2019-09-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Mycket intressant!

Kan det ha haft med ”fuskloggarna” att göra?

I sådana fall kanske något sådant här:
LW tillfrågades av SD om det här med ”fuskloggandet” för HD men vägrade. SD rapporterade vidare och spydde kanske galla. HD var mån om att behålla loggar p g a något som verkade creddigt. De skulle alldeles snart resa till USA och det har skrivits om att de skulle på ett stort GC-event. Kanske var det himlans viktigt för HD att maximera sitt GC-CV av någon anledning för det eventet?

Kan det verkligen vara sant att SD HD
har fuskloggat? Ursäkta frågan, men är lite nyfiken här.
Citera
2019-09-03, 23:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Mycket intressant!

LW tillfrågades av SD om det här med ”fuskloggandet” för HD men vägrade. SD rapporterade vidare och spydde kanske galla. HD var mån om att behålla loggar p g a något som verkade creddigt. De skulle alldeles snart resa till USA och det har skrivits om att de skulle på ett stort GC-event. Kanske var det himlans viktigt för HD att maximera sitt GC-CV av någon anledning för det eventet?

Man kanske rankas i klasser på eventet och får vissa privilegier. Och tre försök på hinderväggen eller hiss. Kanske. Och gratis turkisk konfekt. Värt att mörda för.
Citera
2019-09-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Varför helt plötsligt tro på JMs info om örhängena och i annat säger man att JM är inte trovärdig?

Dessutom har bl a jag haft den teorin innan men det kommenterades överhuvudtaget inte.
Det är lätt att hopoa in här och vara tvåa på bollen.

Pinsamt Snoris!
Har du skrivit samma teori som mig? Du får gärna ta fram det för det enda jag läst är att någon trodde att han gett dessa till LW. That’s it men resten har jag inte läst men kan ju ha missat det så klart.
Citera
2019-09-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
kan du berätta mera om detta med SD USA-resan? är så insatt i detta själv, därför frågan.
Låter spännande och intressant.

Inte mycket att berätta, SD blev nekad.
Citera
2019-09-03, 23:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vid åtalet mot Kapten Klänning fanns förundersökningen bara tillgänglig som papperskopia (massor med papper) för ca 4 500 kr.
Dvs rättsväsendet ville inte att allmänheten skulle få kännedom om alla brott han hade begått.
Även vid så grova brott gjorde de vad de kunde för att skydda en polis.

Förhoppningsvis vill de inte bli anklagade att mörka, med tanke på polisens omdebatterade, ja dåliga, start av utredningen. Annars gror ju misstanken att det kanske faktiskt pågick oegentligheter inom Örebropolisen, dvs att Springare och Rydén faktiskt blev överkörda. Skulle inye vara bra för Örebropolisen med alla skriverier om turbulens och samarbetssvårigheter.
Finns väl annars nån här inne med kontakter inom pressen som kan dela med sig ;-)
Citera
2019-09-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
11 år 2018, men HD hade väl varit frisk några år?

Jag har faktiskt ingen aning över huvud taget, jag är inte så insatt i detta fallet, därför frågan till dig. Men som sagt vad, jag tror du vet väldigt mycket om HD och just om detta, men det är helt förståeligt från min sida om du inte vill avslöja för mycket i detta fallet, kanske lika bra så.
Citera
2019-09-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har faktiskt ingen aning över huvud taget, jag är inte så insatt i detta fallet, därför frågan till dig. Men som sagt vad, jag tror du vet väldigt mycket om HD och just om detta, men det är helt förståeligt från min sida om du inte vill avslöja för mycket i detta fallet, kanske lika bra så.

Jag vet inget mer än andra här.
Citera
2019-09-03, 23:11
Medlem
Lonnrots avatar
[quote=JokerMannen|68593248]
Citat:

Bra där 👍

Får man bedriva politik i tråden? 😄

Det brukar inte ringa nån från ursprungslandet till UD då och upplysa om att personen är misstänkt för brott, och be att få personen tillbaka?
Citera
2019-09-03, 23:15
Medlem
Citat:
Inte mycket att berätta, SD blev nekad.

Det var just uppgifterna i artikeln i AB jag vände mig emot, var resan verkligen planerad sedan länge eftersom ansökan gjordes "i bilen" - inte normalt att inte ha tänkt på det innan (om det nu inte var så att de plötsligt fick massa annat att tänka på som de inte hade tänkt sig att behöva tänka på) samt att AB inte verkade ha nämnt att de aldrig kom sig in i USA men nu läste jag artikeln, en bra sammanfattad artikel faktiskt som fick med det mesta - och där kom det också fram att USA- planerna grusades vid infarten.
Att de sedan smög in lite ny information ger virke till lågan.
Citera
2019-09-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Får man bedriva politik i tråden? 😄

Det brukar inte ringa nån från ursprungslandet till UD då och upplysa om att personen är misstänkt för brott, och be att få personen tillbaka?

Uppenbarligen, ville någon behålla just SD.
Citera
2019-09-03, 23:21
Medlem
Citat:
Mycket intressant!

Vilka raderade fuskloggar är det egentligen som avses?

LW har totalt 66 cacher (inklusive arkiverade och event), av dessa så har både SD och HD 58 loggar vardera. De skulle möjligen kunna avse olika cacher i något fall, men i stort så har SD och HD samma loggar. Det finns heller ingen logg som är kritisk för HDs statistik bland de cacher som LW ägde.

Möjligen har de inblandade själva kommit överens och ev raderade loggar återställts eller så har diskussion bara avsett att LW tyckt att någon logg borde raderas.
Citera
2019-09-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Märkligt att SD fick åka iväg utomlands dagen efter att LW hittats mördad. Brukar man inte från polisens sida uppmana misstänkta att inte resa utomlands?
Gjorde SD resan mot polisens uppmaning och därför ansåg polisen att man kunde stoppa honom? Var han så fräck??
Det är ju trots allt ett rätt stort ingrepp i någons betalda semesterplaner att stoppa inresan i USA trots att han ju faktiskt inte bevisligen har gjort eller dömts för något då.

När Lena Wesström mördas har kvinnan flyttat ut ur den gemensamma bostaden, men bor kvar i samma område.
Dagen efter att Lena Wesström har försvunnit åker mannen och hans hustru på en sedan länge planerad resa till USA.
De flyger till Los Angeles via London. Planen är sedan att resa vidare till Salt Lake City.

Den svenska polisen, som fortfarande misstänker mannen och uppenbarligen är rädd att han ska fly, har dock sett till att de får inreseförbud och paret tvingas återvända hem.

Under tiden de är borta beslagtar polisen mannens bil, som paret åkt till Arlanda med och parkerat på långtidsparkeringen.

Polisen har tydligen slagit på med fullt pådrag kl 6 på morgonen 27/8

Polisens insatsstyrka stormade hans hus på förmiddagen och förde iväg honom, något som väckte stor uppståndelse i bostadsområdet.
– Det var sex polisbilar på plats. Poliserna hade hjälmar på sig och de skrek: ”Det är polisen, stanna kvar inomhus”, säger en boende som bevittnade gripandet.

Dagen därpå greps även kvinnan. Enligt en uppgift ska hon ha varit mycket upprörd och skrikit när hon hämtades till förhör.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMJaq/par-misstanks-ha-mordat-sin-van-och-granne-lena-wesstrom-45

Enligt uppgift så fick SD ok att åka på resan utav polisen.

Personligen tror jag inte USA-resan har någon signifikans alls mer än att den kan ha spelat in på när allt detta utspelades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in