2019-09-03, 18:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Helt fantastiskt välformulerat inlägg! Så träffsäkra (även om vi inte vet säkert) beskrivningar av personerna ifråga. Klockrent! Så roligt att läsa dina inlägg 👍👍 Är du inte en Författare så borde du byta yrkeskarriär Miranda (jag klurar på om du är en kvinna eller man, svårt att gissa) 😃
Miranda är säkert en transa ska du se
F.öv instämmer jag i berömmet. Emotser gärna Mirandas analys av LWs personlighet vilken jag tycker saknas i hennes utmärkta beskrivning av dom inblandade ?
Citera
2019-09-03, 18:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men du vet ju inte om det är hon som slagit ihjäl Len*a och SD som hållit fast.
Nä, båda ska väl dömas om de är inblandade. Hur skulle det annars se ut?

Det är väl bara en som kan ha mördat. En eventuell medhjälpare döms väl till medhjälp. Så båda döms väl men för olika brott.

Det brukar ju kollas vem som exekverade just det dödande skottet, slaget eller knivsticket.
Är väl aktuellt just nu vid massakern på Eric Torell. Den polis som "bara" sköt honom i sidan är ju helt oskyldig till hans död enligt hans advokat.
Citera
2019-09-03, 18:33
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tror du?
Jag som precis har börjat vela åt andra hållet.
Att SD har tagit fram sitt Ess ur skjortärmen.

Han kan ha gömt något hos HD utan att hon vet om det. Och felaktigt pekat ut henne.

Kanske har han medvetet vänt HD mot LW för att både klara sig själv ut lögnerna och kanske han har på det viset fått henne mycket aggressiv mot henne. T ex kan han precis om några i tråden spekulerat om fått HD att tro att lW aldrig låtit honom vara ifred, att hon är den ende som vill något och det är därför hon har anmält honom.

Hans fina förklaring har vi sett i @charcoals inlägg. Där insinuerar SD att anmälningarna blev nerlagda direkt och att LW erkänt att hon ljugit.

På det viset kan det finnas konversationer mellan SD och HD där man kan se hennes enorma ilska mot LW, kanske hat och kanske t om väldigt hätska uttalanden om henne och vad hon önskar henne.

Så illmarig jag tycker mig se SD, så skulle det inte förvåna mig ett dugg om han var beredd att inte bara använda detta när han själv var i kris, utan att han illvilligt har planterat sådant "utifall att ".

Jag tror vad som helst om honom.
Det som fått mig att börja tänka i sådan banor är dels den narcississtiska bild han ger av sig själv, anmälningarna där jag tror mest på LW (underförstått för mig är att SD ljuger till polisen) och det vi sett i tråden med hot och kartläggning av användare. Detta lägger jag på SD som stor manipulatör av personer som har blivit använda som förlängda armar åt en bläckfisk.
Detta är en teori.

Sedan kan jag svänga åt ett annat håll.
Och då kan jag tycka att HDs leenden aldrig når ögonen.
Varför?
Är hon en kvinna som lever i ett förhållande med en man som är stark kontrollerande? Också ett offer?
Är de tomma ögonen en person som ler krystat för att hon måste, hon mår inte bra. Hon känner sig tom på känslor?

Sätter hon igång skilsmässan för att hon vill ut från förhållandet men misslyckas? Och nu kan hon se vad som händer med den som försöker dra sig ur?

Eller är hon en del av det här på ett mer medvetet plan?
Är de tomma ögonen i själva verket iskalla ögon?

Är det därför paret har kunnat fortsätta att leva som par och se ut som inget har hänt.

Jag pendlar som en vindflöjel. Inget blir begripligt.

Är det män i allmänhet du beskriver så går det lättare att förstå ditt evinnerliga knypplande att få bort kvinnan i ekvationen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-03 kl. 18:35.
Citera
2019-09-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Fast jag är ändå benägen att tro att hon faktiskt kommer bryta ihop och berätta. Tror hon vill ha slut på denna mardröm.

En skribent som känner henne via arbetet nämner mkt manipulerande och beräknande för att nämna några uttryck.

Så psykbryt känns inte så närvarande för mig.
Citera
2019-09-03, 18:34
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De flesta verkar vara överens nu om att SD och HD skall vara väldigt misstänkta, oavsett om det finns någon som helst bevisning mot dem eller inte. Offra SD då tycker jag, om det nu är vad som krävs för att få lugnt i staden igen, och för att återupprätta förtroendet för lokaltidningen och rättsväsendet i Örebro. Men släpp gärna ut HD på lördag, för annars spårar ju det här ur helt.
Du måste vara den tjockskalligaste av alla på flashback.
Tror du de sitter häktade utan någon som helst bevisning?
Citera
2019-09-03, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men hur mentalt starkt är det isf?
Jag ställer mig till den skara som tror att HD är labil, och alltså ej ”mentalt stark”...

Det har förkommit uppgifter i tråden om att HD varit frånvarande från jobbet, en tid efter mordet... Om detta stämmer eller ej, det vet jag inte... Det kanske har blivit en ”trådsanning”!??? Men om det stämmer... Hur mentalt stark är man då? Det ser också extremt misstänksamt ut, nu i efterhand!

Jag tror också hennes beteende vid själva gripandet, var ett utryck för ren desperation! Hon visste att det var kört helt enkelt, och att SD hade snackat! Hon vet nog mycket väl vad hon har gjort... Sen får vi se hur långt tid det tar innan hon bryter ihop... Jag tror att SD har ett bra mycket starkare psyke, än vad HD har! Men vi får se...

Sen att båda sitter och nekar till brott, säger egentligen ingenting...
Citera
2019-09-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja när man skriker och bryter ihop så där ses man som svag och mentalt ostabil men full av känslor som de flesta normala människor. Jämför det med hårdingen SD som verkar kall som stål m.m.

Vem av dem verkar mest som en kallhamrad mördare? Och som drivande part av de två?

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ilska är ett normalt manligt kraftuttryck jmfrt med hysteri som ofta används nedlåtande om kvinnor. Mansplaining.

Ja ekot av hennes skrik kan nog studsa åt skilda håll och i aparta banor, för att leka poet. Man kan se det olika menar jag.
Säger inte emot, finns poänger i det ni påtalar.

Tror dock att gripskrikfrågan nog aldrig kommer att bli helt klargjord. Även fup går nog bet där.
Citera
2019-09-03, 18:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är väl bara en som kan ha mördat. En eventuell medhjälpare döms väl till medhjälp. Så båda döms väl men för olika brott.

Det brukar ju kollas vem som exekverade just det dödande skottet, slaget eller knivsticket.
Är väl aktuellt just nu vid massakern på Eric Torell. Den polis som "bara" sköt honom i sidan är ju helt oskyldig till hans död enligt hans advokat.
Kanske det bli som i Knutby.
HD åker in på hispan och SD till Kumla.
Citera
2019-09-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att hon fick en chock.
Både hon och SD trodde nog att de
klarat sig undan, att det inte fanns
några bevis mot dem, eftersom de
fortfarande var på fri fot efter 15,5
månader.
Det har hela tiden sagts att polisen letat
efter en ensam GM.
Polis och ÅK har aldrig tidigare gått ut
med att de misstänker HD.
Jag tror att hon var helt oförberedd på
att hon skulle kunna bli anhållen.

Möjligt, men detta hände dagen efter SD plockats in så det kan både förstärkt chocken men även ilska mot SDs svek.
Citera
2019-09-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det tror jag med.
Jag tror hon är en mental hårding.
Jag kan för lite om detta. Hur tänker du där? Lite för att hon är den som styr relationen? Är det så att SD helt enkelt varit en toffel och allt som HD sagt är hans lag? Finns många såna män, och likaså kvinnor. Men mord och/eller skyddande av brottsling är allvarligt. Visst hon om innan - eller efter? Eller var hon med hela vägen?
Citera
2019-09-03, 18:46
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Förnekelse. Vill inte behöva se sitt ”verkliga” själv...?

Ja, jag gissar att SD vant skyddar egot från verklighetens inte sällan obekväma sanningar. Maniskt och kroniskt självbedrägeri brukar dock leda till förödande konsekvenser.
Citera
2019-09-03, 18:48
Medlem
Honan6s avatar
SD påminner om Martin Timell och jag vill fråga tråden om några av er sett hur den "riktiga" Timell beter sig när han blir svart i ögonen och mycket obehaglig mot sin omgivning? Det finns filmade sekvenser när han inte vet att kameran rullar. Det är ganska intressant att se hur blixtsnabbt förvandlingen från snäll till ond kan ske. Om SD har de här dragen så måste det finnas fler än Lena som har kunnat vittnat om hans obehagliga sidor. Kryp fram och berätta nu!

--------------------------------

Länk till inlägg med Sammanfattning för nytillkomna:
www.flashback.org/sp68585916
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in