Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Du är också hjärtligt välkommen :-) Du brukar skriva bra inlägg i andra trådar. Ursäkta att jag lät brysk, ta det inye personligt.
Ville bara ge dig tips om att läsa Honan6 sammanfattning.
Eftersom det kom in så många nya skribenter på gång och en del började med frågor som vi tröskat igenom massor av gånger under över ett år. Verkade inte ens ha läst 10 sidor tillbaka. Och som du säkert märkt är här några stycken nya som knappt läst en artikel om fallet och verkar ovilliga att läsa in sig - men som ändå med största säkerhet vet att fel personer sitter häktade...
Honan har gjort en alldeles utomordentligt bra sammanställning av fallet och det är vi nog alla glada över. Så de stycken i mitten som jag har missat mkt av har jag läst ikapp, så jag har saker och ting ganska klart för mig. (Jag också)
Rätt personer sitter häktade, den ena för medhjälp - för att ha hetsat den andra. Men kanske inte just till mord!
Tror att det började med ett gräl vid planket mellan HD och LW, efter att HD bett att få prata med LW på en undanskymd plats men ändå nära LWs bostad, som kan förklara varför hon lät dörren stå lite på glänt. De puttades och grälade och det skedde en olycka. LW föll på en sten och skadade sig i ansiktet (vet inte nåt som motsäger detta). HD tog tag i hennes hår och dunkade LWs ansikte mot stenen i raseri, tills LW dog. Det var inte planerat. Mkt enkelt uttryckt. SD visste att de skulle träffas och JG vet också vad som hände. Det är så jag har uppfattat mordet - eller snarare dråpet.
Det kommer visa sig. Kanske har jag fel, men det är scenariot som utspelar sig i min skalle när jag försöker begripa hur det här kunde hända. Att det gick så långt som det gjorde.