2019-09-03, 12:30
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan inte annat än hålla med!
Många insiktsfulla och välformulerade tankar som är intressanta att få ta del av!

Skickligt Photoshopjobb också.
Man bör vara observant på det materialet då författaren ägnar sig åt sådana makabra åtgärder som manipulering av materialet för att främja sin agenda.

Förtroendet är förverkat.
Citera
2019-09-03, 12:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
På Rätt*revägen 5 bor mannen JK och kvinnan MK. Deras vita hus är i två plan och har fönster ut mot E20/E18. Utifrån bilder som tagits vid FP/MP som Sommarljum delat tidigare i tråden ser man klart och tydligt till familjen K:s hus. De bör alltså från sin 2:a våning ha haft den "bästa" utsikten av alla i området. Kanske de också har hört skriken, men det är inget som har offentliggjorts i tråden.

P g a all grönska som Lena kan ha legat låg dold i, var det nog inte möjligt att skymta hennes kropp från deras hus, men däremot kan de ha gjort väldigt viktiga iakttagelser under kvällen den 14 maj.

Jag vill minnas att det har länkats till en drönarfilm från området innan Lena hittades, men det inlägget tror jag försvann från tråden. Journalisten OF (Osk*r F*rsberg) och hans kollega från AB publicerade drönarfilmer över området den 18 maj -18 och dessa har nog varit intressanta för utredningen. OF har nog fått till sig en hel del intressant information under den veckan han bevakade försvinnandet. Därför är jag intresserad av vad han förtäljer vidare om fallet.

----------

Länk till inlägg med Sammanfattning för nytillkomna:
www.flashback.org/sp68585916

Kanske du kan luska reda på dessa?
Citera
2019-09-03, 12:35
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Han är bara ironiskt eftersom Draifos har en tendens att alltid, som nu med veckans häktningar, oroligt börja tvivla :-)
Det är rätt par som sitter )
Citera
2019-09-03, 12:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Skickligt Photoshopjobb också.
Man bör vara observant på det materialet då författaren ägnar sig åt sådana makabra åtgärder som manipulering av materialet för att främja sin agenda.

Förtroendet är förverkat.

Jag har ännu inte kommit till @mirandamirages Photoshopjobb och har inte klart för mig vilken agenda h*n har alls. Ligger efter något fruktansvärt de sista dagarna i tråden.

Det jag berömd var just det inlägg jag la in i spoilern.
Citera
2019-09-03, 12:36
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Svårt att gissa hur det kommer att sluta, men det vore ju mycket olyckligt om det inte blev något åtal. Vi får väl hoppas att åklagaren rycker upp sig nu så att ingen börjar tro att hon sitter och förhalar.

Vackla inte nu Draifos!
Deppa inte ihop utan våga ha lite tilltro till åklagerskan och hennes utredargäng :-)
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-03 kl. 12:45.
Citera
2019-09-03, 12:37
Medlem
spiritboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Inget alls naturligtvis hon sprang oturligt på en våldsman när hon rekade för en cachgömma.

Väldigt märkligt ställe för en våldtäkstman att befinna sig på. Jag bor inte allt för långt ifrån själva mordplatsen, då hade det varit mer logiskt någonstans i skogen mellan Baronbacken / Hjärsta. Alltså omkring cykelbron som går över motorvägen.
Citera
2019-09-03, 12:41
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Kanske du kan luska reda på dessa?

Om du menar drönarfilmerna ska du veta att jag har letat fruktlöst, men har iofs inte kontaktat journalist OF som borde sitta inne med fakta eftersom filmerna publicerades på AB när LW var rapporterad försvunnen. Kanske råmaterialet är utredarna tillhanda och AB endast kan/vill visa ytterst små sekvenser i sina rapporteringar om fallet?

-----------------

Något annat. Fortfarande status Förköp på Peter Springares omtalade bok - undrar varför?
www.vulkanmedia.se/peter-springare-polis-om-ett-stressat-valdsmonopol/

-------------------

Citera
2019-09-03, 12:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Alla geocachare som har lite erfarenhet känner till det vanliga gömstället, bakom plank intill trafikled. Kollade lite om sådan fanns i Örebro och hittade då bland annat "Katt åt hund" och vem har lagt ut den?? Förvånansvärt nog BO. Hennes ärende vid planket kanske helt enkelt var att rekognosera ett ställe att gömma en cache. All vill hitta platser nära där man bor vilket underlättar underhållet.
Att timmen vara sen beror på att hon som så många i medelåldern har fullt upp med vardagliga sysslor och kanske måste utnyttja även sena timmar.
Just där sprang hon i hop med en berusad våldsman från Vivalla som stod och runkade. Han blir störd, rasande slår ihjäl henne tar sig sedan över planket och går på motorvägen norrut för att komma hem.

Nja, står någon och runkar där så behöver han inte ta sig över planket. Han är redan på den sidan. Däremot måste han ta sig förbi ett nedtrampat Gunnebo-stängsel för att komma ner på motorvägen.

Annars, varför inte.
Citera
2019-09-03, 12:42
Medlem
Citat:
Kräks på den sortens mobbeteende som till exempel du mästerligt uppvisar. Har ingen aning om fel personer sitter häktade men man kan inte som du häckla, mobba, anklaga utan tillräckliga bevis.
Det får enorma konsekvenser för de anklagade när de senare släpps ut.

Du och några till uppvisar vidriga pöbelfasoner. Kanske är svårt all låta bli om man står så nära de inblandade och som du verkar göra samt veta exakt vad som har hänt och varför.

Jag tycker mig bara finner vaga motiv. Man mördar inte bara för att kärleksrelationer går snett. Det måste vara något mer något betydligt mer vidrigt.
Är inte just pengar, svartsjuka/avundsjuka och hämnd de största motiven till mord?
Citera
2019-09-03, 12:43
Medlem
spiritboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Om du menar drönarfilmerna ska du veta att jag har letat fruktlöst, men har iofs inte kontaktat journalist OF som borde sitta inne med fakta eftersom filmerna publicerades på AB när LW var rapporterad försvunnen. Kanske råmaterialet är utredarna tillhanda och AB endast kan/vill visa ytterst små sekvenser i sina rapporteringar om fallet?

-----------------

Något annat. Fortfarande status Förköp på Peter Springares omtalade bok - undrar varför?
www.vulkanmedia.se/peter-springare-polis-om-ett-stressat-valdsmonopol/

-------------------

Angående Springare, ska höra med honom om boken. Om han vill förtälja något. Vet att det är mycket att göra med Örebropartiet just nu
Citera
2019-09-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spiritbox
Väldigt märkligt ställe för en våldtäkstman att befinna sig på. Jag bor inte allt för långt ifrån själva mordplatsen, då hade det varit mer logiskt någonstans i skogen mellan Baronbacken / Hjärsta. Alltså omkring cykelbron som går över motorvägen.

Jag skrev våldsman, inte "täkt", Har inte Örebro haft ett flertal falla av våldsmän som lurpassat på förbipasserande offer. Jag tror att det är vanligt att det står sådana och lurar på alla möjliga ställen. Kanske en gång av hundra går de till angrepp då de finner läget passande.
Citera
2019-09-03, 12:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Haha. Undrar om det inte är undertecknad du citerat där?
Har följt den här tråden men inte skrivit, och kan inte annat än förundras över att den gode Jokern fortfarande lyckas lura folk. Den forne "utredaren av Kálamarks-fallet", "Fallet Kevin-auktoriteten"...vars "utredningar" enbart består i att hänga i trådar där hen misstänker att GM/personer med insyn huserar och medelst antydningar, gissningar och svammel försöka kartlägga skribenter och "lösa gåtan".

Vild gissning: FUP kommer inte att visa att LW:s knäskålar krossats. Ej heller kommer den "jätteautentiska" sms-konversationen som JM skrev om igår återfinnas. Fast det är klart, JM var ju noga med att inte berätta vem som skrev, eller ens vilket år. Fascinerande att vissa skribenter trots det gick i spinn och började spekulera.

Och, just det: för att få fram avståndet mellan LW:s hus och FP/MP är det ju viktigt att vara där med sin kollega Mållgan, och (iförda trenchcoats kan man tänka?) noga stega. Det är ju jättesvårt att bara köra flygfoto i Eniro + mätfunktionen.

Välkommen till tråden. Och hoppas att du väljer att stanna kvar och skriver. Dina lysande, analytiska inlägg i tråden om mordet på Caroline Stenwall räddade den tråden från att haverera. Kudos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in