Citat:
Ja, det är ett väldigt märkligt tillstånd de har blivit försatta i, själva hjärnfunktionen påminner mycket om en zombie. Hade deras motorik fungerat på samma sätt tror jag att det hade varit en bra benämning på tillståndet. Sociokrati-zombie kanske.
Måste erkänna att jag inte helt följer tankespåret med principer. Jag upplever att de uppvisar en total avsaknad av principer, vilket är deras huvudsakliga grundproblem. Deras enda princip tycks vara att gynna det egna, antingen egot eller ekonomin.
Det jag kan misstänka att du menar är deras låtsas-principer? Alltså "Allas lika värde", "alla har rätt att komma till Sverige" och "SD är rasister"?
Om så skiljer sig nog vår syn på principer något. Det där anser jag nämligen vara reklamslogans. En princip måste ju för det första ha ett faktiskt innehåll, en faktisk beskrivning. Inget av ovan har någon som helst beskrivning eller betydelse. "Allas lika värde" betyder ingenting. Förutom att relativiteten i värde frångås, och alla således blir värdelösa. "Alla har rätt att komma till Sverige" går väl någonstans att härleda, och skulle kunna räknas, men den står i sitt utövande i så ofattbar motsats till själva nationen i sig, och varenda annat ord de repeterar när de ska göra reklam.
Jag tänkte väl inte till särskilt länge gällande mina exempel, nämnde dem mest för att påpeka hur jag själv aldrig någonsin sett dom ens nämna principer, än mindre respektera eller förklara dem.
Jo, förresten, kom på den kanske enda de pratar om nu. Deras "demokratiska" principer. Det är ju ett så stort skämt att man storknar. Inte EN gång har de någonsin skyddat demokratin mot inskränkningar, dock har de, tillsammans alla sju, instiftat omfattande inskränkningar i de faktiska demokratiska principer som ändå var demokratiskyddande.
Vilka är det du uppfattar de låtsas stå fast vid?
Den enda princip jag kan komma på att de följer, dock ej nämner, är deras totalvägran mot ansvar. Där är de något så principfasta att de kan liknas vid berg.
Senast redigerad av Mydan 2019-09-03 kl. 00:28.
Senast redigerad av Mydan 2019-09-03 kl. 00:28.