2019-09-02, 23:21
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det är ju en ganska liten grupp som är från västafrika som finns i sverige.
Gambianer är största gruppen. Dom flesta kommit hit som "kärleksimport" dvs äldre svenska
dam gifter sig med 20 år yngre gambian. När relationen tar slut så hamanar väldigt många
i kriminalitet ( droghandel )
Trycket från familjen i Gambia är stort på att leverera pengar hem och därmed tvingas dom ta
större risker.

Vet inte om jag kan hålla med dig, visst finns det ett par av dessa exempel men de svenskar jag känner som kommer från Tanzania, Kenya och Senegal har alla egna familjer och god utbildning, jobb, sköter sig etc.
Citera
2019-09-02, 23:49
Medlem
Går inte att tycka synd om kvinnor som gifter sig och skaffar barn med multikriminella. Tyvärr. Kanske att man blivit avtrubbad av allt vansinne och efter att ha läst om negressens snubbe ville jag bara spy. Hur i helvete kunde dom släppa ut galningen? Han skulle ha satts på ett direktplan till djungeln.
Citera
2019-09-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Enig, hon är ju ändå död nu så orka klandra henne, bättre om vi alla diskuterar lösningen till själva mordet, eller hur?
Det är ju inte hon som är GM här, tvärtom offret, hon har fått betala det högsta priset.
Hon hade nog blivit ihjälslagen i alla fall förr eller senare. Det brukar vara någon form av smekmånader innan det tar hus i helvete.
Citera
2019-09-03, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vilken typ av personer betalade henne? Dina klasskamrater i högstadiet?
Vilken klass gick hon i? Kan du namnet på hennes klassför*stånd*r*? (e,a,e)
Hon gick 1 år äldre än mig. Vet inte vem hennes mentor kan ha varit men hon gick på Skuru skola. Vet en afghan som betalade henne samt har en klasskamrat berättat om att han vet folk som också gjort det. Hon hängde med dem andra svarta tjejerna som va allmänt skrikiga och jobbiga så inte värsta förlusten om jag får säga det själv.
Citera
2019-09-03, 00:25
Medlem
En bil beslagtogs av polisen idag närheten av brottsplatsen. Bilen skriven på en grov kriminell person.
Citera
2019-09-03, 00:55
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Har du köpt sexuella tjänster av Ndella eller hur vet du att hon sålde sig? Smutskasta inte hennes minne. Hon var ju nästan ett barn.
Ett barn gifter sig inte med en 35 årig kriminell. Vad jag hört så är hennes man en f.d heroinförsäljare enligt pålitliga källor......Kan ha varit någon affär som gått snett eller att han trampat någon på tårna. Oavsett så är det ju väldigt obvious att det var han som var måltavlan.. vårdslöst att ha "barnet" hemma då när man har en allvarlig hotbild emot sig
Citera
2019-09-03, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Ett barn gifter sig inte med en 35 årig kriminell. Vad jag hört så är hennes man en f.d heroinförsäljare enligt pålitliga källor......Kan ha varit någon affär som gått snett eller att han trampat någon på tårna. Oavsett så är det ju väldigt obvious att det var han som var måltavlan.. vårdslöst att ha "barnet" hemma då när man har en allvarlig hotbild emot sig
Håller med! En sak jag funderat lite på är hur gms fick veta var dom var? För ingen av dem var väl skrivna på adressen de befann sig på? Någon som sålt honom?
Citera
2019-09-03, 01:22
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Håller med! En sak jag funderat lite på är hur gms fick veta var dom var? För ingen av dem var väl skrivna på adressen de befann sig på? Någon som sålt honom?
Kriminella brukar vara skrivna på andra adresser men snacket brukar gå om vart de bor/uppehåller sig, annars kan det ha varit så att någon "skuggat" någon av dem till bostaden vilket brukar vara vanligt. Kan även vara så att någon vän till lamin/ndela berättat för någon som berättat det vidare osv osv sen har det nått fiendens öron. Oavsett så kommer nog lamin före eller senare att stryka med. Att förlora sin fru framför ens egna ögon, ihjälpepprad med skott som var avsedda för dig, så är det bättre att dö än att leva med den skammen framför vänner, bekanta ,familj och släkt om att det är pga dig och din smutsiga levnadsstil som hon inte längre finns vid liv. Äckliga horse becknare
Citera
2019-09-03, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salehhadri
Kriminella brukar vara skrivna på andra adresser men snacket brukar gå om vart de bor/uppehåller sig, annars kan det ha varit så att någon "skuggat" någon av dem till bostaden vilket brukar vara vanligt. Kan även vara så att någon vän till lamin/ndela berättat för någon som berättat det vidare osv osv sen har det nått fiendens öron. Oavsett så kommer nog lamin före eller senare att stryka med. Att förlora sin fru framför ens egna ögon, ihjälpepprad med skott som var avsedda för dig, så är det bättre att dö än att leva med den skammen framför vänner, bekanta ,familj och släkt om att det är pga dig och din smutsiga levnadsstil som hon inte längre finns vid liv. Äckliga horse becknare

Jo jag förstår de, jag är lite förvånad över att någon som är så pass kriminellt belastad som honom inte har utkrävt någon hämnd, ja menar han vet ju säkert vilka det är, och i dessa kretsar så är väl allt annat än en hämndaktion = totalt förlorad heder(visserligen så är det ju hemskt för alla att förlora sin fru på detta viset) men tänker att en kriminell borde skjuta tillbaka
Citera
2019-09-03, 05:49
Medlem
Hade jag varit föräldrarna så skulle jag göra allt i min makt att min dotter inte skulle vara med en kriminell äldre skit som det är skottpengar på efter allt vad han har gjort och gör, dom visste vad han är för person för det kollar dom upp...men dom blev väll köpta...
Det får dom leva med i hela sitt liv, nu är det bara vänta tills det blir " Nästa man till rakning"
Han får leva med sin ångest ett tag om han har någon sympati, empati men det tror inte jag han känner. Han ville ha en söt docka bredvid sig.... skulle det vara jag så skulle jag inte gå ut utan att ha pansarväst på mig....
Citera
2019-09-03, 08:20
Medlem
Salehhadris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jo jag förstår de, jag är lite förvånad över att någon som är så pass kriminellt belastad som honom inte har utkrävt någon hämnd, ja menar han vet ju säkert vilka det är, och i dessa kretsar så är väl allt annat än en hämndaktion = totalt förlorad heder(visserligen så är det ju hemskt för alla att förlora sin fru på detta viset) men tänker att en kriminell borde skjuta tillbaka
Det kommer komma men ge det tid. Brukar ha span/va under bevakning efter dessa händelser. Man brukar ligga lågt flera månader sen slår man till alt. Att han pröjsar o ger någon jobbet. Detta inte järvas korkade 16-21 åringar som tror det är 50talets Chicago och skjuter hur som helst utan att tänka på konsekvenserna,de riskerar livstid, har mycket att förlora och får andra sidan reda på det gäller det att döda först...
Citera
2019-09-03, 08:31
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riccardog
https://www.facebook.com/lamin.dibba.3914

Nära vän till dom så kallade chosen ones.. Han var från Enskededalen och brukade hänga med folk runt därifrån och rågsved och bagarmossen. Han var även vän med simon mellin som blev tortyrmördad i spanien.

Ok, då hade jag fel då.

Håll med om att det är märkligt och ett konstigt sammanträffande isåfall att Djungel-Lamin som jag länkade till både hade gillat BO:s profilbild på FB, samt hade en profilbild som var tagen bara några stenkast ifrån bostaden i Råcksta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in