2019-03-27, 14:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Vem är mannen på motorvägen?
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.
Citera
2019-03-27, 15:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, fast det verkar ju inte vara helt klart vad det där handlade om:
Uppgifterna om vad som ska ha hänt ”skiljer sig delvis åt och ingen sida kan anses på ett avgörande sätt mer trovärdig”, skriver åklagaren och lägger till att den misstänkte: ”haft en rätt att avvisa målsägande från sitt fordon och i slutändan använda ett visst tvång”.
Om du läser artiklen så var Lena tveksam om hon skulle driva ärendet vidare, men visst, det lades ned.
Citera
2019-03-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.
Var har du fått den informationen ifrån?
Citera
2019-03-27, 15:01
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Var har du fått den informationen ifrån?
Kan jag tyvärr inte säga, du får tro på det om du vill.
Citera
2019-03-27, 15:02
Medlem
Citat:

Ok, tack f svar. Hade helt missat denna uppgift. Menar inte att jag misstror men vet/minns du källan?

Edit: såg ditt svar på frågan.
Citera
2019-03-27, 15:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Så kan det vara eller också var det någon som ville korsa motorvägen och gå över till andra sidan.
Citera
2019-03-27, 15:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så kan det vara eller också var det någon som ville korsa motorvägen och gå över till andra sidan.
Personen gick mot norr i södergående körfält, inte över motorvägen.
Citera
2019-03-27, 15:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Jaha ok. Väldigt intressant ny info. Tack.

Edit: om föraren såg att det var en man kunde hen väl beskriva ansikte, längd, kroppsform, kläder och annat på fotgängaren?
Senast redigerad av Rosamund 2019-03-27 kl. 15:16.
Citera
2019-03-27, 15:18
Medlem
Citat:
Kan jag tyvärr inte säga, du får tro på det om du vill.

Är du själv helt säker på att uppgiften stämmer?
Citera
2019-03-27, 15:19
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha ok. Väldigt intressant ny info. Tack.

Edit: om föraren såg att det var en man kunde hen väl beskriva ansikte, längd, kroppsform, kläder och annat på fotgängaren?
Kan tänka mig att det är svårt att se och komma ihåg när man svischar förbi på kvällen och det är mörkt.
Citera
2019-03-27, 15:20
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är du själv helt säker på att uppgiften stämmer?
Ja.
Citera
2019-03-27, 15:20
Medlem
Citat:
Om jag inte tänker helt galet så gick han alltså in mot stan (södergående körfält). Alltså inte på den sidan om motorvägen där LW låg? Eller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in