2019-09-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den yngsta är väl ca 12 år?

Ingen aning faktiskt, men du kan ha rätt där tror jag.
Citera
2019-09-03, 21:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Någon nämnde att det blev aktivitet mellan SD, HD och JG efter SD:s sista meddelande till LW. Kanske det visar på någon form av planering..

Usch, jag halkar obönhörligt efter i tråden...
Jag tyckte att jag läste ett inlägg där JM skrev ett inlägg där jag uppfattade att någon slags aktivitet hände vissa tidpunkter (något åt det hållet) på kvällen. Är det spekulationer som kommit efter det, eller JM som skrivet det? Åtminstone var det så jag uppfattade eller gissade hans inlägg, och med de personerna involverade.

Skulle JG varit med och försökt kidnappa L*ena också?

Jag har svårt att få in HD i ekvationen, och en till, det blir två för mycket.
En person utanför L*enas framsida har MV sagt. Med hundra procents säkerhet.

Torktumlaren virvlar runt...

Stackars anhöriga om det skulle visa sig vara på det viset att flera är involverade.

Gud vet vad SD kan ha sagt till barnen innan polisen kom. För att inte tala om efter.
Med tanke på vad som de sedan visste hade hänt deras mamma...
Citera
2019-09-03, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jasså,det visste jag inte. Då det inte finns anledning för MV att sprida desinformation om detta så är det väl så att HD lidit av psykisk ohälsa i många år.

Jag tror inte att det funnits psykiskt ohälsa hos H/ i många år, låter lite konstigt faktiskt, men jag vet inte riktigt.
Citera
2019-09-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, jag halkar obönhörligt efter i tråden...
Jag tyckte att jag läste ett inlägg där JM skrev ett inlägg där jag uppfattade att någon slags aktivitet hände vissa tidpunkter (något åt det hållet) på kvällen. Är det spekulationer som kommit efter det, eller JM som skrivet det? Åtminstone var det så jag uppfattade eller gissade hans inlägg, och med de personerna involverade.

Skulle JG varit med och försökt kidnappa L*ena också?

Jag har svårt att få in HD i ekvationen, och en till, det blir två för mycket.
En person utanför L*enas framsida har MV sagt. Med hundra procents säkerhet.

Torktumlaren virvlar runt...

Stackars anhöriga om det skulle visa sig vara på det viset att flera är involverade.

Gud vet vad SD kan ha sagt till barnen innan polisen kom. För att inte tala om efter.
Med tanke på vad som de sedan visste hade hänt deras mamma...

Jag tror faktiskt inte att JG va me å kidnappade LW .... vad tror du?
Citera
2019-09-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Intressant med en ny artikel, med en rätt bra sammanfattning av det som har skrivits tidigare. Och som du skriver är det en ny uppgift här, att LW hade setts av en anhörig i hemmet vid 23-tiden. En annan "nyhet" är alltså att det som Aftonbladet tidigare beskrev som "Flykt utomlands" nu beskrivs som "en sedan länge planerad resa".

Den tidigare uppgiften om "de blodiga kläderna" som hittades i SD:s bostad och skickades till NFC verkar ha utgått:

Länk till den nya artikeln igen:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vMJaq/par-misstanks-ha-mordat-sin-van-och-granne-lena-wesstrom-45

Jag har inte läst artikeln (än) men utgår ifrån det ni återger här. Återigen hävdas alltså att resan var planerad sedan länge - hur kommer det sig då att inte HD hade sina papper i ordning samt att det råder väl delade meningar om hon hade begärt semester i god tid eller om hon var sjukskriven då?
Om det är så att resan verkligen var planerad så är det ju ett ytterligare incitament för att det förelåg en viss planering för mordet - förutsatt att det är (någon av) paret Davidsson som gjort det.
Citera
2019-09-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ingen aning faktiskt, men du kan ha rätt där tror jag.

11 år 2018, men HD hade väl varit frisk några år?
Citera
2019-09-03, 22:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag har inte läst artikeln (än) men utgår ifrån det ni återger här. Återigen hävdas alltså att resan var planerad sedan länge - hur kommer det sig då att inte HD hade sina papper i ordning samt att det råder väl delade meningar om hon hade begärt semester i god tid eller om hon var sjukskriven då?
Om det är så att resan verkligen var planerad så är det ju ett ytterligare incitament för att det förelåg en viss planering för mordet - förutsatt att det är (någon av) paret Davidsson som gjort det.

Någon nämnde att man kunde ordna papprena/tillståndet samma dag man reser. Om det är ESTA ni menar. Det var inget ovanligt att vissa resenärer gjorde så. HD kanske är en person som skjuter upp alla sina sysslor till sista minuten?
Citera
2019-09-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
De där GEO-örhängena kan jag ändå inte släppa.
Säg att HD fick reda på att SD gett dessa till LW och det kan ju inte ha känts så kul.
När de ska till US kräver HD att SD ska ta tillbaka dem. LW ska inte ha något som hennes man köpt åt en annan kvinna. SD kontaktar LW men hon vägrar att lämna tillbaka dem. HD hotar med att hon följer inte med till US innan han fått tillbaka dem. Hon kräver att han går dit och tar tillbaka dem samtidigt som hon befinner sig en bit bort. SD säger att hon då själv får prata med HD om det. Bråk uppstår och resten är historia. Hade hon dessa på sig kanske HD ryckte av ett från örat så det blev blod.
Kanske fann de ett vid krattningen med HD DNA som nu kommit tillbaka från NFC samt med blod från Lena.
Kanske långsökt men men...
Har hon blivit ratad och byggt upp ett hat mot LW kanske droppen fick bägaren att rinna över.

inte alls orimligt. Tror till och med att jag skulle kunna ställa ett sånt krav på min otrogne man. Mest för att göra det obekvämt för min svekfulla man men också att det inte är ok alls att ge bort så fina örhängen till nån annan! Och absolut inte den där självgoda, egotrippade etc XX
Citera
2019-09-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Någon nämnde att man kunde ordna papprena/tillståndet samma dag man reser. Om det är ESTA ni menar. Det var inget ovanligt att vissa resenärer gjorde så. HD kanske är en person som skjuter upp alla sina sysslor till sista minuten?

jo, kanske inte så mycket att fästa sig vid, de kanske hade andra saker att ro i hamn innan de reste så det där ESTA var lite sekundärt..
de kom ju inte in i USA ändå vilket AB kanske borde ha varit tydliga med (kanske de var?)
Citera
2019-09-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

SD har själv uppgett att HD fyllde i ansökan i bilen på väg till Arlanda.
Citera
2019-09-03, 22:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Är du säker på det?

Jag har bara hört att de ringde polisen. Det är inte samma sak som att göra en polisanmälan.
Vad var då syftet med att ringa polisen?
Citera
2019-09-03, 22:28
Bannlyst
......Att hon och han tidigare har haft en kärleksrelation har bekräftats av mannens försvarsadvokat, Ingvar Backman, som dock inte ville gå in på några detaljer, eftersom det, enligt honom, berör den motivbild som åklagaren vill måla upp.......

Åklagaren går tydligen på SD's vänster-prassel som motiv.

Då ser jag i alla fall 3 scenarion...
1. LW ville fortsätta pippa med SD, men det ville inte SD längre, så han slår ihjäl henne. Nja.
2. SD ville fortsätta pippa med LW, men det ville inte LW, så han slår ihjäl henne. Nja.
3. SD ville fortsätta pippa med LW, men det ville inte LW. Då ville SD istället börja pippa med HD igen, men det får han inte heller. Fan tänker SD nu får jag inte pippa med varken LW eller HD. Då säger HD att om du ser till att LW försvinner så kan du få börja pippa mig igen. Eftersom SD är pippa-sugen så går han på HD's erbjudande och helt enkelt ser till att LW försvinner. Sen finner SD o HD lyckan igen och SD får äntligen pippa i skog och mark. Nu pippar inte SD så mycket för han sitter i kurran.
Men får han ett tjugotal år på kåken, så tror jag att han i alla fall blir pippad. Japp, den kör jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in