2019-09-03, 00:24
Medlem
Mydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Poängen är att socialliberalerna är fångar sin naiva globala idévärld där principerna alltid skall avgöra vad som skall genomdrivas även om dessa leder till social katastrof och samhällets kollaps.

Ja, det är ett väldigt märkligt tillstånd de har blivit försatta i, själva hjärnfunktionen påminner mycket om en zombie. Hade deras motorik fungerat på samma sätt tror jag att det hade varit en bra benämning på tillståndet. Sociokrati-zombie kanske.

Måste erkänna att jag inte helt följer tankespåret med principer. Jag upplever att de uppvisar en total avsaknad av principer, vilket är deras huvudsakliga grundproblem. Deras enda princip tycks vara att gynna det egna, antingen egot eller ekonomin.

Det jag kan misstänka att du menar är deras låtsas-principer? Alltså "Allas lika värde", "alla har rätt att komma till Sverige" och "SD är rasister"?

Om så skiljer sig nog vår syn på principer något. Det där anser jag nämligen vara reklamslogans. En princip måste ju för det första ha ett faktiskt innehåll, en faktisk beskrivning. Inget av ovan har någon som helst beskrivning eller betydelse. "Allas lika värde" betyder ingenting. Förutom att relativiteten i värde frångås, och alla således blir värdelösa. "Alla har rätt att komma till Sverige" går väl någonstans att härleda, och skulle kunna räknas, men den står i sitt utövande i så ofattbar motsats till själva nationen i sig, och varenda annat ord de repeterar när de ska göra reklam.

Jag tänkte väl inte till särskilt länge gällande mina exempel, nämnde dem mest för att påpeka hur jag själv aldrig någonsin sett dom ens nämna principer, än mindre respektera eller förklara dem.

Jo, förresten, kom på den kanske enda de pratar om nu. Deras "demokratiska" principer. Det är ju ett så stort skämt att man storknar. Inte EN gång har de någonsin skyddat demokratin mot inskränkningar, dock har de, tillsammans alla sju, instiftat omfattande inskränkningar i de faktiska demokratiska principer som ändå var demokratiskyddande.

Vilka är det du uppfattar de låtsas stå fast vid?

Den enda princip jag kan komma på att de följer, dock ej nämner, är deras totalvägran mot ansvar. Där är de något så principfasta att de kan liknas vid berg.
Senast redigerad av Mydan 2019-09-03 kl. 00:28.
Citera
2019-09-03, 00:35
Medlem
Det här är ju korruption. Det finns människor i ett demokratiskt samhälle som har röstat och vill ha sin talan framförd, oavsett vad man kan tycka om dom.
Hatar denna PK kultur där tycka lika är större än tänka fritt!
Citera
2019-09-03, 00:45
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakka
Det här är ju korruption. Det finns människor i ett demokratiskt samhälle som har röstat och vill ha sin talan framförd, oavsett vad man kan tycka om dom.
Hatar denna PK kultur där tycka lika är större än tänka fritt!
Sjuklövern är demokratiskt valda även om vi lever i en demokratur.
Vill folk ha förändring och mer SD-politik eller repatriering så får de rösta på SD eller AfS i större omfattning.

Att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat är definitionen av dårskap.
Citera
2019-09-03, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denxdam
Sverige är ingen demokrati längre, utesluta 20% av svenska folket.
SUCK! Demokrati är ganska lätt att förstå. Men du verkar inte förstå.
Citera
2019-09-03, 02:46
Medlem
Pungsvings avatar
Partierna beter sig efterblivet som vanligt, vilket svenskarna uppskattar i varje val. S mot 40% igen.
Citera
2019-09-03, 03:01
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Partierna beter sig efterblivet som vanligt, vilket svenskarna uppskattar i varje val. S mot 40% igen.
Håller med om att hela Team-Sjuklövern är sjuka i huvudet, men i just det här sandlådefallet så är det ju enbart sossarna som skämmer ut sig.
Citera
2019-09-03, 06:56
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Håller med om att hela Team-Sjuklövern är sjuka i huvudet, men i just det här sandlådefallet så är det ju enbart sossarna som skämmer ut sig.

Visst är det så men man får väl ta med i beaktande att de kanske skulle få lov att fokusera på hur brottsligheten ska bekämpas om även SD bjuds in . . . utan SD kan man lägga mer fokus på att beakta (och "rensa för" ) socioekonomiska faktorer. Alla måste väl ändå första att V och Mp är mer lämpade för att hålla den diskussionen levande utan att glida in på konkret brottsbekämpning.

Mikael Damberg - Morgan Johansson - Dan Eliasson . . . hur skulle regeringen kunna misslyckas med brottsbekämpningen ?
Citera
2019-09-03, 07:23
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej man jämför givetvis med andra länders utveckling om man nu inte är s(d)innessjuk vilket alltför många verkar vara i Sverige.

Vilka länder vill du jämföra med då? Bananrepubliker i Sydamerika? Fallerade statsbildningar i Afrika? Utifrån all tillgänglig statistik och enligt polisen har våldet och i synnerhet grovt våld ökat kraftigt i Sverige under längre tid. Vad är poängen med ditt genomskinliga bagdadbobbande?
Citera
2019-09-03, 07:34
Medlem
Är Vänsterpartiet med i detta? Dom var ju inte med i gamla terror-lverensjommelsen men satt väl i samtal ett tag?
Citera
2019-09-03, 07:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Varför får SD inte vara med då? De har varit 10 år i riksdagen och får inte vara med i breda samtal.
För att brunstämplingen av SD, i avsaknad av argument, är sossarnas sista snuttefilt.
Citera
2019-09-03, 07:58
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mydan
Ja, det är ett väldigt märkligt tillstånd de har blivit försatta i, själva hjärnfunktionen påminner mycket om en zombie. Hade deras motorik fungerat på samma sätt tror jag att det hade varit en bra benämning på tillståndet. Sociokrati-zombie kanske.

Måste erkänna att jag inte helt följer tankespåret med principer. Jag upplever att de uppvisar en total avsaknad av principer, vilket är deras huvudsakliga grundproblem. Deras enda princip tycks vara att gynna det egna, antingen egot eller ekonomin.

Det jag kan misstänka att du menar är deras låtsas-principer? Alltså "Allas lika värde", "alla har rätt att komma till Sverige" och "SD är rasister"?

Om så skiljer sig nog vår syn på principer något. Det där anser jag nämligen vara reklamslogans. En princip måste ju för det första ha ett faktiskt innehåll, en faktisk beskrivning. Inget av ovan har någon som helst beskrivning eller betydelse. "Allas lika värde" betyder ingenting. Förutom att relativiteten i värde frångås, och alla således blir värdelösa. "Alla har rätt att komma till Sverige" går väl någonstans att härleda, och skulle kunna räknas, men den står i sitt utövande i så ofattbar motsats till själva nationen i sig, och varenda annat ord de repeterar när de ska göra reklam.

Jag tänkte väl inte till särskilt länge gällande mina exempel, nämnde dem mest för att påpeka hur jag själv aldrig någonsin sett dom ens nämna principer, än mindre respektera eller förklara dem.

Jo, förresten, kom på den kanske enda de pratar om nu. Deras "demokratiska" principer. Det är ju ett så stort skämt att man storknar. Inte EN gång har de någonsin skyddat demokratin mot inskränkningar, dock har de, tillsammans alla sju, instiftat omfattande inskränkningar i de faktiska demokratiska principer som ändå var demokratiskyddande.

Vilka är det du uppfattar de låtsas stå fast vid?

Den enda princip jag kan komma på att de följer, dock ej nämner, är deras totalvägran mot ansvar. Där är de något så principfasta att de kan liknas vid berg.
Den princip jag i första hand åsyftar, och som socialliberalerna drivs av som duracellkaniner, är drömmen om varje individs totala frihet. Alla människor skall ha sin fulla rätt att flytta och leva hur dom vill var som helst. Saknas medel att hålla sig vid liv är det det närmsta samhällets plikt att försörja dom. Känner dom för att begå kriminalitet så är det samhällets fel som drivit dom till det.

Det går inte att diskutera med dom heller. Tro mig. En betydande del av min släkt har varit politiskt aktiva för Folkpartiet/Liberalerna. Några har till och med suttit och sitter nu i Riksdagen. Dom klarar max en minuts diskussion innan vilken fråga som helst "renodlats" till att slutligen endast handla om principen om människans frihet och statens plikter. Där trasslar dom in sig i sin egen godhet och anser att konsekvensanalyser och utvärderingar av utfall av sin politik är meningslösa och irrelevanta. Man har mer givande samtal med en perukstock.
Citera
2019-09-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Är Vänsterpartiet med i detta? Dom var ju inte med i gamla terror-lverensjommelsen men satt väl i samtal ett tag?

V ingår i regeringsstödet det ovilliga men ack så viktiga för att regeringen ska kunna sitta kvar. S kan inte vara utan dem.

Sd ska bara tacka och ta emot att de blir utmobbade det stärker stödet i opinionen och ökar avskyn mot regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in