2019-09-03, 13:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Precis som @letsdoit skrev tidigare, låter det osannolikt att Åsa Hiding skulle kommentera sin misstankegrad på häktningsansökan på det viset.
Det känns nästan som att AB fått något om bakfoten.

Jag tänker att NA däremot är ute efter det faktum att en vecka från häktingens början måste ÅK släppa MGK om hon inte lyckas få upp misstankegraden till sannolika.

Så det är en självklar fråga för reportern.
Det säger kanske en del om bevisningen i fallet att diskussionerna alltid återkommer till formalia, om misstankegrader och häktningsansökningar osv. Det måste i alla fall anses vara ställt utom allt rimligt tvivel nu att SD och HD är misstänkta, och så kan det enligt åklagaren tydligen få vara nu tills brottet preskriberas. Skyldig light?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-03 kl. 13:38.
Citera
2019-09-03, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
I Sverige i dag är det nog gängkriminalitet och kampen om pengarna direkt eller indirekt. Våld och dråp i nära relationer kanske är god tvåa men då handlar det på något sätt om WT folk där fylla och droger är inblandade. Skulle säga att ingen av de berörda i det här går under begreppet WT folk.

På tredje plats kan man kanske sätta dråp genom av överfall utomhus. Där någon råkat ut för en våldsman på dåligt humör.

Överlagt mord tycker jag går bort om det är ett relationsdrama. Då passar plötsligt uppblommat raseri bättre och det är naturligtvis möjligt.

Instämmer.
Citera
2019-09-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag är inte riktigt lika säker, men som jag skrivit tidigare så tycker man ju att småpratet mellan åkl och HD bort kunna städas undan för länge länge sen.

Ja, nu valde hon trots allt att just gå för Mord. Men vi får se snart vad hon nu väljer. GW tror ju att det var svaren från NFC som blev avgörande. Exakt vad det var svar på vet vi inte.
Citera
2019-09-03, 13:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, nu valde hon trots allt att just gå för Mord. Men vi får se snart vad hon nu väljer. GW tror ju att det var svaren från NFC som blev avgörande. Exakt vad det var svar på vet vi inte.

Kanske en fingertutt.
Citera
2019-09-03, 13:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Han kanske inte vet vilken fot han ska stå på. Draifos har hängt hiding varje morgon och varje kväll. ,

Är det till lördag hiding får sitta på HD? Får hon behålla henne på skäliga eller måste hon höja eller syna?

Jag vet, han är alltid bekymrad oavsett...stackars åklagerskan!

På fredag måste väl häktningsframställan lämnas in och på lördag är det - förhoppningsvis - ny häktningsförhandling?!
Citera
2019-09-03, 13:51
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
En vecka borde kunna räcka. Inga lypsylkorksmeddelanden som nått pressen? Tvålkoppsristningar? Morse-kod i elementen?

Det är lite förvånade att den annars så fiffige HerrTeamDavidsson inte tagit till såna möllerska knep, med tanke på hans vanligtvis så subtila hälsningar i geologgarna ;-)
Citera
2019-09-03, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Sa inte LGW att springare jobbade med arbetsmiljöbrott nu för tiden.......
Ha ha ha.

Konstigt att han får jobba överhuvudtaget men tanke på hans icke politiskt korrekta uttalanden. Jag är rätt förvånad för det, men inte alls förvånad om de plockade bort honom från ett uppmärksammat fall så fort den minsta anledning dök upp. Om han skulle varit framgångsrik i sin roll kunde det snarast stärka hans gloria hos de grupper som gillar det han säger. Tvärt emot vad polisledningen skulle önska.

Men det här är väl ganska OT och påverkar inte utgången av målet.
Citera
2019-09-03, 13:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror hon kommer att gå för sannolikt misstänkt. Jag tror hon har rejält på fötterna.

Tror du?
Jag som precis har börjat vela åt andra hållet.
Att SD har tagit fram sitt Ess ur skjortärmen.

Han kan ha gömt något hos HD utan att hon vet om det. Och felaktigt pekat ut henne.

Kanske har han medvetet vänt HD mot LW för att både klara sig själv ut lögnerna och kanske han har på det viset fått henne mycket aggressiv mot henne. T ex kan han precis om några i tråden spekulerat om fått HD att tro att lW aldrig låtit honom vara ifred, att hon är den ende som vill något och det är därför hon har anmält honom.

Hans fina förklaring har vi sett i @charcoals inlägg. Där insinuerar SD att anmälningarna blev nerlagda direkt och att LW erkänt att hon ljugit.

På det viset kan det finnas konversationer mellan SD och HD där man kan se hennes enorma ilska mot LW, kanske hat och kanske t om väldigt hätska uttalanden om henne och vad hon önskar henne.

Så illmarig jag tycker mig se SD, så skulle det inte förvåna mig ett dugg om han var beredd att inte bara använda detta när han själv var i kris, utan att han illvilligt har planterat sådant "utifall att ".

Jag tror vad som helst om honom.
Det som fått mig att börja tänka i sådan banor är dels den narcississtiska bild han ger av sig själv, anmälningarna där jag tror mest på LW (underförstått för mig är att SD ljuger till polisen) och det vi sett i tråden med hot och kartläggning av användare. Detta lägger jag på SD som stor manipulatör av personer som har blivit använda som förlängda armar åt en bläckfisk.
Detta är en teori.

Sedan kan jag svänga åt ett annat håll.
Och då kan jag tycka att HDs leenden aldrig når ögonen.
Varför?
Är hon en kvinna som lever i ett förhållande med en man som är stark kontrollerande? Också ett offer?
Är de tomma ögonen en person som ler krystat för att hon måste, hon mår inte bra. Hon känner sig tom på känslor?

Sätter hon igång skilsmässan för att hon vill ut från förhållandet men misslyckas? Och nu kan hon se vad som händer med den som försöker dra sig ur?

Eller är hon en del av det här på ett mer medvetet plan?
Är de tomma ögonen i själva verket iskalla ögon?

Är det därför paret har kunnat fortsätta att leva som par och se ut som inget har hänt.

Jag pendlar som en vindflöjel. Inget blir begripligt.
Citera
2019-09-03, 13:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har följt den här tråden sedan start och har aldrig sett en bild med en kropp.

Däremot fanns det en fantastiskt bra bild, sett ovanifrån som @UlfUtredaren länkade till. Tyvärr är länken nu död.

Det är den bästa bild som förekommit i tråden (som jag minns det), skarp och perfekt vinkel.

Det stämmer, jag kommer också ihåg den bilden som den bästa.
Citera
2019-09-03, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Sa inte LGW att springare jobbade med arbetsmiljöbrott nu för tiden.......
Ha ha ha.

Ja, tror GW var liiite nöjd att få säga det. Han nämnde även att man drog ner på utredningsinsatser å så var det visst nåt om semester. Så där i förbigående.

GW ägnade stor tid på sk Mordbibeln där det betonas att fokus/resurser skall stark prioriteras de första veckorna som är de mest kritiska.
Citera
2019-09-03, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det säger kanske en del om bevisningen i fallet att diskussionerna alltid återkommer till formalia, om misstankegrader och häktningsansökningar osv. Det måste i alla fall anses vara ställt utom allt rimligt tvivel nu att SD och HD är misstänkta, och så kan det enligt åklagaren tydligen få vara nu tills brottet preskriberas. Skyldig light?

Dessvärre för dom och för deras barn kommer de till döddagar att vara mördarparet om man inte hittar en annan gärningsman.
Nästa bättre att vara Thomas Qvick som friades från en hel rad mord utan att en alternativ gärningsman dök upp i ett enda av fallen. Han går omkring fri och vit som snö.
Citera
2019-09-03, 13:59
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det är lite förvånade att den annars så fiffige HerrTeamDavidsson inte tagit till såna möllerska knep, med tanke på hans vanligtvis så subtila hälsningar i geologgarna ;-)
SD kanske installerar en lampa i detta nuet,,, nej skämt o sidó,,, man måste ju tänka på barnen... vad skulle dom säga ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in