Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det hände ju en del saker innan avfärden. LW mördades, SD förhördes så kanske förklarligt.
Ja det kanske var så, AB hade nog snappat upp om resan hade skett i all hast. Men som jag tidigare skrev, isf är det möjligen ännu en anledning till varför mordet skedde när det skedde (om det var av paret D) - det skulle ha varit gjort innan USA-resan (och Norge)?
Fast då är jag tillbaka i tankarna att paret måste ha räknat med att kroppen inte skulle hittas på en gång och de/den kunde ju inte ens räkna med att vara utan vittne i realtid.
Om polisen åkt ut på skriklarmet..
så vette tusan, det blev ett mord fast hon bara skulle förödmjukas en aning och sen skulle paret D åka till USA tillsammans och räcka lång näsa till både LW och resten av cachegänget.
Om det är någon av dem som mördat LW så vet garanterat den andre om det, som sagt, de har haft stöd av varann och pratat ihop sig så gott det går under detta år men hur i skogen kan man som etablerade vanligsvenssonfamilj kunna hålla masken och leva så till synes obekymrat och obehindrat - det övergår mitt förstånd. Ja hur man ens kunde göra gärningen förstås dessutom.