2019-09-03, 23:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbarligen, ville någon behålla just SD.

Så noggrannheten...?
Citera
2019-09-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Det var just uppgifterna i artikeln i AB jag vände mig emot, var resan verkligen planerad sedan länge eftersom ansökan gjordes "i bilen" - inte normalt att inte ha tänkt på det innan (om det nu inte var så att de plötsligt fick massa annat att tänka på som de inte hade tänkt sig att behöva tänka på) samt att AB inte verkade ha nämnt att de aldrig kom sig in i USA men nu läste jag artikeln, en bra sammanfattad artikel faktiskt som fick med det mesta - och där kom det också fram att USA- planerna grusades vid infarten.
Att de sedan smög in lite ny information ger virke till lågan.

Det hände ju en del saker innan avfärden. LW mördades, SD förhördes så kanske förklarligt.
Citera
2019-09-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Vilka raderade fuskloggar är det egentligen som avses?

LW har totalt 66 cacher (inklusive arkiverade och event), av dessa så har både SD och HD 58 loggar vardera. De skulle möjligen kunna avse olika cacher i något fall, men i stort så har SD och HD samma loggar. Det finns heller ingen logg som är kritisk för HDs statistik bland de cacher som LW ägde.

Möjligen har de inblandade själva kommit överens och ev raderade loggar återställts eller så har diskussion bara avsett att LW tyckt att någon logg borde raderas.

Så det här med ”sviter”, x antal dagar eller x månader i rad, kan inte rubbas för HD om LW som CO skulle radera en logg för henne i efterhand?
Citera
2019-09-03, 23:31
Medlem
Citat:
Det hände ju en del saker innan avfärden. LW mördades, SD förhördes så kanske förklarligt.

Låter rimligt. Skönt att hitta en förklaringsmodell som fungerar i sammanhanget, tror att den mycket väl kan stämma!
Citera
2019-09-03, 23:34
Medlem
Citat:
Uppenbarligen, ville någon behålla just SD.

Hej ! Ursäkta frågan här men, skulle du kunna tänka dig att berätta lite mer om detta gällande SD och USA-resan? faktiskt väldigt intressant här, det är förståeligt ifrån min sida om du inte vill berätta, men jag är trotts allt väldigt nyfiken här om SD:s USA-resa.
Citera
2019-09-03, 23:41
Medlem
Citat:

Nu får du verkligen ursäkta här att jag sticker min näsa i blöt, men nu gjorde du mig riktigt nyfiken här alltså gällande SD och LW. Frågan: vet du något om vad som hände eller kunde ha hänt innan avfärden?
Citera
2019-09-03, 23:42
Medlem
Citat:

Ja det kanske var så, AB hade nog snappat upp om resan hade skett i all hast. Men som jag tidigare skrev, isf är det möjligen ännu en anledning till varför mordet skedde när det skedde (om det var av paret D) - det skulle ha varit gjort innan USA-resan (och Norge)?
Fast då är jag tillbaka i tankarna att paret måste ha räknat med att kroppen inte skulle hittas på en gång och de/den kunde ju inte ens räkna med att vara utan vittne i realtid.
Om polisen åkt ut på skriklarmet..
så vette tusan, det blev ett mord fast hon bara skulle förödmjukas en aning och sen skulle paret D åka till USA tillsammans och räcka lång näsa till både LW och resten av cachegänget.

Om det är någon av dem som mördat LW så vet garanterat den andre om det, som sagt, de har haft stöd av varann och pratat ihop sig så gott det går under detta år men hur i skogen kan man som etablerade vanligsvenssonfamilj kunna hålla masken och leva så till synes obekymrat och obehindrat - det övergår mitt förstånd. Ja hur man ens kunde göra gärningen förstås dessutom.
Citera
2019-09-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Och det har inte sagts hur många gånger som helst i tråden?

Hur går det med din undersökning?
Fler postare har bett dig yttra dig eftersom du säger att " vi" ingår i en forskningsstudie.

Jasså, det har alltså stått specifikt i tråden att det kan ha varit särskilt viktigt med sviter inför GC-eventet i USA?
Citera
2019-09-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Nu har jag en del att läsa ikapp så jag reserverar mig för att det redan är diskuterat men ja, LW gör ju inget fel i att inte vilja delta i fuskloggande (hon har ingen skyldighet även om hon bidragit till SDs otrohet) men naturligtvis struntar ju HD i moral och heder om hon nu har en annan sådan och hon känner nog ingen direkt respekt för LW.
Det där med oskicklig är inget man kan försvara eller beskylla någon för i den mening att vederbörande ska ta ansvar för om någon tycker det? Man kan bara ta ansvar för eget agerande i de fall något är självklart/vedertaget men när det handlar om andras emottagande så är det lika gott deras ansvar att förstå att någon isf är "oskicklig"

Mest oskicklig måste väl ändå GM vara, som inte kan handskas med sina egna känslor och ta egetansvar för att må bra trots sina blandade sårade känslor som lett till mord.
Ingen kan skylla på att de inte vet vad en psykolog är alla fall.
Bara en mördare lägger skulden på offret och tycker synd om sig själva både före mordet...och ännu mer när de åker fast!
Citera
2019-09-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Vilka raderade fuskloggar är det egentligen som avses?

LW har totalt 66 cacher (inklusive arkiverade och event), av dessa så har både SD och HD 58 loggar vardera. De skulle möjligen kunna avse olika cacher i något fall, men i stort så har SD och HD samma loggar. Det finns heller ingen logg som är kritisk för HDs statistik bland de cacher som LW ägde.

Möjligen har de inblandade själva kommit överens och ev raderade loggar återställts eller så har diskussion bara avsett att LW tyckt att någon logg borde raderas.

Jag begriper de Nada om detta. Jag vet att JG kontaktat Lag Amie om att denne skulle godkänna en cache/logg åt HD då det var viktigt för HD. Just då LW saknades, tror inte det hände. Huruvida LW anmält eller inte har jag ingen aning om. Blev det mer förvirrat? GLÖM detta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Så det här med ”sviter”, x antal dagar eller x månader i rad, kan inte rubbas för HD om LW som CO skulle radera en logg för henne i efterhand?

Vad jag kan se så var HD mest rädd om sina månader med FTF i sträck. Vad jag kan se hade hon (HD plus SD då) alltid mer än en FTF varje månad så det hade inte spelat någon roll om LW raderat en av dessa. Undantaget var då september 2016 som redan diskuterats, men det var inte en cache som LW ägde.

Möjligen skulle en radering kunna skada någon av de 111 challenge cacher som HD har (beroende på hur dessa villkor såg ut). Men dessa brukar ju inte omkontrolleras i efterhand.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har du någon källa på det?
I tråden nämns bara avspärrningar vid SD och LWs bostäder.
De kan naturligtvis gjort en husrannsakan utan avspärrning men...

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man vågar inte tänka på det, att de inte skett direkt...
Med tanke på att SD blev gripen och anhållen ganska direkt, tycker man att HD och UW och barnen ska förhöras parallellt. Dörrknackning.

Annars blir det som du säger efter hemkomsten. Då har de hunnit snacka ihop sig rejält.

Jag får inte ihop det med SDs sms till LW.

Vem sms:ar till någon om man har tankar på att mörda någon?
Och så ska HD in där också?
Vilken soppa...

Är han så helt kallblodig att han tänker ut att han ska radera detta sedan? Ta hennes mobil?

Nä, det känns väldigt oplanerat med plank och skrik och sms. Och så HD.

Kan det inte vara precis det han tänkt? Han skickar ett sms, knackar på L*nas dörr och börjar diskutera meddelandet. Han vet att hon då kommer att ta fram sin mobil för att visa för SD vad han egentligen skrivit, hur galet det är. Han nappar då åt sig mobilen, springer ut genom dörren med L*na hack i häl för att ta den tillbaka. Vid planket väntar HD och där gör SD och hon gemensam sak mot L*na. Nu eller aldrig ska hon röjas ur vägen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in