2019-09-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Något har gjort att JG tog bort SD från vänskapslistan och städade sin Facebook ev mer, så helt oförberedd är han nog inte. Åtgärderna upptäcktes nyligen av ngn i tråden. Vem kommer jag inte ihåg.

inte så oskyldig heller kan man då vidare tänka..
Citera
2019-09-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Efter incidenten i bilen så får HD reda på deras vänsterprassel. Motivet till anmälningen vet jag, men lämnar den punkten tills vidare.

SD gör avbön till HD. I stort sett all kontakt klipps (ett resultat har ni sett på bilden från ett event). HD ger en viss förståelse för SD beteende. Dom hade varit sexuellt inaktiva under hennes sjukdomsperiod och han sökte mänsklig kontakt utanför äktenskapet.

Paret D försökte hitta tillbaka till varandra, men HD kände sig för sviken och SD:s försök lite för påträngande. Därav tar hon beslut att flytta ut. Dock fortfarande i tron/hoppet att dom ska hitta tillbaka till varandra, börja dejta och uppvakta för att bli nykära i varandra igen.

Varför SD nu tar upp relationen med LW vid sidan om vet jag inte, inte heller vem som egentligen var drivande. Hört att det var LW, men även att det var SD.

Mitt i allt detta, under den intensivaste planeringen för den stundande USA resan så får (antagligen, jag vet inte) HD reda på att SD och LW fortfarande hade en sexuell relation.

Eftersom han haft sexuell relation med LW medans hon varit ute med andra män, så trodde jag inte SD var svartsjuk. Men han har sagt att hon inte hade en sexuell relation med andra som är nämnda här.

Så till frågan: vem och varför?
Att båda sitter häktade för samma brott (mord), tyder att det finns bevis på att båda varit på platsen.
Givetvis kan en utfört och den andra ”städat”.
Men om det finns sanning i skadorna som LW hade, så känns det mindre troligt att det är hon som skriker.
Min hypotes om random par, där hon skriker vid åsynen vad som utspels, kan ju appliceras även här. SD slår ihjäl LW inför HD, som skriker i förfäran.
Hur och varför dom tog sig till planket är en annan sak jag inte förstår.

Ja se det tror jag också att SD och LW aldrig avbröt sin relation. Jag tror att SD ljög friskt. Frågan är vem han lurade egentligen, LW eller HD? Eller båda?
Att man väljer att kämpa för sin familj är logiskt tänkande, det är nog ingen som ifrågasätter, det hoppas jag.

Men som du själv skriver upplevde HD att SD var för påträngande, då tänker jag krävande och oförstående??
Kanske krävde han att allt skulle vara som vanligt? Förlåta och gå vidare direkt utan någon förståelse för HD känslor och att det tar tid att få tillbaka tilliten och respekten efter sveket som pågått så länge? Kanske tyckte SD att HD var konstig och jobbig som ena sidan förstod hans snedsteg och ändå inte förlät om hon behövde prata (älta) och bearbeta för att kunna smälta allt? (Vanligt problem just när det gäller otrohet).
Problemen var för stora för att kunna lösas helt enkelt och HD väljer som du säger att flytta ut, dock har HD förhoppning om att de ska hitta tillbaka till varandra, enligt dig. (Om du uppfattade det så eller om hon faktiskt sa så får du gärna återkomma med,
jag tror dock att vi är ganska överens hit alla fall).

Om SD verkligen gjorde en kort paus från LW eller ej, vet vi inte säkert.
Vi vet dock att de fortsatte sin relation.
SD lovade LW en normal offentlig relation och en framtid tillsammans, men han sköt upp det hela tiden enligt hennes nära vänner.

I ett pm till någon okänd skriver SD att LW var besviken på honom hösten 2017 om jag nu inte inte minns fel? Kanske var det just det han syftade på när HD ställt krav och han skulle gjort slut med LW? Vidare tror jag SD skrev i samma pm, att han och LW fortsatte vara de närmaste vännerna de alltid varit, och tänker att han menar fram till hon blev mördad. (Här tänker jag att det finns säkert en stor chans att det är efterkonstruktioner för att det ska passa honom).
Eftersom vi vet att de fortsatte sin kärleksrelation trots allt, bakom HD rygg.
Jag tänker att SD lurade både HD och LW helt enkelt och de var nog mycket frustrerade båda två, HD och LW blev nog väldiga rivaler till varandra och båda villle ha SD helt enkelt. Medans vissa hävdar att LW tröttnade på SD och gick vidare och att hon även hade en ny kärlek.
Men varför var hon då ett problem att hon måste mördas?
Det mest logiska är att SD ljög för både LW och HD tänker jag, för att lugna don båda för han ville ha båda, eller för att han var en fegis och inte vågade sätta ner foten till en av dom, vem av dom var han i så fall rädd för undrar jag?

Så vem lurade SD egentligen?
Eller ville han egentligen ha dom båda två lika mycket fast på olika sätt? Han kanske var nöjd med att ha båda?
Situationen bör ha trappats upp så det blev ohållbart för SD, då han ändå måste välja...??? Det går inte ha två kvinnor som ständigt bråkar om honom och drar i honom hur länge som helst tänker jag, för dela på honom ville de uppenbarligen inte!!!
Eller ville han till sist inte ha någon av dom alls?? Brast situationen för SD?? Vad hände egentligen som orsakade att LW måste mördas?? Eller brast det för HD när hon insåg att SD fortfarande hade en relation med LW innan resan?

Vem lämnade in skilsmässoansökan?
Skilsmässan hade väl bara ett par månader innan mordet lämnats in?
Varför förlängde de inte betänketiden utan fortlöpte skilsmässan när LW ändå inte längre var ett hot, problemet var borta, hon var mördad!!!
Jag tror att någon av dom forsätter umgås med den andre, för att lugna den andre, tills stormen lagt sig, dvs det förväntade olösta mordgåtan ingen skulle kunna lösa. Var det inte någonting sånt SD sa?

Varför sa SD, de har ingenting på mig!?
De har ju uppenbarligen det nu alla fall, så att han sagt så blir ju väldigt besynnerligt...så självsäker och självgod...
Varför sa SD, de kommer aldrig kunna lösa mordet!? Det verkar de kunna göra nu alla fall...det blir lika besynnerligt..lika självsäker och självgod igen...

Om SD och HD verkligen ville satsa på varann vore inte LW enligt mina logiska tankar ett problem? Även om
LW inte skulle accepterat så borde de båda anmält LW om hon var ett så stort problem för SD och HD relation borde de ha satsat på varann, flytta och börja om vore ett bättre alternativ än att de båda planerar att mörda henne?! Det finns inget rimligt i att de båda i samförstånd hellre väljer att mörda Lena! Inte på något sätt rimligt enligt mig. Så det är inte troligt att LW på något vis jäklades med dom, de anmälde henne inte och det borde de ju gjort i så fall. Så utesluter det som troligt, just nu alla fall, (det kan hinna ändras)

Varför skulle HD ensam ens vilja mörda LW om SD ville börja om med HD?
Kunde HD inte släppa tanken på sin rival LW? Kunde hon inte lita på SD?
Det förstår jag mycket väl i så fall men var det LW fel? Världen är full av andra kvinnor om LW röjs ur vägen. Skulle hon tänka sig mörda alla andra kvinnor för att hon själv inte vill ha närhet och sex med SD, varje gång han har skaffar en ny kärlek bakom ryggen på henne?
Problemet var inte LW, det borde hon insett tycker jag.
Så frågan är om hon kom på strax innan resan att LW och SD fortfarande träffades?

SD självsäker och självgod traskar runt hos grannarna för att ge sin version och försäkrar alla att han är oskyldig och vet ingenting om mordet på LW.
Likt förbaskat sitter han där, på sannolika skäl efter 15 månaders lögner inför alla han pratat med.
Häktesförhandlingen ler han nöjt och hälsar på alla, övertygad om att han förmodligen ska frias och släppas tänker jag...(hur han kunde tro och inbilla sig det tror jag anledningen återigen är...självsäker och självgod?)
Men åklagaren lägger till sist fram tre nya bevis och ett nytt vittne..och därefter sänks SD huvud och blicken försätts i golvet..!!!!

Självsäker och självgod...helt enkelt grandios enligt mig!

Jag har pendlat fram och tillbaka.
Jag tror inte att mordet är planerat av både SD och HD tillsammans i samförstånd, då det är orimligt.
Då hade det varit enklare för dom att bara fortsätta som gifta och helt enkelt skita i LW fullkomligt.
Jag tror att SD brast, han förlorade kontrollen och mördade LW. HD råkade vara med för det var hon som var upprörd av någon anledning. (Förmodligen för att hon fått veta att de fortfarande träffades).
Jag tror att SD utnyttjar HD kärlek till honom och håller henne nära för att hon inte ska avslöja honom.
Och jag tror att SD är så egoistisk att han medvetet beskyller HD för mordet i hopp om att gå fri, han tänker ändå dra henne med i fallet om han blir dömd för mordet på Lena.
Varför tror jag att det är SD som lurar HD? Jo för jag tror att han är ett stort ego som lurade båda dessa kvinnor som älskade honom. Det är liksom uppenbart att han lurade dom båda.

Det finns dock en möjlighet att SD lyckades med planen att få HD att mörda LW för att han tröttnade på dom båda två till slut? Han valde ingen av dom. Han prioriterade ingen av dom.
SD prioriterade sig själv, endast sig själv! Han lurade både HD och LW.
Han har lurat grannarna och vännerna!
Han är självsäker och självgod inför alla, inför polisen, inför åklagaren.
Han har inget samvete tänker jag.

HD däremot lider hela tiden, det har hennes vänner berättat om. Hon har lidit i många år. Jag tänker inte längre att HD valt att straffa både LW och SD. Det är ologiskt, HD älskade SD och förmodligen fortfarande.

Men vem mördade LW? Ja det får rätten avgöra. Nu har jag grubblat färdigt hoppas jag. Såvida inte nya uppgifter kommer fram.
SD är den manipulativa lögnaren alla fall av de två, det är jag i alla fall övertygad om. Viket as att spela ut två kvinnor mot varann för sitt egoputs, så självsäker och självgod, han förtjänade ingen av dom tycker jag.
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-09-02 kl. 23:19.
Citera
2019-09-02, 23:14
Medlem
Jag har tidigare varit av den uppfattning att mordet inte kan ha varit planerat eftersom det i så fall skulle vara usel planering att utföra dådet vid planket.

Men efter HD också blev häktad har jag börjat tänka om.

Kan det vara så att mordet var planerat, men att det inte blev som planerat? Kanske planen var att utföra det på annat ställe - exempelvis i skogen där ett fynd (mobilen?) hittades? Eller att det skulle göras på annat sätt än det blev? Kanske reagerade LW på ett oväntat sätt, kanske kunde man inte ta den rutt som planerats, kanske blev det förseningar så tidplanen inte höll och eftersom bollen var i rullning fick GMs improvisera och det är därför allt skedde bakom planket?
Citera
2019-09-02, 23:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Våren 2017 innehöll väl både anmälningar från LW mot SD liksom att LW berättade för HW om relationen SD och LW emellan? Dessutom unfriendade både JG och SD LW. Sannolikt var HD som mest sårad, ledsen, arg den perioden?
Reservation för att jag minns fel
Att SD skulle ha påverkat JG att unfrienda är inte svårt att förstå, men att LW skulle ha haft ett hemligt förhållande med SD tycker jag inte har lagts fram någon mer övertygande bevisning om. Att däremot SD till vissa personer kan ha velat ge sken av ett förhållande med henne är betydligt lättare att köpa.

Min uppfattning är att LW har blivit ofredad, misshandlad och baktalad. Något förhållande med den här asexuelle stollen kan hon svårligen ha haft. Dessutom tror jag att SD med hjälp av lögner har försökt få HD svartsjuk/intresserad (precis som han i samma syfte använt sin mugglarvän).

Man kan nästan följa stämningsläget via de frukostevents som anordnats:
Citera
2019-09-02, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok, du tänker så. Ja vad kan man säga om mordplatsen. Mellan ett plank och en väg, dold av buskage ut mot vägen. Nära HD och offrets bostad. 161 m bort enligt Jokermannen, som inte är den trovärdigaste i tråden. Jag tänker så här. Av de närliggande platser som finns i förhållande till bostaden, finns det en bättre plats när Lilleman ligger och sover hos LW,. Kan du då förväntas lyckas lura ut henne på några längre strövtåg, vid midnatt? Dessutom är hon upptagen med att förbereda Lillemans födelsedag, till dagen därpå.

Att dörren står på glänt ser jag som en fingervisning, eller en signal på att LW bara ska ut en snabbis, en liten bit bort, och sedan raskt tillbaka för att stänga om sig och fortsätta med presentinslagning. Jag tror hon är helt ovaksam och ingenting misstänker. Att hon ingenting vet om hur hatad hon är av de inblandade. Det har inte kommit till hennes kännedom, då hade hon inte följt med. Att brottet sker så sent är medvetet, mörkret eller skymningen skyddar, begränsat med folk ute. Bollplanket bollar tillbaka hennes skrik till motsatt sida av vägen, istället från till hennes egna kvarter. Då blir det svårare att orientera varifrån ljuden uppkommit.

Risken med att välja skog och mark som brottsplats är nog problematisk, med en person som LW eftersom hennes sociala kontaktnät är gigantiskt, och hon kan ju chatta med vem som helst att hon och Stefan ska ut i skogen. Om hon aldrig återkommer medan Stefan gör det blir han höggradigt misstänkt. Det förstår han säkert.

Jag tror

Jag har nyligen kunnat konstaterat att två olika tidningar skrivit 160 meter, vilket i sin tur är så nära det korrekta avståndet man kan komma.

Själv avståndet är en detalj för polisen som är viktig inom detta fallet då det gäller tiden som det tar att förflytta sig i promenad-takt från bostadsrätten och sedan fram till Rättarevägen [därstädes] och sedan därifrån och fram till den då aktuella brottsplatsen.

Hur du än vill vända och vrida på detta, så är fakta sådan att, från bostadsrätten och fram till Rättarevägen är det totalt 132 meter, och sedan ytterligare 29 meter fram till plasten där inom tempus preteritum den avlidna kroppen var placerad då den upptäcktes av två stycken privatpersonen under Lördagen den 19 Maj år 2018.

Den totala gångsträckan löper sig från bostadsrätten och fram till den då aktuella brottsplatsen med en sträcka av 161 meter.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-09-02, 23:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Jag tror inte det är planerat alls... Det lär isåfall vara ett av det sämsta planerade morden jag hört talas om... SD verkar dessutom vara en iskall och slug jävel... Tror nog han hade planerat det lite bättre än såhär, om han verkligen haft för avsikt att vilja döda LW! HD verkar dock labil, men tror till och med att hon, också hade planerat detta bättre...

LW blev mördad nära sitt hem, i ett relativt öppet område, och där människor mycket väl hade kunnat bli vittne till det hela... Man ska väl även ha hört fruktansvärda skrik från en kvinna i området, som man sedan ringt in till polisen, som (om jag nu minns rätt), ej skickade ut en patrull för att kolla detta!??? Eller? Det kanske är obekräftade uppgifter!?

Man har heller inte försökt att flytta på kroppen. Lägg därtill att polisen skött sig extremt dåligt, eftersom det tog ett par dagar för LWs kropp att hittas, och detta var väl av en privatperson om jag inte minns fel? Det om något är under all kritik!

Jag tror dock att både SD och HD har varit på brottsplatsen den aktuella kvällen! Sen vem av SD eller HD som fått spelet, och sedan slagit ihjäl LW vet vi inte... Men jag tvivlar starkt på att båda i samförstånd bragt henne om livet!

Någon av dom fick säkert psykbryt och slog ihjäl LW, den andra hjälpte sedan till att röja undan bevis etc etc...???

SDs eventuella motiv till att döda LW vet vi ju inte... Att HD ska ha ”hatat” eller åtminstone varit arg på LW, känns dock ganska säkert... Hon kände sig nog både bedragen och förnedrad å det grövsta... Äktenskapet gick åt helvete... Det tär nog en del på ens psyke...

Sedan är det väl inte omöjligt att SD blivit förbannad på LW med, ifall han har offrat hela sitt äktenskap med HD, för LWs skull, för att sedan kanske bli dissad utav LW i slutändan??? Eller om hon träffat någon annan bredvid...

Det går ju än så länge bara spekulera... Ingen av oss vet egentligen vad som hände den där kvällen, även om vissa leker en massa här (du vet vem du är), att dom vet mer än vad dom faktiskt gör... Det kommer fram tids nog...

Det är en jävla soppa det här... Tragiskt med såklart... Synd om barnen... Men tycker det borde ha klarats upp snabbare!

Jag tror dock dom har fått fast rätt personer! Men sen undrar man ju lite över JGs eventuella inblandning i detta... Han kanske plockas in han med... Vem vet!?

Många intressanta teorier har lagts fram i tråden iallafall!

Sådär ungefär har det sett ut ganska länge. Till HD åkte i buren också. Indikativt tycker jag att motivet ligger i häradet föröda SD:s äktenskap och riskera vårdnaden om barnen och förlora ansiktet i allmänhet. Finns inga indikationer att SD ville starta familj med LW. Möjligen ville han ha henne som personlig slav eller ngt för att må som den prins han var. Det kokta fläsket kan ha blivit stekt.

Lite andra plötsligt uppkomma motiv är väl tänkbara. Men så genomtänkt verkar det ju inte. Vilket kanske inte hindrar att SD stegat ditöver med ett ultimatum för ögonen. Eller ngt liknande. Och cykelpumpn i näven.

För övrigt rättvisande tycker jag. Fast ”privatperson” är örebroeanska för skolungar, och sen var det gissningsvis områdets huskatter som hittade kroppen först, fast de valde att tiga för att inte bli indragna i nåt som inte betalar sig. Hondarna gick ju helt bet där, både civila och professionella. De vilda finns inga säkra uppgifter om.

Sist kom mänskorna och tittade. Bakom planket.
Citera
2019-09-02, 23:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är det inte obegripligt hur hennes kropp legat vid bullerplanket i flera dagar? E18 precis intill och inte en jäkel som sett en kropp ligga där?
De borde synts under själva dådet rent av kan jag tycka. E18 är upplyst rätt rejält.
När jag åker förbi på motorvägen tittar jag alltid mot planket nu för tiden och jag tycker att förare borde sett människor där om en misshandel ägde rum.

Nja, kroppen låg väl inne i ett buskage? Platsen hon hittades på såg väl ut att vara som en liten glänta intill planketsom var omgiven av buskar och träd.
Citera
2019-09-02, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Ok, du tänker så. Ja vad kan man säga om mordplatsen. Mellan ett plank och en väg, dold av buskage ut mot vägen. Nära HD och offrets bostad. 161 m bort enligt Jokermannen, som inte är den trovärdigaste i tråden.
Korrekt... Han har noll trovärdighet! Dom gånger han inte upprepar det som redan har sagts i tråden, så ljuger han ihop någonting och presenterar som fakta här... Men fler och fler har ju börjat inse detta nu, vilket är skönt! Sen sättet han skriver på... Wtf?
Citera
2019-09-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Stort Tack!

Har förstått att det krävs mindre s a s för husrannsakan än för en kroppsbesiktning men känns bara lite lurt eftersom att man var så snabb med att genomföra en husrannsakan hos HD - redan första dagen LW saknades, 15/5 (om jag minns rätt nu förstås). Man arbetade utifrån människorov, som innebär att personen förväntas vara utsatt för fara, och så genomför man en husrannsakan hos HD liksom. Man gjorde det ju inte i vartenda hushåll i Hjärsta eller hos alla i bekantskapskretsen, så jag undrar verkligen vad som så väldigt snabbt föranledde det för att kunna förstå varför enbart en sedermera blev skäligen misstänkt när det begav sig. Kanske HD stannade på det absolut lägsta ”kan misstänkas”.

Jag fann detta också (har markerat lite med fetat):

Skäligen misstanke om brott får man göra husrannsakan, och kroppsbesiktning har jag kollat upp idag, ska dubbelkolla med min mamma om detta stämmer som är pensionerad polis.
Citera
2019-09-02, 23:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Varför citerade du mig?

Det blev ju helt fel- jag skulle svara på Notknapparens inlägg där denne frågde om bilden!
Det var alltså menat till ”notis”: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Inte lätt när man läser och skriver på mobilen- och försöker läsa ifatt och ligger flera timmar back eftersom denna tråd numera växer lavinartat :-)

Är dessutom på jobbet nu ikväll och försöker både läsa ikapp och sköta mina ålagda sysslor :-)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kan det ha varit en annan kvinnas skrik? Eller ett tonårsbarn som skrek och som misstagits för en kvinna?
Och som hållit tyst under hela denna tiden fram tills nu..
Jadu, allt är möjligt! Men det ska väl ha hörts samma kväll som LW blev mördad (om jag nu fattat det rätt), vilket talar för att det kan ha varit hon som skrek... Men vi vet ju inte, egentligen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det var då själva fan.
På nåt sätt har ju kärringen blivit misstänkt och häktad för mord.
Åklagaren kör ju på Mord, utan andra alternativ.
På nåt sätt måste vi ju klämma in kärringen i historien...... Fan.!!

Jag kör på att kärringen är delaktig i ALLT utom att ha varit på brottsplatsen.
Hon ville se LW död och hon fick SD att göra det.... Och på Fre/Lör så kommer åklagaren att köra upp en häktning "på sannolika skäl" rätt upp i röven på henne, och jag kommer fira det med en räkmacka och ett glas Prosecco.

Aldrig längtat så efter en FUP...

Inom detta fallet är det högst troligast att KammarÅklagaren kommer att begära förlängd häktningstid gällande HD👤

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in