Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Efter incidenten i bilen så får HD reda på deras vänsterprassel. Motivet till anmälningen vet jag, men lämnar den punkten tills vidare.
SD gör avbön till HD. I stort sett all kontakt klipps (ett resultat har ni sett på bilden från ett event). HD ger en viss förståelse för SD beteende. Dom hade varit sexuellt inaktiva under hennes sjukdomsperiod och han sökte mänsklig kontakt utanför äktenskapet.
Paret D försökte hitta tillbaka till varandra, men HD kände sig för sviken och SD:s försök lite för påträngande. Därav tar hon beslut att flytta ut. Dock fortfarande i tron/hoppet att dom ska hitta tillbaka till varandra, börja dejta och uppvakta för att bli nykära i varandra igen.
Varför SD nu tar upp relationen med LW vid sidan om vet jag inte, inte heller vem som egentligen var drivande. Hört att det var LW, men även att det var SD.
Mitt i allt detta, under den intensivaste planeringen för den stundande USA resan så får (antagligen, jag vet inte) HD reda på att SD och LW fortfarande hade en sexuell relation.
Eftersom han haft sexuell relation med LW medans hon varit ute med andra män, så trodde jag inte SD var svartsjuk. Men han har sagt att hon inte hade en sexuell relation med andra som är nämnda här.
Så till frågan: vem och varför?
Att båda sitter häktade för samma brott (mord), tyder att det finns bevis på att båda varit på platsen.
Givetvis kan en utfört och den andra ”städat”.
Men om det finns sanning i skadorna som LW hade, så känns det mindre troligt att det är hon som skriker.
Min hypotes om random par, där hon skriker vid åsynen vad som utspels, kan ju appliceras även här. SD slår ihjäl LW inför HD, som skriker i förfäran.
Hur och varför dom tog sig till planket är en annan sak jag inte förstår.
Ja se det tror jag också att SD och LW aldrig avbröt sin relation. Jag tror att SD ljög friskt. Frågan är vem han lurade egentligen, LW eller HD? Eller båda?
Att man väljer att kämpa för sin familj är logiskt tänkande, det är nog ingen som ifrågasätter, det hoppas jag.
Men som du själv skriver upplevde HD att SD var för påträngande, då tänker jag krävande och oförstående??
Kanske krävde han att allt skulle vara som vanligt? Förlåta och gå vidare direkt utan någon förståelse för HD känslor och att det tar tid att få tillbaka tilliten och respekten efter sveket som pågått så länge? Kanske tyckte SD att HD var konstig och jobbig som ena sidan förstod hans snedsteg och ändå inte förlät om hon behövde prata (älta) och bearbeta för att kunna smälta allt? (Vanligt problem just när det gäller otrohet).
Problemen var för stora för att kunna lösas helt enkelt och HD väljer som du säger att flytta ut, dock har HD förhoppning om att de ska hitta tillbaka till varandra, enligt dig. (Om du uppfattade det så eller om hon faktiskt sa så får du gärna återkomma med,
jag tror dock att vi är ganska överens hit alla fall).
Om SD verkligen gjorde en kort paus från LW eller ej, vet vi inte säkert.
Vi vet dock att de fortsatte sin relation.
SD lovade LW en normal offentlig relation och en framtid tillsammans, men han sköt upp det hela tiden enligt hennes nära vänner.
I ett pm till någon okänd skriver SD att LW var besviken på honom hösten 2017 om jag nu inte inte minns fel? Kanske var det just det han syftade på när HD ställt krav och han skulle gjort slut med LW? Vidare tror jag SD skrev i samma pm, att han och LW fortsatte vara de närmaste vännerna de alltid varit, och tänker att han menar fram till hon blev mördad. (Här tänker jag att det finns säkert en stor chans att det är efterkonstruktioner för att det ska passa honom).
Eftersom vi vet att de fortsatte sin kärleksrelation trots allt, bakom HD rygg.
Jag tänker att SD lurade både HD och LW helt enkelt och de var nog mycket frustrerade båda två, HD och LW blev nog väldiga rivaler till varandra och båda villle ha SD helt enkelt. Medans vissa hävdar att LW tröttnade på SD och gick vidare och att hon även hade en ny kärlek.
Men varför var hon då ett problem att hon måste mördas?
Det mest logiska är att SD ljög för både LW och HD tänker jag, för att lugna don båda för han ville ha båda, eller för att han var en fegis och inte vågade sätta ner foten till en av dom, vem av dom var han i så fall rädd för undrar jag?
Så vem lurade SD egentligen?
Eller ville han egentligen ha dom båda två lika mycket fast på olika sätt? Han kanske var nöjd med att ha båda?
Situationen bör ha trappats upp så det blev ohållbart för SD, då han ändå måste välja...??? Det går inte ha två kvinnor som ständigt bråkar om honom och drar i honom hur länge som helst tänker jag, för dela på honom ville de uppenbarligen inte!!!
Eller ville han till sist inte ha någon av dom alls?? Brast situationen för SD?? Vad hände egentligen som orsakade att LW måste mördas?? Eller brast det för HD när hon insåg att SD fortfarande hade en relation med LW innan resan?
Vem lämnade in skilsmässoansökan?
Skilsmässan hade väl bara ett par månader innan mordet lämnats in?
Varför förlängde de inte betänketiden utan fortlöpte skilsmässan när LW ändå inte längre var ett hot, problemet var borta, hon var mördad!!!
Jag tror att någon av dom forsätter umgås med den andre, för att lugna den andre, tills stormen lagt sig, dvs det förväntade olösta mordgåtan ingen skulle kunna lösa. Var det inte någonting sånt SD sa?
Varför sa SD, de har ingenting på mig!?
De har ju uppenbarligen det nu alla fall, så att han sagt så blir ju väldigt besynnerligt...så självsäker och självgod...
Varför sa SD, de kommer aldrig kunna lösa mordet!? Det verkar de kunna göra nu alla fall...det blir lika besynnerligt..lika självsäker och självgod igen...
Om SD och HD verkligen ville satsa på varann vore inte LW enligt mina logiska tankar ett problem? Även om
LW inte skulle accepterat så borde de båda anmält LW om hon var ett så stort problem för SD och HD relation borde de ha satsat på varann, flytta och börja om vore ett bättre alternativ än att de båda planerar att mörda henne?! Det finns inget rimligt i att de båda i samförstånd hellre väljer att mörda Lena! Inte på något sätt rimligt enligt mig. Så det är inte troligt att LW på något vis jäklades med dom, de anmälde henne inte och det borde de ju gjort i så fall. Så utesluter det som troligt, just nu alla fall, (det kan hinna ändras)
Varför skulle HD ensam ens vilja mörda LW om SD ville börja om med HD?
Kunde HD inte släppa tanken på sin rival LW? Kunde hon inte lita på SD?
Det förstår jag mycket väl i så fall men var det LW fel? Världen är full av andra kvinnor om LW röjs ur vägen. Skulle hon tänka sig mörda alla andra kvinnor för att hon själv inte vill ha närhet och sex med SD, varje gång han har skaffar en ny kärlek bakom ryggen på henne?
Problemet var inte LW, det borde hon insett tycker jag.
Så frågan är om hon kom på strax innan resan att LW och SD fortfarande träffades?
SD självsäker och självgod traskar runt hos grannarna för att ge sin version och försäkrar alla att han är oskyldig och vet ingenting om mordet på LW.
Likt förbaskat sitter han där, på sannolika skäl efter 15 månaders lögner inför alla han pratat med.
Häktesförhandlingen ler han nöjt och hälsar på alla, övertygad om att han förmodligen ska frias och släppas tänker jag...(hur han kunde tro och inbilla sig det tror jag anledningen återigen är...självsäker och självgod?)
Men åklagaren lägger till sist fram tre nya bevis och ett nytt vittne..och därefter sänks SD huvud och blicken försätts i golvet..!!!!
Självsäker och självgod...helt enkelt grandios enligt mig!
Jag har pendlat fram och tillbaka.
Jag tror inte att mordet är planerat av både SD och HD tillsammans i samförstånd, då det är orimligt.
Då hade det varit enklare för dom att bara fortsätta som gifta och helt enkelt skita i LW fullkomligt.
Jag tror att SD brast, han förlorade kontrollen och mördade LW. HD råkade vara med för det var hon som var upprörd av någon anledning. (Förmodligen för att hon fått veta att de fortfarande träffades).
Jag tror att SD utnyttjar HD kärlek till honom och håller henne nära för att hon inte ska avslöja honom.
Och jag tror att SD är så egoistisk att han medvetet beskyller HD för mordet i hopp om att gå fri, han tänker ändå dra henne med i fallet om han blir dömd för mordet på Lena.
Varför tror jag att det är SD som lurar HD? Jo för jag tror att han är ett stort ego som lurade båda dessa kvinnor som älskade honom. Det är liksom uppenbart att han lurade dom båda.
Det finns dock en möjlighet att SD lyckades med planen att få HD att mörda LW för att han tröttnade på dom båda två till slut? Han valde ingen av dom. Han prioriterade ingen av dom.
SD prioriterade sig själv, endast sig själv! Han lurade både HD och LW.
Han har lurat grannarna och vännerna!
Han är självsäker och självgod inför alla, inför polisen, inför åklagaren.
Han har inget samvete tänker jag.
HD däremot lider hela tiden, det har hennes vänner berättat om. Hon har lidit i många år. Jag tänker inte längre att HD valt att straffa både LW och SD. Det är ologiskt, HD älskade SD och förmodligen fortfarande.
Men vem mördade LW? Ja det får rätten avgöra. Nu har jag grubblat färdigt hoppas jag. Såvida inte nya uppgifter kommer fram.
SD är den manipulativa lögnaren alla fall av de två, det är jag i alla fall övertygad om. Viket as att spela ut två kvinnor mot varann för sitt egoputs, så självsäker och självgod, han förtjänade ingen av dom tycker jag.