2020-04-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Jag håller med, andra skjutningen har ju L sagt att han är säker på att det är G1bbo som kliver ur förarsätet och skjuter. Jag tänker att visst kan man se fel, men varken I eller V går väl att förväxlas med G?
Kan de vara så att G gått samman med Ls gammla gäng och försökt avsluta honom?

Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Han är övertygad men han kan omöjligt ha sett något. Dels maskerad och han satt i framsätet i en bil som åkte ifrån skyttarna.

Oklart hur lång V är men G är ju lång. Han säger ju att minst en går ur bilen. Det går ju inte att utesluta men han kan ju samtidigt ta fel i och med stress och som sagt dålig sikt. De var nog helt klart fler än två vid den skjutningen däremot.
Citera
2020-04-15, 16:47
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja jag trodde jag misstolkade det först när jag läste snabbt. Säga vad man vill men han har väl inte varit så rädd för att bli skjuten när man läser igenom FUP. Han springer emot F4 när han blir hotad med pistolen och han drar undan sin fru under tiden skottlossningen verkar pågå mot lägenheten. Samma med taxin att han ändå verkar vara sansad efter beskjutningen och hoppar in i en ny taxi.

Därav tror han att de inte kan vara dom. För dom är ändå vänner med en liten konflikt bara. Dessutom vågade dom inte ens skjuta några timmar tidigare.

Men när de inte ens hör av sig och hjälper honom borde kanske varit en varningssignal.

Vad gäller den ursprungliga konflikten mellan L4min och G?
Citera
2020-04-15, 17:11
Medlem
L*min misstänkte aldrig dem för att i hans huvud så hade dem inte pungkulor för att göra nåt mot han så han va helt inställd på att de va Dalen kille Gi*ba.

Efter att ha läst hela fupen och känns de här hela som en Hollywood action-komedi där man försöker döda en person men lyckas inte med det utan skadar bara andra runt om. Hur keffa är inte dem här.. Dem pepprar 38 skott i lägenheten och dödar hans fru, sen dem pepprar bilen som han sitter i och skadar taxikillen, folk som bor i närliggande lägenhet och dem lyckas inte änns skada L*min..

Men tyvärr så är det ingen film utan verkligen och oskyldiga dog och blev skadade som va bara på fel plats vid fel tillfälle..
Citera
2020-04-15, 17:14
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Därav tror han att de inte kan vara dom. För dom är ändå vänner med en liten konflikt bara. Dessutom vågade dom inte ens skjuta några timmar tidigare.

Men när de inte ens hör av sig och hjälper honom borde kanske varit en varningssignal.

Vad gäller den ursprungliga konflikten mellan L4min och G?

Med facit i hand så pekar ju allt på att det är hans vänner som försöker döda honom. Finns ingen som ens vill hjälpa honom fixa en pistol, ingen av hans vänner svarar på hans samtal eller sms.
Finns en gammal kamrat som försöker styra upp möten osv men han verkar rätt trött på att försöka lösa allt åt L.
Han beställer tom en taxi åt L som står och tickar på taxametern men då har L hoppat in i duschen och kompisen får betala....

Det intressanta nu är ju vad L kommer göra när han muckar, fortsätta kriget eller lämna stan?
Citera
2020-04-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Med facit i hand så pekar ju allt på att det är hans vänner som försöker döda honom. Finns ingen som ens vill hjälpa honom fixa en pistol, ingen av hans vänner svarar på hans samtal eller sms.
Finns en gammal kamrat som försöker styra upp möten osv men han verkar rätt trött på att försöka lösa allt åt L.
Han beställer tom en taxi åt L som står och tickar på taxametern men då har L hoppat in i duschen och kompisen får betala....

Det intressanta nu är ju vad L kommer göra när han muckar, fortsätta kriget eller lämna stan?

Ja det är en polare som försöker vara snäll och bistå med att köra sitt kort varmt när L ska resa. Helt sjukt att han inte klarar av att lösa minsta lilla utan att det ska strula till sig och då ska hans vän boka om resor med flyg eller taxi. Alla tycks ha tröttnat helt på L.

L kommer nog inte ta sig någonstans efter muck, var ska han åka då i så fall. Han är ju pank och har nog inga vänner. Den som verkar känt honom längst ibland de som är nämnda i FUPen har ju bara känt honom i 5-6 år (ja förutom de från familjen såklart). Den ena som är best man (Ahm3d) säger ju att de bara känt varandra i några månader. Oavsett vilket är det väl inte länge åtminstone. L verkar ju definitivt inte behålla vänner. Han kommer nog ut och hamnar i en sån situation som R3ne Akof3ly gjorde och blir bortplockad av någon ny kompis.
Citera
2020-04-15, 17:26
Medlem
Säga vad man vill men G1bbo har ju varit nära några konflikter nu som definitivt gör att han är högintressant hos polisen.

Den lägenheten som mordet och mordförsöket skedde i nere i Mijas i Spanien var ju hyrd av han och en till vad jag förstod det som.

Sen nu detta att han omtalas som han gör i detta ärende.
Citera
2020-04-15, 17:27
Medlem
Jag är har läst stora delar av fuppen nu och kan inte undgå att undra om G ändå kan ha varit inblandad i andra skjutningen, den där Anja påstår ju även att G sagt att han ska ta hela gänget. Ja vet inte ja men för mig verkar det lite osannolik att L är helt säker på att han såg G och att de bara är taget ur luften. Hursomhelst samtalen mellan gambianerna så säger man ju att de är FA som dödat sin brors fru, är han helt avskriven från misstankar? Känns ganska solklart att han var med. Frågan jag ställer mig är var detta mord planerat innan eller efter bråket på cocodrilo?
För det verkar lite konstigt och att Ian inte ville delta i mötet för han ville inte ha något med de att göra för att sedan några timmar senare gå me på att spraya ett AK magasin in genom Ls fönster.
Citera
2020-04-15, 17:32
Medlem
johnthedickholmess avatar
Men ni, det här stället corcodilo? På söder. Är det ett tungt kriminellt fäste eller varför hör man alltid talas om det i kriminella sammanhang? Någon som varit där? Bra eller anus?
Citera
2020-04-15, 17:39
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja det är en polare som försöker vara snäll och bistå med att köra sitt kort varmt när L ska resa. Helt sjukt att han inte klarar av att lösa minsta lilla utan att det ska strula till sig och då ska hans vän boka om resor med flyg eller taxi. Alla tycks ha tröttnat helt på L.

L kommer nog inte ta sig någonstans efter muck, var ska han åka då i så fall. Han är ju pank och har nog inga vänner. Den som verkar känt honom längst ibland de som är nämnda i FUPen har ju bara känt honom i 5-6 år (ja förutom de från familjen såklart). Den ena som är best man (Ahm3d) säger ju att de bara känt varandra i några månader. Oavsett vilket är det väl inte länge åtminstone. L verkar ju definitivt inte behålla vänner. Han kommer nog ut och hamnar i en sån situation som R3ne Akof3ly gjorde och blir bortplockad av någon ny kompis.

Denna vän jag menade verkar ha känt L ett tag fast han har arbete och familj och verkar inte alls sugen på att dras in i denna härva. Läser man mellan raderna i deras chattar så verkar det som att vännen vet mer än vad han säger, men försöker ändå att vara snäll.

L verkar inte vara den vassaste kniven i lådan, han slår på sina vänner, det blir bråk direkt när dom träffas och det dras pistol mot honom. Sen svarar ingen på hans samtal eller sms utan alla går under jorden. Då misstänker han någon helt annan för dessa attentat, någon som tom beklagar sorgen och svär sig fri från allt som har med det att göra.

Han bör flytta långt ifrån Sthlm om han vill fortsätta leva är slutsatsen man kan dra efter allt som hänt, men jag tror hämnden är starkare än att han ser sig besegrad och lämnar.
Citera
2020-04-15, 17:50
Medlem
Förstår inte varför de säger att baren heter Cocodrilo, det var ju det gamla namnet. Nu heter det ju Söder bar&kök.
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Men ni, det här stället corcodilo? På söder. Är det ett tungt kriminellt fäste eller varför hör man alltid talas om det i kriminella sammanhang? Någon som varit där? Bra eller anus?
Citera
2020-04-15, 17:52
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Förstår inte varför de säger att baren heter Cocodrilo, det var ju det gamla namnet. Nu heter det ju Söder bar&kök.

ok, men är det stockholms tyngsta gangsterställe? alla är där och hänger typ? Eller finns det något annat hetare ställe?
Citera
2020-04-15, 18:49
Medlem
Xfiless avatar
Har Ahmeds FB publicerats här? Har ju varit väldigt snålt med bilder på misstänka gm om jag inte misstar mig och hittade precis hans och hans tjejs/fästmös fb.

Ahmeds Fb:
https://www.facebook.com/ahm*d.sh*wani
Uppdaterades senast för 2 år sedan dock

* = E

Hans tjej A*gelica
https://www.facebook.com/a*gelica.a.bjork
(riktig WT varning på henne och det verkar även vara så att hennes farsa som också blir förhörd med anledning av den uppbrända bilen är SD)

* = N
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in