2019-09-03, 09:38
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Ett barn gifter sig inte med en 35 årig kriminell. Vad jag hört så är hennes man en f.d heroinförsäljare enligt pålitliga källor......Kan ha varit någon affär som gått snett eller att han trampat någon på tårna. Oavsett så är det ju väldigt obvious att det var han som var måltavlan.. vårdslöst att ha "barnet" hemma då när man har en allvarlig hotbild emot sig
Jag skrev nästan. Flera andra i tråden har påpekat att 18-åringar har dåligt omdöme. När man läser hur mannen misshandlat ett stort anta personer i fängelset, kan man ju tänka sig att der ät väldigt många som hatar honom.
Citera
2019-09-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Extremt tragiskt att en så vacker och ung tjej fick förlora livet pga en jävla kriminell.
Mindre tragiskt om hon var ful?
Citera
2019-09-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Mindre tragiskt om hon var ful?

Absolut inte.
Citera
2019-09-03, 10:25
Medlem
hejjageskons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riccardog
https://www.facebook.com/lamin.dibba.3914

Nära vän till dom så kallade chosen ones.. Han var från Enskededalen och brukade hänga med folk runt därifrån och rågsved och bagarmossen. Han var även vän med simon mellin som blev tortyrmördad i spanien.

Tror att du är en av dom få som har något intressant spår....

Den svenska "begåvningsreserven" i denna tråd som tjatar och upprepar sig gällande BO som horar, är gift eller bara var flickvän till den tilltänkta BO såååååååå helt orelevant. Finns det ingen moderator som kan städa upp tråden jävla massa dravel här bara. Få fram nån MGM och vrf dom ville åt denna Lamin
Citera
2019-09-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Så vad tillför du själv i tråden då, mer än att klaga på andra skribenter?

Att diskutera BO:s extremt dåliga val av make är ju högst relevant tycker jag. Det blev ju orsaken till hennes död.
Japp, basal information. Detta tyckande att allt handlande skall vara och betraktas konsekvenslöst är sjukt och grunden till alla samhällsproblem. Hennes eget handlade är och förblir mycket intressant. Och det borde alla brott vara. DVS BOs egna orsak till brottets tillkomst. Darwin Awards någon?
Citera
2019-09-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Så vad tillför du själv i tråden då, mer än att klaga på andra skribenter?

Att diskutera BO:s extremt dåliga val av make är ju högst relevant tycker jag. Det blev ju orsaken till hennes död.

Jag är helt enig med dig. Orsaken till hennes död ligger sannolikt i hennes makes gärningar, då blir det relevant att diskutera hennes val av mske.

För att försöka förstå hur hon kunde gifta sig med en dubbelt så gammal man med ett brottsregister långt som en doktorsavhandling och som dessutom till utseendet mer för tankarna till zoo än till sänghalmen blir hela hennes bakgrund relevant.

Vad jag kunnat få ihop från tråden så finns inga möjligheter att BO inte kände till att hennes man livnär sig på brott.

Att hon sålt sex sedan innan hon blev byxmyndig har nog inget med mordet att göra, men det blir intressant när man ser att media beskriver henne som en förebild. De målar upp en bild av en ambitiös, skötsam och oskyldig ung tjej som av en slump träffades av kulor avsedda för mannen.

Den bilden falnar snabbt, fram träder istället en bild av henne som inte är lika smickrande. Den döda negressen förtjänade inte att bli skjuten för sitt horande, sin dåliga smak gällande män eller sin uppenbara brist på omdöme och konsekvenstänk, däremot valde hon sjäkv både livsstil och make trots riskerna det medför.

Hon dog för att hon levde med en gangster.
Citera
2019-09-03, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejjageskon
Hahaha jo det känns ju "högst relevant" i denna tråd....där vi borde diskutera brottet och försöka hitta GM mm.

Vad jag tillför.....

Kan citera dig tex "Sluta förpesta tråden med ditt trams nu!"

Menar du att du inte tror att motivet till skjutningen finns någonstans i hennes eller makens liv? Att diskutera och leta information om offrets bakgrund likaväl som gärningsmannens (om identiteten blir känd) är naturligt.

Ju mer man vet om de inblandade desto större chans att man kan förstå vad som hänt och varför. Då har man också bättre förutsättningar att identifiera GM. Känns inte det mer seriöst än att lita blint på de lögner och halvsanningar som sprids av media?
Citera
2019-09-03, 11:39
Medlem
hejjageskons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Menar du att du inte tror att motivet till skjutningen finns någonstans i hennes eller makens liv? Att diskutera och leta information om offrets bakgrund likaväl som gärningsmannens (om identiteten blir känd) är naturligt.

Ju mer man vet om de inblandade desto större chans att man kan förstå vad som hänt och varför. Då har man också bättre förutsättningar att identifiera GM. Känns inte det mer seriöst än att lita blint på de lögner och halvsanningar som sprids av media?

Motivet finns absolut i makens liv och om en av hans vänner blev "tortyrmördad i Spanien" så kan man nog hitta många kriminella kopplingar där som är av stort intresse. Men att diskutera i oändlighet en (felaktigt ?) mördad 18-åring verkar ju inte inte leda nånstans...
Citera
2019-09-03, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Hon får göra precis vad hon vill och hon har aldrig sålt sex

Nej, hon får inte göra något alls för hon har nämligen avlidit. Inte ens levande människor får göra vad de vill på grund av något som kallas lagar, du kanske skulle tänka lite innan du skriver?

Att hon sålt sex i flera år är ju bekräftat av flera olika källor så ditt påstående att det är fel ger jag inte mycket för. Nu är det faktiskt inte olagligt att sälja sex, men det ger ändå en fingervisning om hur det stod till med hennes moral och bekräftar att hon inte hade några betänkligheter kring tveksamma inkomstkällor.
Citera
2019-09-03, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo jag förstår de, jag är lite förvånad över att någon som är så pass kriminellt belastad som honom inte har utkrävt någon hämnd, ja menar han vet ju säkert vilka det är, och i dessa kretsar så är väl allt annat än en hämndaktion = totalt förlorad heder(visserligen så är det ju hemskt för alla att förlora sin fru på detta viset) men tänker att en kriminell borde skjuta tillbaka

Det är inte de mest hedervärda personerna i världen vi har att göra med.
Om niggern skulle få en chans att skjuta sina motståndare i ryggen så skulle han säkert ta den men han är nog lika rädd som gemene man att bli dödad.

Tror inte hans heder blir så kränkt av att han hona dödas...det hade varit en helt annan sak om någon kränkt honom personligen...kallat hans mamma för kolbulle eller sagt något respektlöst om svartingar i hans ansikte.
Citera
2019-09-03, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Nej, hon får inte göra något alls för hon har nämligen avlidit. Inte ens levande människor får göra vad de vill på grund av något som kallas lagar, du kanske skulle tänka lite innan du skriver?

Att hon sålt sex i flera år är ju bekräftat av flera olika källor så ditt påstående att det är fel ger jag inte mycket för. Nu är det faktiskt inte olagligt att sälja sex, men det ger ändå en fingervisning om hur det stod till med hennes moral och bekräftar att hon inte hade några betänkligheter kring tveksamma inkomstkällor.

Ja nu ja men innan hon levde fick hon göra vad hon ville och lägg upp de källorna som säger att hon har sålt sex och om hon ville sälja sex så är det inget fel på det
Citera
2019-09-03, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iamerror
Nu är hon tack och lov död så hon kan inte göra någonting längre.

Att hon sålde sex är bekräftat sen länge, frågan är om hon slutade när hon blev involverad med den kriminella negern.

Bevisa att hon sålde sex när hon levde och att hon kanske gjorde det och det är inget fel på att sälja sex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in