaps-skillnads-påskrivningen bringades Lena Wesström om sitt liv bakom ett bullerplank, också en mycket märklig sak.

Mordet gjorde dom beroende av varandra, men sådant vill folk inte begripa.

Mvh/ @JokerMannen

SD och HD umgicks typ nada i april -18.

Människor som inte vill att Fb-hyenor ska rota på deras Facebook har inte Offentlig visning och istället har de valt att sidan endast visas för Vänner eller några utvalda.

De misstänktas sidor har enligt dig haft iställning Offentligt och visas för alla och sen "privatiserats" till Vänner direkt efter mordet?
Citera
2019-09-04, 08:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Människor som inte vill att Fb-hyenor ska rota på deras Facebook har inte Offentlig visning och istället har de valt att sidan endast visas för Vänner eller några utvalda.

De misstänktas sidor har enligt dig haft iställning Offentligt och visas för alla och sen "privatiserats" till Vänner direkt efter mordet?

Samma natt som mordet gjorde de sina FB privat, om jag förstått JM rätt. Det är väldigt intressant tycker jag.
Citera
2019-09-04, 08:38
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Och hur kan JM veta det?
Har JM misstänkt att HD och SD kommer mörda hens adept och därmed två månader innan mordet satt span på paret 😂😂😂😂
Citera
2019-09-04, 08:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Och hur kan JM veta det?
Har JM misstänkt att HD och SD kommer mörda hens adept och därmed två månader innan mordet satt span på paret 😂😂😂😂

Det är väl sådan information som polisens IT tekniker kan ta fram om de har tillgång till de misstänktas mobiler och datorer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag förstår inte varför det är så självklart att HD hade största motivet att mörda LW. SD hade väl lika stort motiv? Bevisa för HD att LW inte betydde något, att reparera äktenskapet utan att behöva ha LW med i tankarna. Visst HD hade möjligtvis motiv för att LW haft ett förhållande med hennes man men inte större motiv än SD. Han hade mycket mer att förlora, HD hade lämnat honom och LW var nog inte så intresserad av honom längre. Han förlorade båda och syndabocken blev LW, hon hade förstört allt för honom och sedan nobbade honom dessutom. Obs spekulation! Men möjligt scenario, men var kommer HD in i bilden? Planerat eller inte? Vill ha FUP:en nu!

Förbjuden frukt smakar alltid bäst, så var det för Steffe och Softis. Håddan hade inte den minsta aning om vad som pågick mellan hennes make och Softis. Det finns mycket bakom denna historien som du inte känner till och därför blir det också svårt att förstå, men, en sak skall jag berätta för dig och det är, att det var inte Softis som bjöd hem Håddan på fika inom sin bostadsrätt, för att därinom berätta för Håddan att hon hade ett förhållande med hennes make, det kan du helt lägga åt sidan från och med nu.

Hur det egentligen gick till när Håddan började misstänka att Softis hade ett förhållande med Steffe, det är faktiskt en helt annan historia, vilken i sin tur döljer sig bakom en helt annan dörr.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl sådan information som polisens it tekniker kan ta fram om de har tillgång till mobiler och datorer?
Det kan de.
Citera
2019-09-04, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Förbjuden frukt smakar alltid bäst, så var det för Steffe och Softis. Håddan hade inte den minsta aning om vad som pågick mellan hennes make och Softis. Det finns mycket bakom denna historien som du inte känner till och därför blir det också svårt att förstå, men, en sak skall jag berätta för dig och det är, att det var inte Softis som bjöd hem Håddan på fika inom sin bostadsrätt, för att därinom berätta för Håddan att hon hade ett förhållande med hennes make, det kan du helt lägga åt sidan från och med nu.

Hur det egentligen gick till när Håddan började misstänka att Softis hade ett förhållande med Steffe, det är faktiskt en helt annan historia, vilken i sin tur döljer sig bakom en helt annan dörr.

Mvh/ @JokerMannen

Vänligen...
Kan du inte öppna den dörren och upplysa oss andra om hur det gick till ??
Kan du inte berätta den helt andra historien ??
Citera
2019-09-04, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tror du mer på nya vittnen än teknisk bevisning?

Teknisk bevisning långt efteråt nej det har jag svårt att tro på. Plocka med sig saker från de misstänktas hem i tron att de ska finnas ledtrådar kvar efter ett år. Kläder är tvättade kastade etc Anteckningar är förstörda datorer ersatta. Har inte tillräcklig fantasi att föreställa mig vad det skulle kunna vara för teknisk bevisning.

Någon som kommer i håg sig ha sett en gärningsman i offrets närhet nu efter ett år, näää!

Någon som "plötsligt" minns saker som sagts och gjorts som stärker misstankarna, jaa! Men det krävs nog konfrontation med dessa nya observationer och erkännanden och det tvivlat jag starkt på. Om det nu är de som sitter häktade så har de givetvis ingen tanke på att börja erkänna nu.

Åklagaren kanske tycker sig ha tillräckligt med indicier och vill gå till åtal helt enkelt för att nederlaget blir så mycket större av att tvingas släppa dom. Ett misslyckat försök att få dem fällda i domstol känns säkert inte lika katastrofalt.
Citera
2019-09-04, 08:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl sådan information som polisens IT tekniker kan ta fram om de har tillgång till de misstänktas mobiler och datorer?

Ja men de har nog inte delgett den informationen till JM
Citera
2019-09-04, 08:51
Medlem
Om mediciner brukades av LW? Det jag sett tidigare i tråden var tal om astmamedicin och det tror jag hon skrivit om i sina loggar. Sen har jag sett att hon valde laktosfri kost. Då kan man tänka att hon eventuellt kan ha behövt någon magmedicin vid behov. Något annat har jag inte sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in