Citat:
Ursprungligen postat av
Mirandamirage
Ok, I see your point. Men var inte planket väldigt dolt av lummiga träd och buskar om jag inte missminner mig?Själva brottsplatsen gick väl inte identifiera varken från vägen sett eller från Lws kvarter. Brottsplatsen hintar om lokalkännedom av mördaren tänker jag. Mördaren är bekant med området, och väljer den platsen delvis för att den är dold, och nära. Bl.a. måste mördaren själv fly fort från platsen utan att observeras av någon person som rastar hunden ovanligt sent eller liknande.
Alla geocachare som har lite erfarenhet känner till det vanliga gömstället, bakom plank intill trafikled. Kollade lite om sådan fanns i Örebro och hittade då bland annat "Katt åt hund" och vem har lagt ut den?? Förvånansvärt nog BO. Hennes ärende vid planket kanske helt enkelt var att rekognosera ett ställe att gömma en cache. All vill hitta platser nära där man bor vilket underlättar underhållet.
Att timmen vara sen beror på att hon som så många i medelåldern har fullt upp med vardagliga sysslor och kanske måste utnyttja även sena timmar.
Just där sprang hon i hop med en berusad våldsman från Vivalla som stod och runkade. Han blir störd, rasande slår ihjäl henne tar sig sedan över planket och går på motorvägen norrut för att komma hem.