Citat:
Ursprungligen postat av
Jon.Holms
Så vad tillför du själv i tråden då, mer än att klaga på andra skribenter?
Att diskutera BO:s extremt dåliga val av make är ju högst relevant tycker jag. Det blev ju orsaken till hennes död.
Jag är helt enig med dig. Orsaken till hennes död ligger sannolikt i hennes makes gärningar, då blir det relevant att diskutera hennes val av mske.
För att försöka förstå hur hon kunde gifta sig med en dubbelt så gammal man med ett brottsregister långt som en doktorsavhandling och som dessutom till utseendet mer för tankarna till zoo än till sänghalmen blir hela hennes bakgrund relevant.
Vad jag kunnat få ihop från tråden så finns inga möjligheter att BO inte kände till att hennes man livnär sig på brott.
Att hon sålt sex sedan innan hon blev byxmyndig har nog inget med mordet att göra, men det blir intressant när man ser att media beskriver henne som en förebild. De målar upp en bild av en ambitiös, skötsam och oskyldig ung tjej som av en slump träffades av kulor avsedda för mannen.
Den bilden falnar snabbt, fram träder istället en bild av henne som inte är lika smickrande. Den döda negressen förtjänade inte att bli skjuten för sitt horande, sin dåliga smak gällande män eller sin uppenbara brist på omdöme och konsekvenstänk, däremot valde hon sjäkv både livsstil och make trots riskerna det medför.
Hon dog för att hon levde med en gangster.