2019-09-03, 13:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han kanske inte vet vilken fot han ska stå på. Draifos har hängt hiding varje morgon och varje kväll.

Är det till lördag hiding får sitta på HD? Får hon behålla henne på skäliga eller måste hon höja eller syna?
Det är put up eller shut up som gäller. Sannolika skäl eller släppa henne fri.
Citera
2019-09-03, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har aldrig riktigt fattat ståhejet kring det här inringda larmet om kvinnoskrik. Låter väl troligt att LW skrek om det var där hon attackerades, men på vilket sätt skulle det här vara ett indicium som pekar mot just SD och HD?

Vad jag vet så pekar det inte mot SD.
När han plockades in första gången så hade dalaans larmsamtal redan tappats
bort, han ringde in senare och påminde dom om det.
Tror det va Fredag eller Lördag.
Citera
2019-09-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiritbox
Väldigt märkligt ställe för en våldtäkstman att befinna sig på. Jag bor inte allt för långt ifrån själva mordplatsen, då hade det varit mer logiskt någonstans i skogen mellan Baronbacken / Hjärsta. Alltså omkring cykelbron som går över motorvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det var väl en av många anledningar till att spaningsledningen plockades bort.
Var det verkligen så?
Jag har för mig att Springare själv var kritisk i början pga flera missar och då tänker jag att det var någon annan grupp som ansvarade initialt. Hade han fått fallet när dessa missar inträffade?
Jag tror inte det.
Citera
2019-09-03, 13:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är put up eller shut up som gäller. Sannolika skäl eller släppa henne fri.

En vecka borde kunna räcka. Inga lypsylkorksmeddelanden som nått pressen? Tvålkoppsristningar? Morse-kod i elementen?
Citera
2019-09-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Han kanske inte vet vilken fot han ska stå på. Draifos har hängt hiding varje morgon och varje kväll.

Är det till lördag hiding får sitta på HD? Får hon behålla henne på skäliga eller måste hon höja eller syna?

Jag tror hon kommer att gå för sannolikt misstänkt. Jag tror hon har rejält på fötterna.
Citera
2019-09-03, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
I Sverige i dag är det nog gängkriminalitet och kampen om pengarna direkt eller indirekt. Våld och dråp i nära relationer kanske är god tvåa men då handlar det på något sätt om WT folk där fylla och droger är inblandade. Skulle säga att ingen av de berörda i det här går under begreppet WT folk.

På tredje plats kan man kanske sätta dråp genom av överfall utomhus. Där någon råkat ut för en våldsman på dåligt humör.

Överlagt mord tycker jag går bort om det är ett relationsdrama. Då passar plötsligt uppblommat raseri bättre och det är naturligtvis möjligt.
Ja dina första rader instämmer jag i och de sista med plötsligt uppblommat raseri kan det mycket väl vara.
Citera
2019-09-03, 13:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag tror hon kommer att gå för sannolikt misstänkt. Jag tror hon har rejält på fötterna.

Jag är inte riktigt lika säker, men som jag skrivit tidigare så tycker man ju att småpratet mellan åkl och HD bort kunna städas undan för länge länge sen.
Citera
2019-09-03, 13:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Hjältarna? Han och hans chef plockades resolut bort från utredningen pga alla fatala misstag som begicks under den mest kritiska delen av utredningen.

Har det totalt undgått dig???
Det där med hjälte var ett skämt angående bilden jag länkade till. Men allvarligt, problemen sitter ju som Peter Springare säger högre upp i organisationen. Det Springare kritiseras för är väl att det tog några dagar att hitta kroppen, men som GW påpekade så är det inte alltid så jävla lätt, och det är vanligt att det är privatpersoner som snubblar över en kropp. Dessutom är det ett helt obegripligt resonemang ni för om att det här skulle ha försvårat ett uppklarande av brottet. Den misstänkte hade ju haffats och anhållits redan dag 1, alltså redan innan kroppen hade hittats. Faktiskt redan innan man ens visste att hon hade utsatts för ett brott (hur konstigt det nu än låter).

Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Var det verkligen så?
Jag har för mig att Springare själv var kritisk i början pga flera missar och då tänker jag att det var någon annan grupp som ansvarade initialt. Hade han fått fallet när dessa missar inträffade?
Jag tror inte det.
Kan säkert stämma. Tror inte heller att det är Springare som har schabblat till det här.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-03 kl. 13:23.
Citera
2019-09-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Var det verkligen så?
Jag tror inte det.

Just ja, då var LW inte ens anmäld saknad. Fel av mig. Tack för påpekandet! Rätt.
Citera
2019-09-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok, I see your point. Men var inte planket väldigt dolt av lummiga träd och buskar om jag inte missminner mig?Själva brottsplatsen gick väl inte identifiera varken från vägen sett eller från Lws kvarter. Brottsplatsen hintar om lokalkännedom av mördaren tänker jag. Mördaren är bekant med området, och väljer den platsen delvis för att den är dold, och nära. Bl.a. måste mördaren själv fly fort från platsen utan att observeras av någon person som rastar hunden ovanligt sent eller liknande.

Där jag bor möter jag ingen vid midnatt, och inte alls på varken en vardag eller helg, söndagar brukar vara helt dött både innan och under semestertider. Trots att jag bor i stadens största bostadsrättsförening. Vet dock inte hur läget är vid 00-snåret i Hjärsta. Tror 14 maj var väl en måndag om jag minns korrekt? Brottet skedde väl natten mot måndag den 14 eller liknande?

Om Hanna, är delaktig i någon form, vilket jag tror, då står hon och väntar dold vid insidan av planket. Jag kan föreställa mig att de inre gränser som barrikaderrar och innesluter hennes växande hat, på slutet krackelerat, och behöver strax få sitt utlopp,.Hela härvan för henne är en högst personlig upplevelse av integritetskränkning och jag antar inte att hon upplever LW som ett viljelöst offer utan ett hungrigt rovdjur som slukar allt i sin väg.

Hanna känner sig som offret här för Lws rovgirighet och Lw ska sorteras bort och läggas till handlingarna en gång för alla.Jag antar svarsjukan gjort henne nästintill fysiskt sjuk, och hon vill få bort den känslan ur sin kropp genom vedergällning. Jag tror hon brottar ner henne, både sparkar, stampar och avslutar med strypning Det klaras inte av i en handvändning, utan pågår några minuter tills Lenas skrik avtar. HD är sjuksköterska, och lämnar inga levande vittnen efter sig. När du stryper någon, brukar det höras en sista rosslig, och sedan vet du att det är fullbordat.

Jag tror Lena de sista minuterna av sitt liv drabbades av djupare insikter och klarhet om vad hon egentligen varit inblandad i och den påverkan det haft, utan att hon tidigare förstod omfattningen. Samtidigt förstod hon att ånger och förlåt, inte längre räckte. Ångestskriken, tyder på att hon visste att hon hamnat i underläge och att hon skulle dö. Men Lena ville inte, hon var inte förberedd, att släppa greppet om livet frivillig. Så skriken, var samtidigt ett rop på hjälp, och Daland och hans sambo hörde och larmade. Men de förmådde inte orientera skrikens källa när de åkte ut och sökte med bilen.

Som jag sagt tidigare, tolkar jag uppbrottet mellan Stefan och Hanna, som en kuliss, för att dölja ett brott. Deras förhållande fortsätter om än inte i juridisk mening. Du vet Stefan är kanske en smartjäkel, som någon i utredningen ska ha yttrat, med några rävar bakom öronen.

Mja..nu har du nog läst för mycket fiction. (det fetade)
Senast redigerad av idealistjavisst 2019-09-03 kl. 13:32.
Citera
2019-09-03, 13:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Gissar att det inte har ”hänt” någonting utan att det var just texten i Aftonbladets artikel som orsakade att frågan togs upp med ÅH idag till NAs artikel.

Antingen har ÅH aldrig haft åsikten att de nu ligger på sannolika, eller så har hon aldrig haft intentionen att gå ut med det offentligt.

Tycker dock att det är konstigt att Aftonbladets text får stå kvar som den gör. Om de inte har någon källa på det uttalandet vill säga.

Precis som @letsdoit skrev tidigare, låter det osannolikt att Åsa Hiding skulle kommentera sin misstankegrad på häktningsansökan på det viset.
Det känns nästan som att AB fått något om bakfoten.

Jag tänker att NA däremot är ute efter det faktum att en vecka från häktingens början måste ÅK släppa MGK om hon inte lyckas få upp misstankegraden till sannolika.

Så det är en självklar fråga för reportern.
Citera
2019-09-03, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ja, det var väl en av många anledningar till att spaningsledningen plockades bort.

Sa inte LGW att springare jobbade med arbetsmiljöbrott nu för tiden.......
Ha ha ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in