2019-09-03, 17:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror ingen kommer att "bryta ihop" i detta tidiga stadium. Jag tror HD är mentalt starkare än SD.

Bra där. Man ska inte låta sig luras av att en människa utåt sett verkar svagare.

Det kan mycket väl vara så att HD är den beräknande och manipulativa som fått alla att tro att hon är den svaga och oskyldiga parten.

Det visar sig med tiden.
Citera
2019-09-03, 17:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan välja att radera dem vid ett senare lämpligare tillfälle. Inte när HD nyligen fått reda på deras affär och redan är nedbruten. Man ska inte sparka på den som redan ligger. LW kunde gott ha väntat ett tag tills HD läkt.

Man kan inte behandla människor hur som helst, lite medmänsklighet får man allt ha. Hjälpa och stötta när de har det kämpigt, inte svika och såra dem ännu mer tills de brister! Det borde LW som pastor ha vetat...
Menar du att personer som mår dåligt får ljuga och fuska så mycket de vill om det får dem att må bättre?

Det verkar inte som om HD är en person som läker.
Hade hon gjort det så hade hon inte varit misstänkt för mord så här långt efter att hon fick veta.
Citera
2019-09-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Var inte resan en "julklapp" till dom båda? Jag har för mig att jag läst det i tråden.

Ja, så har det sagts men enligt en skribent från SÖS har det absolut förnekats av HD. Tråden kryllar av motsägelser. Särskilt när det gäller HD som av ngn anledning inte figurerat mycket i tråden.
Citera
2019-09-03, 17:45
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Var inte resan en "julklapp" till dom båda? Jag har för mig att jag läst det i tråden.

Det stämmer. Men resan som julklapp är en av flera uppgifter som florerat i tråden.
Citera
2019-09-03, 17:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laffar
En annan händelse som kanske borde uppmärksammas i Honans eminenta sammanfattning är kanske slagsmålet på eventet i Sundsvall. Där en uppmärksammad person i tråden gick till attack mot SD och sedan polisanmäldes. Samme person verkar ha stalkat BO och vägrat inse att hon inte var intresserad av honom. Får riktigt obehagliga vibbar av den här personen (Tror dock inte för fem öre att personen är inblandad i mordet) men samtidigt har personen varit en av de som starkt bidragit till att få tråden framåt.
De som har skrivit att han stalkade LW är inte de personer som uppger att de har känt och varit nära vänner med LW som jag minns det.

De som försvarar SD och de som svartmålar LW har påstått att han stalkade LW.
I mina ögon är det inte särskilt trovärdigt utan det handlar mer om att hitta på negativa saker om dem som försvarar LW.

Citat:
Ursprungligen postat av Laffar
Jag tillhör den kategorin som varit med från början och det är ganska uppenbart att all den info som kommit från JokerMannen finns redan i tråden eller är rena gissningar. Framgår rätt tydligt genom flera skribenter framförallt Dalaan att JM är en bluff.
Det är rätt ofattbart att någon tror på JM.
De kan ju titta på hans inlägg i andra trådar.
Edit: förtydligande
Senast redigerad av hoppsann 2019-09-03 kl. 18:04.
Citera
2019-09-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du är också hjärtligt välkommen :-) Du brukar skriva bra inlägg i andra trådar. Ursäkta att jag lät brysk, ta det inye personligt.
Ville bara ge dig tips om att läsa Honan6 sammanfattning.

Eftersom det kom in så många nya skribenter på gång och en del började med frågor som vi tröskat igenom massor av gånger under över ett år. Verkade inte ens ha läst 10 sidor tillbaka. Och som du säkert märkt är här några stycken nya som knappt läst en artikel om fallet och verkar ovilliga att läsa in sig - men som ändå med största säkerhet vet att fel personer sitter häktade...

Honan har gjort en alldeles utomordentligt bra sammanställning av fallet och det är vi nog alla glada över. Så de stycken i mitten som jag har missat mkt av har jag läst ikapp, så jag har saker och ting ganska klart för mig. (Jag också)

Rätt personer sitter häktade, den ena för medhjälp - för att ha hetsat den andra. Men kanske inte just till mord!

Tror att det började med ett gräl vid planket mellan HD och LW, efter att HD bett att få prata med LW på en undanskymd plats men ändå nära LWs bostad, som kan förklara varför hon lät dörren stå lite på glänt. De puttades och grälade och det skedde en olycka. LW föll på en sten och skadade sig i ansiktet (vet inte nåt som motsäger detta). HD tog tag i hennes hår och dunkade LWs ansikte mot stenen i raseri, tills LW dog. Det var inte planerat. Mkt enkelt uttryckt. SD visste att de skulle träffas och JG vet också vad som hände. Det är så jag har uppfattat mordet - eller snarare dråpet.

Det kommer visa sig. Kanske har jag fel, men det är scenariot som utspelar sig i min skalle när jag försöker begripa hur det här kunde hända. Att det gick så långt som det gjorde.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-03 kl. 18:11.
Citera
2019-09-03, 17:47
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De flesta verkar vara överens nu om att SD och HD är mördare, helt oavsett om det finns någon bevisning eller inte. Offra SD då tycker jag, om det nu är vad som krävs för att få lugnt i staden igen, och för att återupprätta förtroendet för lokaltidningen och hela den här konstiga rättsapparaten i Örebro. Men släpp gärna ut HD på lördag, för annars spårar det här ur helt.
De är häktade vilket innebär att någon typ av bevisning finns.
Hur långt bevisningen håller får framtiden utvisa.
Citera
2019-09-03, 17:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Menar du att personer som mår dåligt får ljuga och fuska så mycket de vill om det får dem att må bättre?

Det verkar inte som om HD är en person som läker.
Hade hon gjort det så hade hon inte varit misstänkt för mord så här långt efter att hon fick veta.

Exakt. Jag spekulerar ju bara vad hennes motiv kan vara eftersom hon också är misstänkt för mordet nu.

Jag tror inte det beror på enbart otroheten utan det finns mer.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror ingen kommer att "bryta ihop" i detta tidiga stadium. Jag tror HD är mentalt starkare än SD.
Det trodde jag också i början.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja de hysteriska skriken då hon greps tyder ju på det.
Hennes reaktion när hon hämtades av polisen tycker jag visar att hon inte är mentalt stark.
Hur vanligt är det att någon börjar skrika i den situationen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
De flesta verkar vara överens nu om att SD och HD skall vara väldigt misstänkta, oavsett om det finns någon som helst bevisning mot dem eller inte. Offra SD då tycker jag, om det nu är vad som krävs för att få lugnt i staden igen, och för att återupprätta förtroendet för lokaltidningen och rättsväsendet i Örebro. Men släpp gärna ut HD på lördag, för annars spårar ju det här ur helt.

Men du vet ju inte om det är hon som slagit ihjäl Len*a och SD som hållit fast.
Nä, båda ska väl dömas om de är inblandade. Hur skulle det annars se ut?
Citera
2019-09-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja de hysteriska skriken då hon greps tyder ju på det.

Vi vet inte vad det var ett uttryck för. Kanske ren genuin ilska mot SD? Hon kanske helst ville ge honom en rak höger?
Citera
2019-09-03, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det trodde jag också i början.

Hennes reaktion när hon hämtades av polisen tycker jag visar att hon inte är mentalt stark.
Hur vanligt är det att någon börjar skrika i den situationen?

Jo. Trodde ironin skulle framgå. Borde lagt till några passande smajlisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in