Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag tror hon kommer att gå för sannolikt misstänkt. Jag tror hon har rejält på fötterna.
Tror du?
Jag som precis har börjat vela åt andra hållet.
Att SD har tagit fram sitt Ess ur skjortärmen.
Han kan ha gömt något hos HD utan att hon vet om det. Och felaktigt pekat ut henne.
Kanske har han medvetet vänt HD mot LW för att både klara sig själv ut lögnerna och kanske han har på det viset fått henne mycket aggressiv mot henne. T ex kan han precis om några i tråden spekulerat om fått HD att tro att lW aldrig låtit honom vara ifred, att hon är den ende som vill något och det är därför hon har anmält honom.
Hans fina förklaring har vi sett i @charcoals inlägg. Där insinuerar SD att anmälningarna blev nerlagda direkt och att LW erkänt att hon ljugit.
På det viset kan det finnas konversationer mellan SD och HD där man kan se hennes enorma ilska mot LW, kanske hat och kanske t om väldigt hätska uttalanden om henne och vad hon önskar henne.
Så illmarig jag tycker mig se SD, så skulle det inte förvåna mig ett dugg om han var beredd att inte bara använda detta när han själv var i kris, utan att han illvilligt har planterat sådant "utifall att ".
Jag tror vad som helst om honom.
Det som fått mig att börja tänka i sådan banor är dels den narcississtiska bild han ger av sig själv, anmälningarna där jag tror mest på LW (underförstått för mig är att SD ljuger till polisen) och det vi sett i tråden med hot och kartläggning av användare. Detta lägger jag på SD som stor manipulatör av personer som har blivit använda som förlängda armar åt en bläckfisk.
Detta är en teori.
Sedan kan jag svänga åt ett annat håll.
Och då kan jag tycka att HDs leenden aldrig når ögonen.
Varför?
Är hon en kvinna som lever i ett förhållande med en man som är stark kontrollerande? Också ett offer?
Är de tomma ögonen en person som ler krystat för att hon måste, hon mår inte bra. Hon känner sig tom på känslor?
Sätter hon igång skilsmässan för att hon vill ut från förhållandet men misslyckas? Och nu kan hon se vad som händer med den som försöker dra sig ur?
Eller är hon en del av det här på ett mer medvetet plan?
Är de tomma ögonen i själva verket iskalla ögon?
Är det därför paret har kunnat fortsätta att leva som par och se ut som inget har hänt.
Jag pendlar som en vindflöjel. Inget blir begripligt.